Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 01:44

29
آبان
خوشبختی فقط با یك كلیك

خوشبختی فقط با یك كلیك

بسیاری ازایرانیان همچنان بر این باور قدیمی‌استوارند كه ازدواج، هندوانه ای در بسته است و تا بریده نشود، درون آن مشخص نخواهد شد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

بسیاری ازایرانیان همچنان بر این باور قدیمی‌استوارند كه ازدواج، هندوانه ای در بسته است و تا بریده نشود، درون آن مشخص نخواهد شد. این گونه است كه برای این افراد، بخت و سرنوشت در امر ازدواج، نقشی پررنگ و اساسی می یابد.

در زمانه‌ای كه برای آسان شدن كارها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امور فراوانی در دنیای مجازی و به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد، عده‌ای نیز كه امیدی به شیوه‌ های سنتی ازدواج ندارند، در اینترنت دنبال نیمه گمشده خود می‌گردند، كه از راه رسیده و آنان را به سرزمین رویاهاش ببرد. و البته دور از ذهن نیست كه این سرزمین رویاها گاه از ناكجاآباد سر در می‌آورد.

چندی است در گوشه و كنار این دنیای مجازی، آشفته‌ بازاری، به نام سایت‌‌های همسریابی شكل گرفته است. نمونه مشابه چنین سایت‌ هایی در خارج از كشور، نزدیك به دو دهه است كه با عنوان دوست‌ یابی فعالیت می كنند. این سایت ها كه بعضاً شرایط دشواری نیز برای عضویت و فعالیت دارند، با فرهنگ آن كشورها دارای هم خوانی است.

از این رو برخی سایت های فارسی زبان نیز برای سنخیت یافتن با فرهنگ اسلامی‌و ایرانی، برآنند تا رنگ و بوی مذهبی به خود  گیرند. اما گشتی كوتاه در این سایت‌ ها اهداف سودجویانه و غیراصولی آنان را برملا می‌كند.

برخی از پرسش ها و شروط مطرح شده در چنین سایت هایی، از قبیل رنگ چشم، رنگ مو، رنگ پوست، توقعات جنسی از طرفین، تعداد فرزندان درخواستی، تناسب اندام، میزان حساب های بانكی، نوع خودرو و...، آن ها را بیشتر به سایت های طنز یا غیراخلاقی شبیه كرده است.

در حال حاضر حدود 39 سایت هسریابی برای ایرانیان در حال فعالیت است و هرچند بر تعداد آن ها افزوده شده و رشد بیشتری می یابند، سوءاستفاده ها و صدمه های حاصل از آن نیز افزایش می یابند. متأسفانه بسیاری از عكس ها و روابطی كه در نتیجه عضو شدن در این سایت ها صورت می گیرد، مورد استفاده های غیرقانونی و غیراخلاقی قرار می‌گیرند.

ایده خام سازمان ملی جوانان

اولین مركز رسمی‌كه بر فعالیت سایت های همسریابی اصرار و تاكید داشت، سازمان ملی جوانان بود. سه سال پیش میزگردی در ایران برگزار شد كه در آن راهكارهای ترویج فرهنگ وساطت در امر ازدواج و در جامعه امروز، نقش شبكه های اطلاع رسانی نوین در همسریابی، مزایا و معایب آن و همچنین روش های پیشنهاد ازدواج مورد بررسی قرار گرفت.

دكتر اسحاقی، معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، بررسی شیوه های همسریابی، شناسایی سایت های مرتبط با این حوزه، و بهره گیری از فضاهای مجازی برای بالا بردن ازدواج به موقع، آسان و آگاهانه جوانان را از جمله اهداف برگزاری میزگرد عنوان كرد.

در همان زمان سرپرست دادسرای جرائم رایانه ای بر برخورد جدی با عوامل و ریشه های اصلی این سایت ها تاكید كرده و گفته بود كه شناسایی و برخورد با عوامل اصلی سایت های همسریابی در دستور كار دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای قرار دارد. و به طور حتم دستگاه قضایی اجازه چنین تخلفاتی را نخواهد داد.

منیره نوبخت، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تأكید بر اینكه براساس ضوابط تعیین شده باید نظارت، مراقبت و در واقع سالم‌سازی سایت‌ های همسریابی در رابطه با محتوا مورد توجه قرار گیرد، از مراجع ذیربط خواسته بود مطابق با قوانین موجود علیه فعالیت‌ های غیراخلاقی آنها اقدام كنند. با این وجود نه تنها از روند رو به افزایش این سایت‌ ها كاسته نشد، بلكه روز به روز بر تعداد  آن‌‌ها افزوده شده و می‌ شود.

كلاهبرداری در روز روشن

مصطفی اقلیما، رییس انجمن مددكاری علمی‌ایران، دلیل استقبال از این سایت‌ ها را تمایل برخی جوانان به ویژه پسران، برای برقراری رابطه دوستی و در نهایت جنسی عنوان كرده است. نكته قابل توجه این است كه اطلاعاتی كه افراد خصوصاً جوانان در این سایت‌ ها ثبت می كنند، ویژگی‌ هایی است كه هر فرد با دارا بودن آن‌ها اگر قصد ازدواج داشته باشد، به آسانی قادر به تشكیل خانواده خواهد بود و دیگر نیازی به ورود به سایت‌ های اینترنتی ندارد.

بر اساس اظهارات اقلیما، طی بررسی‌ هایی كه در این سایت‌ ها انجام داده شده بالای  80درصد اطلاعات وارد شده در این سایت‌ ها غیرواقعی است و بعضا جوانانی كه در این سایت‌ ها ثبت نام می كنند اطلاعاتی را از خود وارد می كنند كه اگر واقعی باشد، آن جوان با لب تر كردنی می تواند ازدواج كند.

وی همچنین عنوان كرده است كه براساس مشاهدات و گزارشات اكثر افراد در دیدار های اول و دوم خواستار برقراری رابطه جنسی برای شناخت بیشتر از هم دیگر بودند.

اغفال صد دختر در اینترنت

یك مهندس قلابی كه با شكایت دختری دستگیر و بازداشت شده بود، به اغفال و كلاهبرداری از حدود صد زن و دختر از طریق اینترنت اعتراف كرده است.این شیاد با ایجاد یك سایت همسریابی، با حدود صد زن آشنا شده و به همه آنان وعده ازدواج داده بود.

او پس از مدتی، اعتماد این زنان را به خود جلب كرده و اقدام به كلاهبرداری از آنان می نموده است.این مرد كه مدعی شده قصد ازدواج با تمام طعمه هایش را داشته، تا كنون به فریب حدود یك صد دختر و زن مطلقه اعتراف كرده است.

 

برچسب ها: تناسب اندام، امید به زندگی، همسریابی، سرنوشت، دنیای مجازی، افراد مثبت، رویاها تعداد بازديد: 690 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز