Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:18

4
دی
انتخاب فریم عینک بر اساس رنگ و فرم صورت

انتخاب فریم عینک بر اساس رنگ و فرم صورت

تصور کنید قصد خرید عینک را دارید و وارد فروشگاه شده و با تنوعی از مدل ها و رنگ های مختلف عینک مواجه می گردید.

برای آسان تر کردن کار شما در این مقاله به نکاتی برای راهنمای انتخاب فریم عینک بر اساس رنگ و فرم صورتتان اشاره می کنیم.اکثر افراد در زمان انتخاب فریم عینک، برایشان مهم است که آیا آن فریم به صورتشان می‌آید یا نه.

شما می‌توانید زمانی که قصد خرید عینک را دارید، تمام عینک‌ها را امتحان کرده و ببینید که آیا به شما می‌آیند یا نه؛ اما اگر از قبل، انتخاب‌های خود را محدود کنید در نتیجه و در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید. برای این کار تنها باید فرم و رنگ صورت خود را مشخص کرده و بدانید که چه نوع فریم و رنگ عینکی متناسب با شما می‌باشد. علاوه بر راهنمائی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، نکات زیر را نیز به خاطر بسپارید:

*اگر پیر چشمی دارید، مطمئن شوید که فریم عینک مورد انتخاب شما برای لنز‌های چند لایه نیز مناسب باشد.

*مهم نیست که چه نوع فریم یا چه رنگی را انتخاب می‌کنید؛ اما لنز‌هایی که پوشش ضد انعکاسی دارند ظاهر عینک را بهتر کرده و با حذف انعکاس‌های مزاحم لنز، چشم‌های شما را بهتر نشان خواهند داد.

انطباق فریم عینک با فرم صورت

به عقیده انجمن بینایی سنجی آمریکا، در زمان انتخاب قاب عینک، سه اصل مهم را در نظر داشته باشید:

عینک باید بهترین ویژگی شخصی شما را بازگو کند. به طور مثال اگر چشم‌هایی آبی دارید، بهتر است که رنگ فریم عینک هم آبی باشد.

اگر چه اکثر چهره‌ها ترکیبی از اشکال و زوایا هستند، اما هفت فرم اصلی صورت وجود دارد: گرد، بیضی، مستطیلی، مثلثی، قلبی شکل، لوزی و مربع.

 در ادامه به توصیف این فرم‌های صورت و فریم‌های متناسب با آن‌ها می‌پردازیم. همچنین می‌توانید از یک چشم پزشک برای انتخاب عینک خود کمک بگیرید.

صورت‌های بیضی شکل: چهره بیضی شکل به دلیل تناسب اجزایش، ایده‌آل‌ترین فرم به شمار می‌آید. برای حفظ این ویژگی، می‌توانید فریم‌هایی به پهنای صورت یا فریم‌های گرد را انتخاب کنید.

صورت‌های قلبی شکل: در این نوع چهره قسمت بالای صورت بسیار پهن و قسمت پایین، کوچک می‌باشد. برای کاهش پهنای صورت از فریم‌هایی استفاده کنید که پایین آن‌ها پهن بوده، رنگ‌های روشنی دارند و همچنین بدون قاب باشند.

 صورت‌های مستطیلی شکل: طول صورت‌های مستطیلی شکل بیشتر از عرض آن‌ها بوده و گاهی دارای خط گونه و بینی بلندی نیز می‌باشند. برای متعادل‌تر کردن این نوع فرم صورت، از فریم‌هایی با عمق بیشتر و دارای تزئینات استفاده کنید.

 صورت‌های مربعی شکل: در صورت‌های مربعی شکل، فک و پیشانی پهن بوده و همچنین طول و عرض صورت با هم تناسب دارند. برای درازتر نشان دادن و کاهش زوایای صورت، از فریم‌های باریک، فریم‌های پهن و بیضی شکل استفاده کنید.

صورت‌های لوزی شکل: خط چشم و فک در صورت‌های لوزی شکل باریک بوده و دارای گونه‌های پهن و برجسته‌ای هستند. این نوع فرم صورت نادر می‌باشد. برای برجسته کردن چشم‌ها و کاهش گونه ها، از فریم‌هایی که متمایز با خط پیشانی هستند، یا فریم‌های بدون قاب یا فریم‌های بیضی و چشم گربه‌ای استفاده کنید.صورت‌های گرد: صورت‌های گرد دارای خطوط منحنی با عرض و طول متناسب و بدون زاویه می‌باشند. برای باریک و درازتر کردن این نوع صورت، از فریم‌های زاویه دار و پهن مانند فریم‌های مستطیلی شکل استفاده کنید.

صورت‌های مثلثی شکل: صورت‌های مثلثی شکل دارای پیشانی باریک و گونه و چانه پهن می‌باشند. برای پهن‌تر کردن پیشانی، از فریم‌هایی با رنگ‌های برجسته و دارای تزیینات یا فرم‌های چشم گربه‌ای استفاده کنید.

برای آنالیز رنگ‌ها سه اصل را در نظر داشته باشید:

همه افراد یا رنگشان گرم (مبنای زرد) است یا سرد (مبنای آبی)

افراد بر اساس رنگ خود بهتر به نظر خواهند رسید

رنگ عینک باید مکمل رنگ افراد باشد.

رنگ پوست، چشم و مو از عوامل اصلی در تعیین رنگ می‌باشند.

پوست: رنگ پوست عنصر اصلی در تعیین رنگ می‌باشد. تمام پوست‌ها از دو پایه رنگی نشات می‌گیرند- آبی (سرد) یا زرد (گرم).

پوست سرد ته رنگی از آبی یا صورتی دارد و پوست گرم رنگی مثل هلو یا کرم دارد. پوست‌های زیتونی سرد محسوب می‌شوند، زیرا ترکیبی از آبی و زرد می‌باشند.

چشم ها: رنگ چشم معمولا دومین عنصر در تعیین رنگ می‌باشد، زیرا تنوع بسیاری دارد. به عنوان مثال، چشم آبی می‌تواند متمایل به بنفش یا خاکستری باشد. چشم‌های قهوه‌ای می‌توانند قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای متوسط یا سیاه باشند.

مو: رنگ مو را نیز می‌توان گرم یا سرد در نظر گرفت. موی طلایی متمایل به قرمز، موی زرد مایل به سفید، موی قرمز مایل به زرد و موی سفید-خاکستری از نوع رنگ‌های سرد محسوب می‌شوند. رنگ‌های گرم شامل بلوند طلایی، قهوه‌ای سیاه، قهوه‌ای طلایی، قرمز و خاکستری تیره می‌باشند.

رنگ‌های قاب عینک

زمانی که رنگ صورت خود را تعیین کردید، می‌توانید رنگ قاب عینک متناسب با خود را پیدا کنید. نمونه‌هایی از رنگ‌های فریم که متناسب برای پوست‌های گرم می‌باشند عبارتند از: رنگ شتری، خاکی، طلایی، مسی، هلویی، نارنجی، مرجانی، سفید مایل به زرد، قرمز آتشی، زرد لاکی.

برای پوست‌های سرد، بهترین رنگ‌های قاب عبارتند از: سیاه، نقره ای، قهوه‌ای مایل به قرمز، آبی-خاکستری، آلویی، ارغوانی، صورتی، یشمی، آبی و کهربایی.

 

بیشتر بخوانید:

نکات آرایشی مخصوص خانم های عینکی

برچسب ها: فریم عینک، قاب عینک، عینک، زندگی آنلاین، فرم صورت، فریم عینک مناسب با فرم صورت تعداد بازديد: 804 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز