Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:05

3
اسفند
احساستان را با اهدای گل نشان دهيد

احساستان را با اهدای گل نشان دهيد

گل علاوه برسمبل زيبايي، يكي ازهدايايي است كه نشان دهنده احساسات و عواطف...

احساستان را با اهدای گل نشان دهيد

 

 

گل علاوه برسمبل زیبایی، یكی ازهدایایی است كه نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است. هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می‌آورد كه معمولا نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می‌گردد و باعث زینت و شادابی محفل نیز می‌شود. بهترین استفاده‌ای كه می‌توان از این هدیه شادی بخش نمودآن است كه گل‌های مختلف را در معانی متفاوت به عزیزانمان و آن‌هایی كه دوستشان داریم هدیه بدهیم. این كار موجب می‌شود تا موجی از شادمانی و احساس صمیمیت و رضایت در وجود آن‌ها به حركت درآید و غم و اندوه و مشكلات را مورد هجوم قرار دهد، علاقه افزایش می‌یابد و محبت‌ها پایدارتر می‌شود.گل لطیف است و احساس لطافت را در روح انسان‌ها دوچندان می‌كند و رایحه خوش آن تمام وجود فرد را دگرگون می‌سازد. اهدای گل نیاز به مناسبت ندارد و بد نیست بعضی وقت‌ها شاخه‌ای گل به همسر، مادر، پدر، خواهر، برادر، فرزند و همكار و آن‌هایی كه دوستشان داریم هدیه بدهیم. با اهدای گل عواطف و احساسات خود را بیان كنیم و دیگران را شگفت زده نماییم. دست كم با این كار طراوت، شادابی، خنده و صمیمیت جای سلام و احوالپرسی روزمره و تكراری مارا خواهد گرفت و در وجود طرف مقابل غوغایی شگفت انگیز به پا خواهد شد.

 

 

كاربرد گل در كشورهای مختلف

 

دراغلب كشورهای اروپایی مرسوم است كسانی كه به میهمانی شام دعوت می‌شوند برای تشكر از خانم میزبان چند شاخه گل به او هدیه دهند. در ژاپن هر گل معنای مختلفی دارد و در موارد مختلف مردم آن كشور از گل استفاده‌های فراوان می‌كنند.

آن‌ها به پرورش گل علاقه زیادی دارند و در گل آرایی از استادان توانمند و برجسته‌ای برخوردارند. ژاپنی‌ها هرسال جشن گل برگزار می‌كنند و اغلب عشاق آن كشور باتوجه به این كه هر گل معنا و مفهوم خاصی دارد احساس خود را با آن بیان می‌كنند و بانوان آن سرزمین هم برای نشان دادن درخواست و نظرات خود از گل‌هایی كه به همان معنا هستند بهره می‌برند.

در این كشور گل داودی نشانه طول عمر است و در مراسم بازنشستگی افراد یكدسته گل داودی به آن‌ها هدیه می‌دهند و به این ترتیب برای او زندگی طولانی آرزو می‌كنند.

اهدای شكوفه گیلاس یادآور آن است كه زندگی زودگذر است و نباید آن را سخت گرفت و موجب آزار و اذیت دیگران شد. البته یونانی‌ها اولین ملتی بودند كه برای گل‌های مختلف معانی مشخصی تعریف كردند و در زندگی خصوصی و اجتماعی از آن استفاده نمودند.

بعد از آن رومی‌ها از این روش استقبال كردند و سایر مردم جهان كم و بیش آن را پذیرفتند.در كشور ما هم گل‌ها كاربدهای مختلفی دارند و هر گل به عنوان نوعی نماد و نشان مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایرانی‌ها معمولا از گل برای ابراز علاقه به جنس مخالف، جشن و میهمانی‌ها، تبریك به عروس و داماد، عیادت مریض، كسی كه خانه جدید خریده است یا فرزندی به دنیا آورده استفاده می‌كنند.گل لاله در كشور ما طرفداران زیادی دارد و در رنگ‌های مختلف پرورش می‌یابد.

جشنواره گل لاله پایان بهار هرسال باحضور اغلب طرفداران داخلی و خارجی برگزار می‌شود و عرضه آن در سطح كشور گسترش می‌یابد كه با استقبال بی نظیر ایرانیان مواجه می‌شود.

 

معــنای گــل ها

 

معنای گل‌ها در ادوار مختلف متفاوت بوده است. مثلا گل رز كه مورد علاقه اغلب افراد بوده است در دوره رنسانس سمبل شهادت و عشق آسمانی و بعد از آن نشانه آرامش، نعمت و صلح بوده است. این گل در مصر باستان نشانه تقوی و پاكدامنی و در عهد یونانی‌ها نشانی مقدس بوده و رومی‌ها آن را به عنوان سمبل فتح و پیروزی می‌شناخته اند. اما گل رز امروزه همه جا معنای عشق و زیبایی دارد.در اغلب كشورها گل‌ها از معانی یكسانی برخوردار شده‌اند كه دانستن آن‌ها استفاده به موقع از معانی آن می‌تواند در بهبود ارتباط نقش موثری داشته باشد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 565 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز