Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:23

28
آذر
مشکلات تغذیه

مشکلات تغذیه

پسری 14 ماهه دارم با وزن 10 كيلوگرم وقد 78 سانتی متر وزنش از 8 ماهگی تغيير نكرده است الان هم غذا نمی خورد دفع او زياد است (روزی 4 تا 5 بار) لطفا بفرماييد چه غذا يا داروهایی به او بدهيم؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر پيام فرح‌بخش، متخصص تغذيه

در بررسی منحنی‌‌های رشد قد پسرتان در محدوده نرمال قرار دارد ولی با توجه به اینکه مدت چند ماه است که وزن گیری متوقف شده است، حتما نیازمند انجام آزمایشات کامل خون بخصوص از نظر التهاب‌‌ها و عفونت‌ها، آزمایش مستقیم و کشت ادرار و آزمایش مستقیم و کشت مدفوع هستیم زیرا بسیاری از عفونت‌های جزیی و نهفته می‌توانند روند رشد کودکان را با اشکال مواجه نمایند و منجر به عدم وزن‌گیری مطلوب در بچه‌‌ها شوند.

بعلاوه شیرخوارتان بایستی از نظر کمبود ویتامین‌ها و املاح نیز بررسی گردد که در صورتی‌که از این نظر مشکلی باشد بایستی برطرف گردد. همچنین کودک شما بایستی از نظر رفلاکس (برگشت مواد غذایی از معده به مری) هم ارزیابی گردد. اگر تمام موارد منفی بود و کودک در سلامتی کامل به سر می‌برد استفاده از غذاهای کمکی و مولتی ویتامین‌‌های کامل را به شما توصیه می‌کنم. 

تعداد بازديد: 650 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز