Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:55

22
تیر
شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها (2)

شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها (2)

بخش دوم- خیلی از كسانی كه چاق هستند از چاقی‌های موضعی هم شكایت دارند كه شاید بتوان گفت شایع‌ترین این چاقی‌های موضعی چاقی شكم است. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

 

ممكن است انجام این كار در آغاز كمی برایتان سخت باشد و به خصوص اگر شكم‌ شما خیلی بزرگ باشد، این كار به مراتب دشوار‌تر خواهد بود، ولی اگر مرتب تمرین كنید و هر روز بتوانید حداقل 30 بار این تمرین را انجام دهید، به زودی شكمتان لاغر خواهد شد.

 دقت كنید كه پیش از انجام این ورزش با پزشك مشورت كنید تا مطمئن شوید كه اندام‌های شكمی‌ شما مشكل ندارند و با انجام این حركت مشكل تازه‌ای برایتان پیش نخواهد آمد. در ضمن اگر پیش از این دست، كمر، گردن، ران، لگن یا هر نقطه دیگر از بدنتان آسیب فیزیكی دیده، حتما با پزشك مشورت كنید تا ببینید او انجام این ورزش را برای شما مجاز می‌داند یا خیر.

به طور كلی افرادی كه بیماری خاصی دارند، باید برای انجام هرگونه ورزشی با پزشك متخصص‌ مشورت كنند. چه این مشكل یك شكستگی كهنه باشد و چه بیماری قلبی.

این ورزش برای آب كردن چربی اضافی شكم بسیار مفید است، ولی اگر ورزشكار حرفه‌ای هستید باید بدانید كه اگر می‌خواهید در این كار كاملا موفق شوید، لازم است مرتب به سالن ورزشی بروید و تمرین‌های دیگری هم انجام دهید، چون در ابتدا چند كیلو اضافه وزن شكمی به راحتی از بین می‌رود، ولی می‌بینید كه از دست دادن آن چند كیلوی باقیمانده دشوار است.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای كسانی كه در آرزوی لاغر كردن شكم هستند...

در اینجا درباره غذاهایی می‌خوانید كه قطع مصرف آنها و جایگزینی آنها با غذاهای سالم قطعا در كاهش وزن و برآورده شدن آرزوی كوچك كردن شكم‌ موثر خواهد بود:

هله هوله نخورید

اگر به خوردن این خوراكی‌های بیهوده كه ارزش غذایی ندارند و فقط كالری اضافی به بدن‌ تحمیل می‌كنند عادت كرده باشید، ترك آنها كار ساده‌ای نیست.

بهترین راه این است كه اصلا این خوراكی‌ها را نخرید و در خانه نگه ندارید. به این ترتیب اگر چشمتان به آنها نیفتد به تدریج دیگر به خوردن آنها علاقه نخواهید داشت و این خود گام بزرگی به جلو است.

كربوهیدرات‌ها را بشناسید

حذف غذاهای دارای كربوهیدرات از رژیم غذایی اشتباه محض است، ولی این مواد هم نوع خوب دارند و هم نوع بد. آن غذاهایی كه با آرد‌های تصفیه‌شده درست شده‌اند، باید كنار گذاشته شوند. برنج و نان سفید، بیسكویت‌ها، پاستا و كیك‌ها از این دسته خوراكی‌ها هستند.

آنها باعث می‌شوند نفخ كنید، هضم غذا مختل شود، به یبوست مبتلا شوید و چربی در بدنتان تجمع یابد. در مقابل، رژیمی كه منابع تامین‌كننده كربوهیدرات آن، نان‌های تهیه شده از آرد كامل و تصفیه نشده، نان جو، برنج قهوه‌ای، سیب زمینی شیرین، میوه‌ها و سبزی‌ها باشند، به مراتب سالم‌تر خواهد بود.

مراقب نوشیدنی‌های مصنوعی باشید

آبمیوه‌های مصنوعی یكی از انواع نوشیدنی‌هایی هستند كه خیلی از ما فكر می‌كنیم چون «مایع» می‌باشند، در بدن نمی‌مانند و چاقمان نمی‌كنند، در حالیكه اكثر این نوشیدنی‌ها پر‌كالری هستند.

چرا هله هوله‌ها مضر هستند؟

علت اصلی این است كه این خوراكی‌ها دارای نمك و شكر زیادی هستند. نمك  سدیم دارد كه مصرف سدیم باعث احتباس آب در بدن می‌شود كه خود مانعی است برای كاهش وزن. قند‌های موجود در این غذاها هم از نوع قند‌های ساده‌اند كه در مدتی كوتاه قند خون را بالا برده، منجر به تولید انسولین زیاد می‌شوند كه همین امر روند چربی‌سوزی را كند می‌كند و اشتهای‌ شما را بیشتر خواهد كرد.

 باز هم دقت كنید...

نكته دیگر این است كه در خوردن غذاهای دارای كربوهیدرات‌های سالم هم زیاده‌روی نكنید، چون به هر حال این مواد دارای انرژی هستند و اگر مقدار زیادی از این خوراكی‌ها را در مدت كوتاهی بخورید، بدنتان به یكباره انرژی زیادی دریافت خواهد كرد كه نمی‌تواند آنها را متابولیزه كند. در واقع بدن به این همه انرژی در زمان اندك نیازی ندارد و به ناچار این كالری‌های اضافی به چربی تبدیل خواهند شد.

آخر شب غذا نخورید

این دیگر نیاز به توضیح چندانی ندارد. واضح است كه آخر شب همه خسته‌اند و پس از غذا خوردن یك راست به تخت خواب می‌روند. به این ترتیب قند خون بالا می‌رود، بدون اینكه هیچ انرژی مصرف شود. این امر هم به ایجاد چربی اضافی می‌انجامد.

درباره میزان ورزش هوشیار باشید

برخی عقیده دارند كه هر قدر ورزش (حتی خیلی كم) كنید، باز هم شكمتان كوچك خواهد شد و به طور كلی لاغر می‌شوید. آگهی‌های بسیار زیادی وجود دارند كه با جملات فریبنده‌ای چون «در 10 دقیقه لاغر شوید!» یا «لاغر كردن شكم با روزی 5 دقیقه ورزش!»، این باور نادرست را تلقین می‌كنند.

باید بدانید كه بدن اكثر افراد 20 دقیقه پس از آغاز ورزش است كه وارد فاز چربی‌سوزی می‌شود و باید بتوانید به تدریج توان خود را بالا ببرید تا بعد از این زمان هم ورزش كردن را ادامه دهید تا در طی زمان، چربی‌‌های اضافی بدنتان و در نهایت شكم بزرگتان از بین برود.

پیش از همه اینها یادتان باشد كه موفقیت در این كار قبل از هر چیز به اراده‌ای پولادین و صبر و حوصله بسیار نیاز دارد. اگر چند هفته تلاش كردید و دیدید كه همچنان اوضاع مثل گذشته است نباید ناامید شوید و دست از تلاش بكشید. موفقیت در كاهش وزن كار ساده‌ای نیست. این یادتان باشد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: كربوهیدرات‌ها، شکم لاغر، ورزش شکم، اندام های شکم، بیماری های شکم، اضافه وزن شکم، نوشیدنی‌های مصنوعی تعداد بازديد: 809 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز