Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:28

27
اسفند
تخم مرغ نوروزی با رنگ طبيعی

تخم مرغ نوروزی با رنگ طبيعی

حدود دو لیوان آب را در یك ظرف به جوش آورید، یك قاشق چای‌خوری زردچوبه را به آب در حال جوش بریزید. بعد نصف فنجان سركه سفید را نیز به آن اضافه نمایید و بگذارید این تركیب به مدت10 تا 12 دقیقه بجوشد. سپس تخم‌مرغ‌ها را در یك ظرف قرار دهید.

مهندس حسن بنی‌هاشمی

 

چنانچه در هر سال تخم‌مرغ را خودتان با رنگ‌های مصنوعی رنگ‌آمیزی می‌كردید و یا از بازار به صورت آماده خریداری می‌كردید. امسال می‌توانید با رنگ‌های گیاهی نظیر سبزیجات و سایر مواد طبیعی و خوراكی، خودتان آن را تهیه كنید. 

وسایل لازم

سركه‌ سفید         یك بطری 
زردچوبه               نصف فنجان 
چغندر                  2 عدد 
رنگ زرد لیمویی

مراحل انجام كار

حدود دو لیوان آب را در یك ظرف به جوش آورید، یك قاشق چای‌خوری زردچوبه را به آب در حال جوش بریزید. بعد نصف فنجان سركه سفید را نیز به آن اضافه نمایید و بگذارید این تركیب به  مدت10 تا 12 دقیقه بجوشد. سپس تخم‌مرغ‌ها را در یك ظرف قرار دهید و به مدت 30 دقیقه تا سه ساعت بگذارید در تركیب جوشانده شده بماند. در این مدت به تخم‌مرغ‌ها نگاه كنید و هر وقت رنگ مطلوب را مشاهده كردید آن را از ظرف خارج نمایید.

رنگ بنفش

در ظرفی حدود دو لیوان آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. یك‌چهارم فنجان سركه سفید و دو فنجان كلم قرمز خرد كرده را در ظرف بریزید و بگذارید به مدت نیم ساعت بجوشد. سپس اجاق را خاموش كنید و نیم ساعت صبر كنید كه تخم‌مرغ‌ها داخل این ظرف رنگ بنفش را به خود بگیرد.

رنگ قرمز و صورتی

دو لیوان آب در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. نصف لیوان سركه‌ سفید در آب بریزید. سپس چغندر خرد كرده را در آن بریزید. این تركیب باید به مدت نیم ساعت بجوشد. اجاق را خاموش كنید و تخم‌مرغ‌ها را درون تركیب جوشانده بگذارید و نیم ساعت صبر كنید تا تخم‌مرغ‌ها به رنگ صورتی درآید و اگر چهار ساعت صبر كنید تخم‌مرغ‌ها قرمز خواهند شد.

چنانچه این رنگ آمیزی بنظرتان ایده‌آل نیامد می‌توانید چند پولك ریز رنگی یا چند عدد كاغذ رنگی پانج شده كه آن هم شبیه پولك می‌باشد روی آنها بچسبانید تا زیبایی آن را صد چندان كند.

توجه داشته باشید رنگ پولك‌ها و همچنین كاغذها باید با رنگ تخم‌مرغ‌ها هماهنگی داشته باشد تا تحسین‌برانگیز شود. به عنوان مثال: زرد با صورتی و یا بنفش با آبی.

 

برچسب ها: تخم مرغ رنگی، هفت سین، تزئینات هفت سین، تزئین تخم مرغ، رنگ کردن تخم مرغ، ایده های تخم مرغ رنگی، رنگ آمیزی تخم مرغ تعداد بازديد: 1254 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز