Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:44

3
مرداد
روش های هوشمندانه برای داشتن آشپزخانه ای مرتب

روش های هوشمندانه برای داشتن آشپزخانه ای مرتب

با رعایت موارد پیشنهاد شده در این مقاله، می‌توانید هم از تمیزی آشپزخانه خود لذت ببرید و هم راحت‌تر و با انگیزه بیشتری به آشپزی در آشپزخانه خود بپردازید. امتحان کنید!

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

داشتن آشپزخانه ای منظم و زیبا، آرزوی هر زن خانه داری است. وقتی همه چیز سر جای خودش باشد، کار در آشپزخانه راحت و حتی لذت بخش می شود.

در این مبحث چند پیشنهاد برای داشتن آشپزخانه ای مرتب و منظم ارائه شده است.

قفسه نگهداری لوازم صبحانه

اگر آشپزخانه تان کوچک است و برای نصب کابینت و یا کمدی دیگر فضای کافی ندارید، می توانید دیوار آشپزخانه را قفسه بندی کنید. در این قفسه ها، هر وسیله ای که بخواهید – مانند وسایل صبحانه- می توانید قرار دهید (تصویر 1).

کشوی دستمال

دستمال های کاغذی یکی از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه است. می توانید یکی از کشوهای آشپزخانه را طوری طراحی کنید ( یا سفارش ساخت آن را بدهید)، که علاوه بر اینکه دستمال ها را به راحتی در آن نگهداری کنید، بلکه راحت در دسترس تان هم باشد (تصویر 2).

تابلوهای نگهداری ابزار مخفی

گاهی اوقات بین کمدهای آشپزخانه، فضاهایی خالی باقی می ماند، می توان در آن فضاها، تابلوهای نگهداری ابزاری مانند جاروهای کوچک، برس، دستمال پارچه ای و...  استفاده کرد.

بدین ترتیب نه تنها از این فضاها به شکلی بهینه استفاده می شود، بلکه به راحتی می توان تابلو را مخفی نگهداشت و نظم آشپزخانه را به هم نزد (تصویر 3).

مکانی ایده ال برای ابزارهای لازم

اگر بالای کابینت، آنقدر مرتفع است که به راحتی دست تان نمی رسد تا از فضاهای خالی آنجا نیز استفاده کنید، درست کردن یک کشوی ابزار، زیر کابینت ایده بدی نیست (تصویر 4).

محفظه های سبدی

با استفاده از سبدهای مختلف که در قفسه ها به طور منظم قرار داده شده اند، می توان بیشتر وسایل آشپزخانه را مرتب کرد (تصویر 5).

هرچه کمتر، بهتر

بهتر است وسایل کمتری برای آشپزخانه های کوچک خریداری کنیم. چنانچه آشپزخانه تنها با وسایل ضروری پر شود، می توان وسایل را منظم و حتی هنرمندانه چید و جلوه زیبایی به آشپزخانه داد (تصویر 6).

کاربرد تازه ای از چوب پرده

هنگام مرتب کردن آشپزخانه، فضای تاریک زیر سینک ظرفشویی را فراموش نکنید. می توانید با نصب چوب پرده، وسایل تمیزکننده را به روی آن آویزان کنید. بدین ترتیب فضای زیر آن نیز برای نگهداری وسایل دیگر خالی می ماند (تصویر 7).

قفسه های متحرک

گاهی کنار وسایلی مانند یخچال، فضاهایی خالی باقی می ماند، برای پرکردن آن فضاها، می توان قفسه های متحرک و کشویی طراحی کرد و از آن فضا هم به بهترین شکل بهره برد (تصویر 8).

کشویی مخفی زیر سینک ظرفشویی

می توان زیر سینک ظرفشویی، کشویی طراحی کرد تا سیم و اسکاچ را درون آن قرار داد و از دیدها پنهان نگهداشت (تصویر 9).

دیوار پشت شیر ظرفشویی

دیوار این قسمت از آشپزخانه می تواند تبدیل به تابلوی نگهداری وسایل ضروری آشپزخانه باشد. در واقع با متصل کردن چندین گیره و قلاب به قاب های چوبی و اتصال آن به روی دیوار، می توانید چنین فضایی را ایجاد کنید (تصویر 10).

طاقچه چوبی

این طاقچه چوبی، بهترین مکان برای نگهداری شیشه های ادویه است. کار با چوب، به آشپزخانه جلوه خوبی می دهد. شما خودتان می توانید با چند تخته چوبی و قفسه های آلومینیومی این طاقچه زیبا را درست کرده و روی دیوار آشپزخانه تان نصب کنید (تصویر 11).

 

برچسب ها: دکوراسیون آشپزخانه، وسایل آشپزخانه، چیدمان آشپزخانه، مرتب کردن آشپزخانه، آشپزخانه منظم، ایده هایی برای آشپزخانه، قفسه های آشپزخانه تعداد بازديد: 2606 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز