Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:25

24
اردیبهشت
قوانین رابطه جنسی بعد از زایمان و دوران شیردهی

قوانین رابطه جنسی بعد از زایمان و دوران شیردهی

پس از زایمان اکثر اعضا طی 4 تا 6 هفته به حالت عادی برمی گردند. با این وجود بسیاری از زوج ها فعالیت جنسی خود را زودتر از این زمان و بین هفته های سوم و چهارم پس از زایمان آغاز می کنند.

اندازه دیواره واژن، دستگاه تناسلی و سایر اعضای پرینه به تدریج کاهش پیدا کرده و به حالت عادی برمی گردند، اما برگشت آنها به حالت پیش از بارداری، به ندرت اتفاق می افتد.

 در زایمان طبیعی،  محل اپی زیاتومی، باعث ایجاد نگرانی هایی در زوجین می شود.  بهبود محل اپی زیاتومی ، حدود دو هفته زمان می برد، اما ممکن است چهار ماه طول بکشد تا محل جوش خوردن زخم آنقدر حالت الاستیکی پیدا کند که نزدیکی راحت و بدون مشکل انجام شود. به همین دلیل غالبا توصیه می شود، اولین رابطه جنسی پس از زایمان طبیعی با برش اپی زیاتومی ، 4-6 هفته بعد از زایمان شروع شود.

 با این وجود بسیاری از زوج ها فعالیت جنسی خود را زودتر از این زمان و بین هفته های سوم و چهارم پس از زایمان آغاز می کنند.

 با این حال، قبل از شروع مجدد روابط جنسی، با پزشک متخصص مشورت کنید. اغلب موارد، به خصوص در موارد سزارینی، توصیه می‌شود تا 6 هفته منتظر بمانید. بعد از زایمان، دهانه رحم به آرامی بسته می‌شود. داشتن رابطه زناشویی خیلی زود، به ویژه در دو هفته اول، به دلیل خطر خون‌ریزی پس از زایمان یا عفونت رحمی توصیه نمی‌شود.

 

اولین رابطه جنسی پس از زایمان طبیعی با برش اپی زیاتومی ، 4-6 هفته بعد از زایمان شروع شود‎

 بعضی از زنان تا 6 هفته تمایلی برای روابط زناشویی ندارند، برخی از دلایل عبارت است از: 

درد

خستگی

فشار

ترس از رابطه جنسی یا حاملگی مجدد

خشکی واژن

افسردگی پس از زایمان

 نکته در رابطه با رابطه جنسی پس از زایمان: 

پس از زایمان ، یعنی  زمانی که مادر شیر می‌دهد. فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. از طرفی هورمون پرولاکتین ، مشغولیتهای فرزند پروری ، بی خوابی های شبانه و ...نیز ممکن است باعث کاهش میل جنسی مادر پس از زایمان شود . اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت ساده استفاده شود. پیش نوازی کامل و مناسب نیز فراموش نشود.

 زنان پس از زایمان از لحاظ جنسی در چه شرایطی هستند؟

با توجه به تغییرات هورمونی در دوران بارداری پس از زایمان، بسیاری از زنان از خشکی واژن رنج می‌برند، این موضوع به علت تغذیه کودک با شیر مادر، در دوره زمانی 4 الی 6 هفته اول است، این به خاطر سطوح پایین استروژن در گردش است. تغذیه با شیر مادر هم‌چنین می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شما شود. علاوه بر سطوح پایین‌تر هورمون‌های گردش خون، ممکن است روابط جنسی دردناکی را ایجاد کند.

 

تغذیه کودک با شیر مادر می‌تواند باعث کاهش میل جنسی مادر شود‎

 مسائلی که می‌تواند درد پس از بارداری را کاهش دهد عبارتند از: 

کنترل موقعیت‌های مختلف پوزیشن های  جنسی

افزایش روان‌کاری واژینال (استفاده از کرم یا ژل واژینال)

مصرف داروهای ضد درد

تخلیه مثانه

حمام آب گرم

 اندازه واژن پس از تولد نوزاد تغییر می‌کند، به طور معمول، این تغییر اندازه در لحظه واژینال موقت است و با عواملی مانند ژنتیک، اندازه نوزاد، تعداد تولدهای قبلی مربوط است. اما با استفاده از تمرینات Kegel تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در طول مقاربت جنسی، مقدار شیر سینه‌های شما ممکن است به علت پاسخ هورمونی به ارگاسم، کاهش یابد. قبل از رابطه جنسی سعی کنید این موضوع را برطرف کنید.

 

منبع : ماما سایت - بیتوته

بیشتر بخوانید:

8تاثیری که رابطه جنسی بر مغز شما می گذارد

رابطه جنسی چه تاثیری بر عضله سازی و هرمون های بدن دارد؟

سازگاری جنسی چیست ؟

برچسب ها: افسردگی پس از زایمان، رابطه زناشویی، کاهش میل جنسی، رابطه جنسی، رابطه جنسی بعد از زایمان، فعالیت جنسی، رابطه جنسی در دوران شیردهی، رابطه جنسی پس از زایمان طبیعی، عفونت رحمی تعداد بازديد: 3426 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز