Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:55

30
دی
رژیم غذایی برای درمان پلاکت بالا

رژیم غذایی برای درمان پلاکت بالا

با سلام دختر 25 ساله هستم كه دوساله بدون دلیل پلاكت خونم بالا رفته است. آزمایش كامل هم دادم مشكلی نداشتم. قرص آسپرین و هیدروكسی اوره مصرف میكنم. در مورد پلاكت بالا و درمان آن با رژیم غذایی توصیه شما چیست؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر پیام فرح‌بخش؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی  

طبق مشخصاتی که ذکر نموده‌اید، بیماری شما بایستی ترومبوسیتمی اولیه باشد. علیرغم اینکه با رژیم‌های غذایی نمی‌توان تعداد پلاکت‌های خون را کاهش داد ولی علاوه بر درمان دارویی بایستی ملاحظاتی را رژیم غذایی و سبک زندگی داشته باشید. 

رژیم غذایی شما باید سرشار از سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل باشد. در رابطه با مصرف چربی‌ها چربی‌های ترانس (چربی‌های موجود در روغن‌های جامد هیدروژنه) از رژیم غذایی کنار گذاشته شود و چربی‌های اشباع (چربی موجود در گوشت‌ها، سرشیر و خامه) به میزان حداقل مصرف شود.

حفظ وزن در محدوده نرمال بسیار مهم است و در صورتیکه اضافه وزن دارید، تحت نظر متخصصین تغذیه بایستی اقدام به کاهش آن نمایید. به شما توصیه می‌کنم که روزانه حدود 30 دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید و از ورزش‌هایی که همراه با مبارزه و برخورد فیزیکی هستند، اجتناب نمایید.

در انتخاب مسواک دقت نمایید و از مسواک‌های نرم استفاده کنید. در هنگام انجام امور منزل مانند آشپزی و خیاطی مراقب باشید تا زخمی نشوید.

تعداد بازديد: 2201 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز