Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:42

12
آبان
دوربين غير از عکس گرفتن چه کارهايی بلد است؟

دوربين غير از عکس گرفتن چه کارهايی بلد است؟

با بعضی از دوربین‌ها می‌توان عکس‌ها و فایل‌های تصویری را به صورت بی‌سیم به کامپیوتر یا هر وسیله دیگری منتقل کرد.

دوربین‌های عکاسی علاوه بر عکس‌برداری می‌توانند کارهای دیگری هم انجام دهند. در ادامه می‌توانید برخی از این قابلیت‌ها را مطالعه کنید.

فیلم‌برداری

بسیاری از دوربین‌های عکاسی دیجیتال قابلیت ضبط تصویر هم دارند. البته کیفیت این نوع فیلم‌ها به پای دوربین‌های فیلم‌برداری نمی‌رسد اما بد هم نیست. این کیفیت 720p یا 1080p HD با سرعت فیلم‌برداری 30 فریم در ثانیه است. 
توجه داشته باشید که همه دوربین‌ها قابلیت ضبط صدا و برخی هم امکان زوم کردن هنگام فیلم‌برداری را ندارند. بهتر است دوربین پورت HDMI هم داشته باشد تا بتوانید آن را مستقیما به تلویزیون وصل کنید و از فیلم‌هایتان لذت ببرید!

حالت‌های مختلف عکس

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید فیلترها و افکت‌های مختلفی روی عکس‌هایتان داشته باشید باید دوربینی را انتخاب کنید که این امکانات را دارد. به طور مثال، دوربین‌هایی هستند که امکان عکس‌برداری به صورت سه‌بعدی یا انیمیشن‌های متحرک را به کاربر می‌دهند. البته برای دیدن این عکس‌ها باید از عینک‌های ویژه هم استفاده کرد!

پخش موسیقی

اگر دوست دارید با دوربینتان علاوه بر عکس‌برداری، موسیقی هم گوش کنید باید بدانید برخی از دوربین‌ها این قابلیت را دارند. البته نباید انتظار داشته باشید که مثل یک پخش‌کننده MP3 برایتان کار کند! در ضمن، کیفیت عکس‌های این نوع دوربین‌ها هیچ‌گاه به پای دوربین‌های حرفه‌ای نمی‌رسد. آنها تنظیمات ویژه‌ای هم برای پخش موسیقی ندارند.

ضبط صدا

دوربین‌هایی در بازار وجود دارند که می‌توانند هنگام ضبط تصویر، صدا را هم ضبط کنند. اگر کارت ‌حافظه دوربین به اندازه کافی جا داشته باشد، کاربر با آن می‌تواند ساعت‌ها فایل صوتی را نیز ضبط و ذخیره کند. این دوربین‌ها بلندگو و میکروفون داخلی دارند و می‌توانند صدا را پخش کنند.

ویدئوکنفرانس

از بعضی دوربین‌ها می‌توان به عنوان وب‌کم استفاده کرد زیرا نرم‌افزار ویدئوکنفرانس روی آنها نصب است. اگر دوست دارید از دوربین به عنوان وب‌کم استفاده کنید، باید از وجود میکروفون داخلی در آن اطمینان یابید تا بتوانید گفت‌و‌گوی تصویری با صدا داشته باشید. بودن پورت USB در این دوربین‌ها بهتر از نبودنش است.

انتقال بی‌سیم

با بعضی از دوربین‌ها می‌توان عکس‌ها و فایل‌های تصویری را به صورت بی‌سیم به کامپیوتر یا هر وسیله دیگری منتقل کرد. این کار از طریق hotspot صورت می‌گیرد. Hotspot امکان اتصال به اینترنت را از طریق شبکه بی‌سیم برای کاربر ممکن می‌کند.

نمایش زمان و زنگ‌اخبار

بعضی از دوربین‌ها از فناوری موجود در گوشی‌های تلفن همراه یا PDA‌ها برخوردارند؛ مثل نمایش زمان یا استفاده از زنگ اخبار (آلارم)  برای بیدارباش‌های صبحگاهی. 
ما انتخاب دوربین‌هایی با امکانات جانبی مختلف را پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اگر دوربین از کیفیت عکس خوبی برخوردار است، چه اشکالی دارد که به این امکانات هم مجهز باشد!

ویرایش عکس روی دوربین

عکس‌ها معمولا با فتوشاپ و در کامپیوتر ویرایش می‌شوند اما دوربین‌هایی هم هستندکه امکان کپی و تغییراتی مثل اندازه عکس و ... را قبل از انتقال عکس به کامپیوتر برای کاربر فراهم می‌کنند. حتی با بعضی از آنها می‌توان ویدئو‌های ضبط شده را با ابزار و امکانات محدود ویرایش کرد.

ویدئوکنفرانس

از بعضی دوربین‌ها می‌توان به عنوان وب‌کم استفاده کرد زیرا نرم‌افزار ویدئوکنفرانس روی آنها نصب است. اگر دوست دارید از دوربین به عنوان وب‌کم استفاده کنید، باید از وجود میکروفون داخلی در آن اطمینان یابید تا بتوانید گفت‌و‌گوی تصویری با صدا داشته باشید. بودن پورت USB در این دوربین‌ها بهتر از نبودنش است.

 

برچسب ها: فیلم‌برداری، حالت‌های مختلف عکس، دوربین و پخش موسیقی، دوربین و ضبط صدا، ویدئوکنفرانس تعداد بازديد: 1300 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز