Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:48

21
اسفند
يك كارت كودكانه!

يك كارت كودكانه!

اگر مي‌‌‌خواهيد يك كار خلاقانه، خوش‌رنگ و در عين حال مقرون به صرفه درست ...

يك كارت كودكانه!

 

 

اگر می‌‌‌خواهید یك كار خلاقانه، خوش‌رنگ و در عین حال مقرون به صرفه درست كنید، پیشنهاد ما به شما این كارت است. این كارت بسیار ساده و آسان تهیه می‌شود. برای رنگ كردن می‌توانید از مداد استفاده كنید و هم از رنگ‌های خیس. می‌توانید از یك ورق فویل به عنوان پالت رنگ استفاده كرده و یا اینكه اگر از رنگ جوهری كمی استفاده می‌كنید، یك CD قدیمی و بلااستفاده را پالت رنگ كنید. برای آنكه یك پالت رنگ منحصر به فرد داشته باشید، از رنگ‌های جوهری مورد علاقه خود استفاده كنید. این كارت بخصوص را به هر دختر خانم كوچولویی هدیه بدهید، خوشحال می‌شود. با تغییر رنگ و طرح می‌توانید آن را متناسب با سلیقه آقا پسرها هم تزئین كنید.

 

 

وسایل مورد نیاز:

استامپ یا مهر پلاستیكی با طرح

جوهر مشكی سُربی (مشكی براق)

جوهر سبز چمنی، توت‌فرنگی، بنفش، زرد، نارنجی و قهوه‌ای

كارت سفید و كارت یاسی

كارت سفید تا شده 5/14 سانتیمتری

كاغذ پنبه‌ای یاسی رنگ

مهرهای طرح گل

روبان خال خالی سفید و یاسی

چسب و تكه بزرگ فویل

 

 

روش كار:

1- از جوهر سیاه براق استفاده كرده، مهر را با دقت به جوهر بزنید؛ به طوری كه تمام طرح روی مهر به جوهر آغشته شود. سپس مهر را روی كارت سفید فشار دهید. قبل از رنگ‌آمیزی طرح، بگذارید جوهر سیاه روی كارت كاملاً خشك شود.

2- ورق فویل را به طور كامل روی سطح میز پهن كنید و جوهر رنگی انتخابی خود را روی فویل بزنید. رنگ‌ها را دست‌كم به فاصله 1 سانتیمتر از هم روی فویل بزنید تا درهم ادغام نشوند.

3- یك قلم‌موی بسیار نرم را در آب تمیز فرو برده و بعد از روی فویل نخستین رنگ را با قلم بردارید. آب مانده در لابه‌لای موهای قلم، جوهر را كمی روان‌تر كرده و اگر جوهر روی فویل خشك ‌شده باشد، دوباره آن را مرطوب می‌كند. حالا شروع به رنگ‌آمیزی طرح اصلی كنید.

4- رنگ‌آمیزی را از قسمت‌های بالای طرح شروع كنید. تمام قسمت‌هایی را كه قرار است یك رنگ داشته باشند، پشت سر هم رنگ كنید. بهتر است رنگ‌ها تمیز و خالص باشند.

5- برای ایجاد سایه روشن‌های زیبا در طرح، برخی از قسمت‌ها را با آبِ بیشتر و جوهر كمتر روشن و برخی قسمت‌ها را پررنگ‌تر كنید تا كمی تیره‌تر به نظر برسند و همچنان اطراف بخش‌های تیره را با استفاده از آب بیشتر و جوهر كمتر، كم‌رنگ‌تر كنید.

6- به رنگ‌آمیزی ادامه دهید و تمام بخش‌های عكس ایجاد شده روی كارت را رنگ بزنید. برای رنگ كردن صورت بچه جوجه تیغی، پاها و دست‌هایش، مقداری از رنگ نارنجی و صورتی را با هم تركیب كنید.

7- سمت چپ كارت تا شده را به چسب آغشته كنید و كاغذ پنبه‌ای یاسی‌رنگ را روی نیمه چپ آن بچسبانید. به اندازه یك نوار باریك نیز روی كارت تا شده چسب بمالید و یك نوار از مقوای یاسی درآورده و به لبه كاغذ پنبه‌ای كه روی كارت چسبانده‌اید، اضافه كنید.

8- برای تمیزتر به نظر رسیدن كارتی كه طرح را روی آن پیاده كرده‌اید، آن را به شكل مربع 8 سانتی‌متری درآورید. و آن را به یك كارت یاسی‌رنگ 5/8 سانتیمتری بچسبانید. با یك روان‌نویس مشكی برخی قسمت‌های طرح را كه ممكن است كمرنگ باشد، پررنگ‌تر كنید.

9- كارت یاسی‌رنگ را كه در زیر كارت اصلی طرح‌دار قرار دارد، روی كارت تا شده كه قبلاً نیمی از آن را با كاغذ پنبه‌ای یاسی پوشانده‌اید، بچسبانید.

01-یك مستطیل كوچك از مقوای یاسی‌رنگ درآورید. سپس نیمی از آن را با كاغذ پنبه‌ای بپوشانید (نیمه پایینی) و بعد یك گل كوچك با گلبرگ‌های سفید و دایره یاسی‌رنگ به مستطیل موردنظر بچسبانید. برای درست كردن قسمت مركز گل از پانچ استفاده كنید. قطره دایره موردنظر حدود 4 میلی‌لیتر باشد. این كارت كوچك مقوایی را با پانچ سوراخ كنید و روبان یاسی خال خالی را از آن بگذرانید و در سمت چپ كارت تا خورده گره بزنید.

11- فضای اطراف جوجه‌ تیغی، تخت خواب و گل‌های بالای آن را با چسب براق، سایه روشن ایجاد كنید. 21- حالا سه عدد گل یاسی‌رنگ را در كنار هم در قسمت پایین كارت تا شده بچسبانید و در مركز گل‌ها دایره‌‌ای سفید بچسبانید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، جوهر سیاه، استامپ، مهر پلاستیكی تعداد بازديد: 816 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز