Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:31

29
مهر
گلابی؛ ميوه شادابی

گلابی؛ ميوه شادابی

مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری‌هایی كه نیرو و توان انسان را تحلیل می‌برند، بسیار مفید است.

رقیه‌السادات موسوی

 

این میوه حاوی ویتامین‌های E و C، كلسیم،‌‌‌آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه‌ای آبدار و حاوی ویتامین C می‌باشد، در زیبایی پوست بسیار مؤثر است.

خواص درمانی گلابی

گلابی میوه‌ای است كه به آسانی در بدن هضم و جذب می‌شود.
گلابی دارای دانه‌های بسیار ریز (به خصوص در نزدیكی هسته) است كه دارای پوسته‌ای از جنس سلولز بوده و در دستگاه گوارش هضم نمی‌شوند. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاك و مواد زائد باقیمانده در شكم را دفع می‌كند.
پوست گلابی كه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، از نظر ویتامین‌ها غنی‌تر است. به‌علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است، بنابراین نباید هنگام خوردن، پوست آن را جدا كرد.
كسانی كه به فشار خون مبتلا هستند، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آنها تصفیه خواهد شد.
گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است. تانن و پتاسیم آن،‌ اسیداوریك را به هر اندازه كه باشد حل می‌كند، به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و روماتیسم می‌توانند از آن بهره زیادی ببرند.
ماده مهم دیگر در گلابی، عنصر بور است كه با افزایش جذب كلسیم، از بروز پوكی استخوان (به خصوص در زنان یائسه) جلوگیری می‌كند.
مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری‌هایی كه نیرو و توان انسان را تحلیل می‌برند، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل باشد كه برای بیماران، كمپوت گلابی می‌بریم. در دوران نقاهت بیماری‌هایی چون سل، كم‌خونی و ضعف شدید، خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.
گلابی یكی از میوه‌های ضدعفونی‌كننده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به دلیل ادرارآوری و ملین بودن آن است. افرادی كه یبوست دارند، سعی كنند پس از خوردن 2-1 عدد گلابی یك لیوان آب ولرم مصرف كنند تا خاصیت ملین بودن آن تقویت شود.
گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می‌شود.
گلابی ترشح بزاق دهان را افزایش می‌دهد، در نتیجه باعث تسهیل عمل هضم در دستگاه گوارش می‌شود.
فیبر موجود در گلابی لینین است كه غیر قابل حل بوده و برای كاهش كلسترول خون بسیار مفید می‌باشد.

توصیه‌ها
هضم پوست گلابی كمی مشكل است، از این رو كسانی كه معده ضعیفی دارند، بهتر است آن را با پوست نخورند و آن را به صورت كمپوت مصرف كنند.
بهتر است گلابی كاملا رسیده مصرف شود تا خواص آن بیشتر و هضم آن راحت‌تر باشد.
بهتر است پس از خوردن گلابی آب سرد نوشیده نشود، زیرا در افراد حساس ایجاد نفخ می‌كند.

 

برچسب ها: خواص گلابی، گلابی، فواید گلابی، ارزش غذایی گلابی، مواد مغذی گلابی تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز