Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:13

25
مرداد
اخذ پاسپورت بعد از طلاق

اخذ پاسپورت بعد از طلاق

خانمی هستم که از همسر خود طلاق گرفته و قصد خروج از کشور را دارم آیا طلاق نامه برای اداره گذرنامه جهت اخذ پاسپورت معتبر است یا خیر؟

معصومه نوروزی، کارشناس

اگر در طلاق نامه شما که با توجه به گواهی عدم امکان سازش صادره از دادگاه ثبت گردیده نوع طلاق رجعی قید شده باشد با عنایت به ماهیت طلاق رجعی که برای شوهر در مدت عده حق رجوع است .تا پایان مدت عده طلاق نامه شما نیز متزلزل است. 

 

تعداد بازديد: 7777 تعداد نظرات: 6

نظرات

  • بعد از گذشت 80 روز از تاریخ طلاق امکان درخواست دریافت گذرنامه وجود دارد یا خیر؟
    • پاسخ بیتا سادات ذوالفقاری؛ کارشناس ارشد حقوق و مشاور حقوقی: با سلام. با توجه به بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه ایران،‌ موافقت کتبی شوهر برای خروج از کشور زنان متاهل الزامی است. حال اگر طلاق زن باین باشد دیگر زن مطلقه محسوب شده و برای گرفتن گذرنامه نیاز به اجازه شوهر ندارد اما در مورد طلاق رجعی باید از تاریخ طلاق مدت عده (3 ماه و 10 روز) بگذرد. در غیر این صورت نیاز به رضایت همسر می‌باشد. زنان مطلقه در صورت داشتن فرزند به عنوان همراه حتما نیاز به رضایت پدر دارند مگر در طلاق ذکر شده باشد در مورد اجازه خروج فرزند مسئولیت با مادر می‌باشد. حضانت مورد قبول نمی‌باشد.
  • سلام وقت بخیر
    عقد بودم و جدا شدم و الان قصد خروج دارم و نیاز به اجازه پدرم هست یانه چون من هنوز دوشیزه هستم
    اگه امكانش هست جواب رو برام ایمیل كنید
    • پاسخ بیتا سادات ذوالفقاری؛‌ کارشناس ارشد حقوق و مشاور حقوقی: سلام عزیزم. اگر در شناسنامه اسم شوهر هست و مهر طلاق خورده نیاز به اذن پدر نیست. اگر اسم شوهر را به سبب دوشیزگی حذف کرده و زیر 18 سال است، نیاز به اذن پدر دارد، ولی اگر بالای 18 سال باشد، نیاز به اذن ندارد.
  • من بعد از چهار سال طلاق غیابی گرفتم چه مدت باید بگذره تا بتونم پاسپورت بگیرم ؟؟
  • سلام من 27 ساله هستم و یه دختر دارم طلاق گرفتم که حضانتش هم با من نیست . من الان میخوام پاسپورت بگیرم . آیا نیازی به رضایت پدر دارم یا با طلاق نامه میتونم پاسپورت بگیرم؟ بعد گرفتن پاسپورت برای خروج از کشور نیازی به اجازه و رضایت پدر دارم یا نه؟لطفا راهنماییم کنین ممنونم لطفا شرایط رو در مورد خانمی که طلاق گرفته کامل توضیح بدین

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز