Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 10:50

30
آبان
6 اتفاق عجیبی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد

6 اتفاق عجیبی که بعد از رابطه جنسی در بدن رخ می دهد

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک است که بروز هر گونه مشکل در آن پیامدهای جسمی و عاطفی به دنبال دارد، در این مطلب به 6 اتفاق که ممکن است بعد از رابطه جنسی در بدن رخ دهد اشاره می شود.

رابطه جنسی و اتفاقاتی که بعد از آن تجربه می کنید

معمولا بعد از اتمام رابطه جنسی به کمی نوازش و صحبت می گذرد و بعد از آن اگر موقع خواب باشد، می خوابید. اما گاهی بدن برنامه های دیگری دارد. خارش، درد و ترشحات واژن باعث می شود احساس خوبی نداشته باشید. زمانی که ذهن شما به آرامش ناشی از رابطه جنسی رسیده، ممکن است در بدن اتفاقاتی بیفتد که این آرامش ذهنی را تا حدی مختل می کند.در ادامه اتفاقات عجیبی را بیان می کنیم که بعد از رابطه جنسی در بدن شما رخ می دهد.

درد در زمان برقراری رابطه جنسی ممکن است به شما آسیب بزند

به همه ما گفته شده که رابطه جنسی قرار نیست درد داشته باشد، اما در حقیقت رابطه جنسی دردناک گاهی اتفاق می افتد که علل مختلفی دارد. اگر در طول رابطه جنسی به ارگاسم برسید، بعد از آن ممکن است دچار گرفتگی هایی در رحم خود شوید.

دکتر جنیفر آشتون  Jennifer Ashton، مدافع حقوق بشر و حقوق پزشکان در این باره می گوید: تماس فیزیکی و فعالیت جنسی باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می شود و اکسی توسین منجر به انقباض رحم می شود. خشکی واژن، استرس و بیماری هایی مانند اندومتریوز endometriosisعواملی هستند که می توانند منجر به بروز درد بعد از رابطه جنسی شوند. 

برای رفع درد بعد از رابطه جنسی چه کنیم؟

این درد مسئله نگران کننده ای نیست، اما اگر درد بر روی نوع و کیفیت رابطه جنسی تان تاثیر گذاشت باید به پزشک مراجعه کنید. درد مداوم بعد از رابطه جنسی می تواند نشانه آندومتریوز، فیبروم یا حتی سرطان رحم باشد.

احساس سوزش در ناحیه واژن بعد از رابطه جنسی

احساس سوزش در واژن بعد از رابطه جنسی هم خیلی نگران کننده. این سوزش ممکن است ناشی از پارگی سطحی ناحیه واژن باشد و از آنجایی که مجرای ادرار خیلی به واژن نزدیک است، ممکن است بعد از رابطه جنسی در هنگام ادرار کردن در این ناحیه احساس سوزش داشته باشید (که البته موقتی است). اما نکته مهم این است که این احساس سوزش باید موقتی و بسیار مختصر باشد، بنابراین اگر چند ساعت یا چند روز بعد از رابطه جنسی همچنان احساس سوزش می کنید، لازم است با پزشک مشورت کنید چرا که احتمالا مسئله جدی است. 

برای پیشگیری از سوزش واژن بعد از رابطه جنسی چه کنیم؟

استفاده از روان کننده به میزان کافی یکی از اقداماتی است که می توان برای پیشگیری از بروز این مشکل انجام داد.

لکه بینی بعد از رابطه جنسی

منظور از لکه بینی خروج مقدار خیلی کمی خون از واژن است. مهم ترین علت لکه بینی بعد از رابطه جنسی التهاب دهانه رحم است که در زمان رابطه جنسی منقبض می شود. به علاوه واژن هم ممکن است در زمان رابطه جنسی خشن یا حتی به دلیل تغییر شریک جنسی (به ویژه اگر تفاوت در اندازه آلت تناسلی آنها زیاد باشد) دچار پارگی و زخم شود.

خون ناشی از التهاب دهانه رحم یا پارگی واژن قرمز روشن است، اما اگر خونی را که مشاهده می کنید کمی تیره تر است، نگران نشوید، این خون ممکن است خون قاعدگی باشد که در رحم باقی مانده است.

 در صورت مشاهده لکه بینی بعد از رابطه جنسی چه باید کرد؟

واژن خود را تمیز کرده و نگران خون مشاهده شده نباشید. اگر خونریزی بعد از رابطه جنسی بیش از یک بار اتفاق افتاد لازم است به پزشک مراجعه کنید.

احساس خارش واژن بعد از رابطه جنسی

اگر بعد از اتمام رابطه جنسی دچار خارش در ناحیه واژن شده اید که خارش آن باعث آزار شما شده، بهتر است بدانید احتمالا به روان کننده، ژل یا حتی کاندوم استفاده شده حساسیت داشته اید.

در صورت خارش واژن بعد از رابطه جنسی چه باید کرد؟

اگر خارش بعد از واژن به طور مداوم رخ می دهد، به پزشک مراجعه کنید. احتمالا پزشک تست حساسیت به لاتکس یا حساسیت به تماس جنسی واژن را انجام خواهد داد.

عفونت مجاری ادرار UTI بعد از رابطه جنسی

از هر 5 خانم یک نفر آنها در طول عمر خود به عفونت ادرار مبتلا می شوند که رابطه جنسی مهم ترین عامل آن محسوب می شود. رابطه جنسی می تواند باکتری ها را از روده به حفره واژن و حتی بالاتر به سمت مجرای ادرار انتقال دهد و این امر منجر به بروز عفونتی می شود که خارش، سوزش و درد را به همراه دارد.

پیشگیری از عفونت ادرار بعد از رابطه جنسی

حداکثر تا 30 دقیقه بعد از رابطه جنسی به حمام بروید. حمام کردن می تواند باکتری های عامل عفونت ادرار را از بین ببرد و خطر بروز عفونت ادرار را کاهش می دهد.

اگر مراقب نباشید ممکن است دچار بیماری های مقاربتی شوید

بیش از 2 میلیون مورد مبتلا به کلامیدیا، گونوریا و سیفلیس در سال 2016 در امریکا تشخیص داده شدند و از هر 6 نفر یک نفر به هرپس واژینال مبتلاست.

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

این مسئله ارتباطی به مراقبت های بعد از رابطه جنسی ندارد و لازم است اقداماتی در زمان رابطه جنسی انجام دهید تا از بروز این بیماری ها پیشگیری شود. در هنگام برقراری رابطه جنسی از محافظ استفاده کنید، در 98 درصد موارد استفاده از کاندوم روش پیشگیری موثری محسوب می شود.

 

 

منبع: بیتوته -seemorgh.com

برچسب ها: روابط زناشویی، میل جنسی، عفونت ادراری، روابط جنسی، بیماری های مقاربتی، ناتوانی جنسی، کم شدان قوای جنسی، افزایش قوای جنسی، مشکلات بعد از روابط زناشویی، عفونت مجاری ادرار، خارش واژن، لکه بینی بعد رابطه جنسی، درد در رابطه جنسی تعداد بازديد: 1171 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز