Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:34

14
اسفند
نکات کاربردی برای خرید آجیل با کیفیت

نکات کاربردی برای خرید آجیل با کیفیت

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها، از خرید و مصرف آجیل‌هایی که در مکان‌های مرطوب نگهداری شده و حاوی سم آفلاتوکسین هستند خودداری کنند.

 فاطمه مهرانی متخصص تغذیه در رابطه با مصرف تنقلات و آجیل سالم در تعطیلات نوروز گفت: هموطنان عزیز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها از خرید و مصرف آجیل‌هایی که در مکان‌های مرطوب نگهداری شده و حاوی سم آفلاتوکسین هستند خودداری کنند.

فاطمه مهرانی افزود: آجیل‌ها نباید در معرض رطوبت قرار گیرند، رطوبت می‌تواند به ایجاد سم افلاتوکسین کمک کند.

آفلاتوکسین ماده‌ای بسیار سمی و مقاوم است که باعث بروز مسمومیت حاد و مزمن در انسان و حیوانات می‌شود. این سم ممکن است در غلات، دانه‌های روغنی، ادویه جات، ذرت، بادام زمینی، پسته، فلفل قرمز، فلفل سیاه و میوه‌های خشک وجود داشته باشد و در طیف گسترده تری از خوراکی‌ها مشاهده شود.

مصرف مقدار ناچیز این سم به مدت طولانی موجب بروز انواع سرطان و اختلال متابولیکی ریز مغذی‌ها می‌شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: این مواد خوراکی همچنین نباید رنگ غیرطبیعی داشته باشند. متاسفانه برخی افراد سودجو به هنگام برشته کردن برخی مغز‌ها از رنگ‌های غیرمجاز صنعتی و یا شیمیایی که سرطان زا هستند استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: این مواد نباید خارج از فروشگاه در معرض گرد و غبار قرار بگیرند و باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شوند. گاهی مشاهده می‌شود مغز‌ها در ویترین مغازه‌ها در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند که این امر می‌تواند باعث فساد مغز‌ها شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: آجیل، عید نوروز، آجیل شب عید، قیمت پسته، قیمت هرکیلو آجیل در بازار، آجیل های رنگ شده، نشانه های آجیل با کیفیت تعداد بازديد: 460 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز