Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:58

6
آذر
آموزش ساخت صابون معطر خانگی

آموزش ساخت صابون معطر خانگی

ساخت صابون خانگی آسان و خلاقانه است. حس خوبی که از داشتن صابون خانگی در روشویی خانه بدست می‌آورید، جالب و لذت‌بخش است.

 راه‌های درست کردن صابون در خانه متفاوت است. در این مطلب درست کردن صابون به روش سرد را برای شما آماده کرده‌ام. درست کردن صابون خانگی هنرمندانه است، می‌توانید آن را به دوستان خود هدیه دهید و هنرتان را به دیگران نشان دهید. برای درست کردن صابون خانگی، می‌توانید از هر اسانس یا گیاهی در منزل استفاده کنید.

مواد لازم برای ساخت صابون اسطوخودوس

روغن زیتون، آفتابگردان، نارگیل و یا هر روغن مایع دیگر

آب قلیایی

روغن اسطوخودوس

دانه‌های اسطوخودوس

رنگ خوراکی

قالب صابون چوبی

کاغذ شیرینی پزی

قابلمه

همزن برقی

ترازو

یک ظرف پیمانه بزرگ را روی ترازو قرار می‌دهیم و برای هر تکه صابون مقدار ۳۰ میلی‌لیتر روغن درون ظرف می‌ریزیم.

روش ساخت صابون خانگی

روغن را روی شعله، تا دمای ۱۱۰ درجه فارنهایت حرارت می‌دهیم. سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم و صبر می‌کنیم تا سرد شده و به دمای محیط برسد. دقت کنید تمام وزن‌ها و درجه حرارت در نتیجه کار تاثیر زیادی دارند. هر میزان روغن که استفاده کردیم، نصف آن را آب قلیایی اضافه می‌کنیم و با همزن دستی مخلوط می‌کنیم. آنقدری هم می‌زنیم که آب با روغن مخلوط شده و تغییر آن را مشاهده کنیم.

سپس  نوبت به روغن معطر می‌رسد که باید به اندازه آب به موادمان اضافه شود.

در مرحله بعد کمی از موادمان را درون ظرف دیگری می‌ریزیم و رنگ خوراکی را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. سپس دوباره به مواد قبلی اضافه می‌کنیم.

شما می‌توانید برای زیبایی کار از دانه‌های اسطخودوس در صابون استفاده کنید. بعد از اضافه کردن رنگ و دانه به آرامی آنها را مخلوط می‌کنیم. بطوری که رگه‌هایی از رنگ در موادمان دیده شود.

سپس کاغذ شیرینی پزی را درون قالب گذاشته و موادمان را درون قالب می‌ریزیم و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا سرد شود.

بعد از سرد شدن صابون را به اندازه‌های دلخواه برش می‌دهیم.

برچسب ها: گیاهان دارویی، روغن زیتون، روغن نارگیل، سلامت پوست، ساخت صابون، صابون معطر، اسانس گیاهی، صابون، صابون گیاهی، ساخت صابون معطر در خانه، آموزش ساخت صابون، اسانس هاس طبیعی، اسطو خودوس تعداد بازديد: 1105 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز