Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:24

5
بهمن
عشق تان را با روش های زیر ماندگار کنید

عشق تان را با روش های زیر ماندگار کنید

شما هم با روش هایی که در این مطلب به شما گفته می شودر می توانید عشق تان را ابدی و ماندگار کنید.

عشق عبارت است از رغبت جدی به زندگی و پرورش آنچه بدان مهر می ورزیم . عشق یعنی حمایت ، احترام و علاقه دو انسان به یکدیگر ، عشق یعنی بودن در کنار دیگری و همراهی کردن او در تمام فراز و نشیبها ، شادی ها و ناکامی ها ، عشق یعنی درک و صبر داشتن.

عاشق بودن از هر نوعی که باشد در رفتار انسانها تحولات شگرفی ایجاد می کند ، این تحولات نیز طیف وسیعی را شامل می شود برخی از آنها محدود و کم تاثیرند و برخی دیگر آنچنان تحولی ایجاد می کنند که جوامع بشری را تا قرن ها تحت تاثیر خود قرار می دهند و انقلابی در رفتار انسانها به وجود می آورند.

عشق چیزی نیست که ناگهانی و خود به خود به وجود آید . عشق آموختنی است و هر کس می تواند و باید عشق ورزیدن را بیاموزد، در مسیر زندگی کسی باید عشق ورزیدن را به شما آموخته باشد . اولین مربیان ما والدین ما هستند ، گرچه کامل و بی عیب نیستند ولی کودک باید بداند که تجلی عشق است و وجودش از عشق لبریز است .

مرد می تواند از طریق زن به هستی متصل شود و زن از طریق مرد در هستی ریشه می دواند . وقتی که این دو نیمه به هم می رسند و در یکدیگر ادغام می شوند و برای اولین بار احساس ریشه داشتن و متصل بودن می کنند و لذتی بزرگ وجود آنها را فرا می گیرد .

همسران عاشق در پی شناسایی علایق ، احساسات و نیازهای شریک زندگی خود هستند ، این تلاش علاوه بر آن که موجب خواهد شد تا طرف مقابل احساس کند که همسرش برای نیازها و علایق‌‌اش احترام و ارزش قایل است ، این قدرت را به فرد می دهد تا یک پیش بینی از علایق و حالات همسر خود داشته باشد و این باعث می شود تا فرد بتواند در راستای ارضای نیازها و علایق شریک خود گام بردارد و موجبات شادی و رضایت خاطر او را فراهم کند حتی پیش از آن که همسر ، مستقیماً تقاضایی را مطرح کرده باشد.

راهکارهایی برای تداوم عشق

شما برای تداوم عشق و محبت خود چه راهکارهایی را تمرین می کنید ؟ تمرین های زیر شما را در استمرار بخشیدن به عشق و محبتتان یاری می دهد، می توانید امتحان کنید.

1 - زمانی را برای بودن در کنار همسرتان در نظر بگیرید . در اوقات معینی با او بیرون بروید و یا حتی می توانید برای مدت کوتاهی تلویزیون را خاموش کنید و با او گفتگو کنید

2 - با هم بودنتان را به خاطره خوشایندی تبدیل کنید.

3 - به او بگویید که عاشقش هستید ، حداقل روزی یک بار جمله «دوستت دارم » را به یکدیگر بگویید.

4 - گاهی چراغ ها را خاموش کنید ، شمع روشن کنید ، غروب خورشید را بنگرید و یا زیر نور مهتاب با هم شام بخورید.

5 - تعطیلات و اوقات فراغت را به یکدیگر اختصاص دهید .

6 - برای خوشحال کردن یکدیگر هر کاری که می توانید انجام دهید .تا می توانید به یکدیگر هدیه بدهید و بدانید هدایا فقط مادی نیستند بلکه می توانند عبارات و جملات عاشقانه باشند.

7 - هرگز درباره یکدیگر قضاوت نکرده ، از هم انتقاد نکنید.

8 - به یکدیگر احترام گذاشته ، از هم حمایت کنید . با اظهار علاقه و قدردانی و تمجید و تحسین مشوق و مدافع او باشید.

9 - هنگام غم و شادی در کنار هم باشید و در گوش یکدیگر سخنان دلنشین زمزمه کنید و یکدیگر را نوازش کنید.

10 - اسرار خود را به یکدیگر بگویید اما همه آن را فاش نکنید . از رویاها و آرزوهایتان با یکدیگر حرف بزنید.

11 - در کارها به یکدیگر کمک کنید .

12 - با یکدیگر صادق باشید.

13 - سعی کنید علایق همسرتان را بشناسید و به آن احترام بگذارید و به انتظارات او جامه عمل بپوشانید .

14 - گاهی نامه عاشقانه برای یکدیگر بنوسید و هر گاه خانه را ترک می کنید حتماً برایش یادداشت بگذارید.

15 - و فراموش نکنید که عشق عمر را طولانی تر و زندگی را لذت بخش تر و تن و روان را سالمتر می سازد.

اصول زیر از عناصر اساسی روابط رضایتبخش زناشویی بوده و در اکثر خانواده های موفق جریان دارد و چنین قواعدی در روابط و تمایلات همسران قابل رد یابی و شناسایی است . روانشناسان بر اساس نتایج پژوهشهای خود به همسرانی که خواهان روابط رضایتبخش تر و پر بار تر هستند توصیه می نمایند تا با به کار گیری آگاهانه این فنون و قواعد بر غنا و صمیمیت روابط خود بیفزاید و برقراری روابط مطلوب را هنر و مهارتی تلقی کند که همچون هر هنر و مهارت دیگری تحقق آن نیازمند یادگیری ، تمرین ، تلاش و پیگیری جدی است.

 

منبع : tebyan.net

بیشتر بخوانید:

سیاست های زنانه در همسرداری

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

زندگی مشترک تان را با این مثلث بسنجید و تصمیم بگیرید

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

برچسب ها: زندگی مشترک، عشق ورزیدن، عشق، زندگی آنلاین، دلبستگی، عشق ماندگار، تداوم عشق، روابط رضایتبخش زناشویی، همسران عاشق، تجلی عشق، نامه عاشقانه، رازهای موفقیت در زندگی مشترک تعداد بازديد: 556 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز