Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:35

8
شهریور
رژیم لاغری سریع و طبیعی

رژیم لاغری سریع و طبیعی

در این مقاله قصد داریم روشهای طبیعی را در مورد کاهش وزن به شما معرفی کنیم که از اعتبار علمی و عملی بیشتری برخوردار بوده و عمل به آنها در کنار رژیم لاغری سریع میتواند اثرات زیادی در مورد کاهش وزن شما داشته باشد

رژیم لاغری سریع و طبیعی

متاسفانه در دنیای اینترنت، به طور آگاهانه و غیر آگاهانه مطالبی نادرست و غیرعلمی در مورد کاهش وزن و رژیم لاغری سریع وجود دارد که موجب خستگی و بی اعتمادی افرادی شده است که قصد دارند به تناسب اندام برسند.

برای مثال یک شرکت در مورد اثر مصرف یک دارو و اثرات معجزه آمیز (اغراق آمیز) آن درمورد سوختن چربی ها و به همراه گذاشتن عکس چند مانکن مطلب می نویسد تا به اهداف سودجویانه مالی خود برسد.

اگر رژیم لاغری و کاهش وزن این قدر آسان بود اکنون مطالعات علمی دانش تغذیه و متخصصان این علم و انواع رژیم لاغری های طولانی و .... اعتبار نداشتند.

در این مقاله قصد داریم روشهای طبیعی را در مورد کاهش وزن به شما معرفی کنیم که از اعتبار علمی و عملی بیشتری برخوردار بوده و عمل به آنها در کنار رژیم لاغری سریع میتواند اثرات زیادی در مورد کاهش وزن شما داشته باشد.

اضافه کردن پروتئین به وعده های غذایی خود

هنگامی که شما پروتئین مصرف می کنید بدنتان انرژی زیادی را برای هضم و سوخت و ساز آن مصرف می کند وبنابراین مقدار قابل توجهی کالری سوزانده می شود. همچنین افرادی که غذاهای سرشار از پروتئین می خورند معمولا احساس سیری کرده و میل کمتری برای خوردن غذاهای دیگر دارند.

حتی اگر به سادگی تخم مرغ را جایگزین صبحانه پر کربوهیدرات خود کنید تاثیر زیادی بر کاهش اشتهای شما داشته و به لاغری شما کمک می کند. بنابراین غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ را در رژیم لاغری سریع خود فراموش نکنید.

 

خودداری از خوردن غذاهای فرآوری شده

این غذاها دارای قند و چربی های مضر بوده و برای این طراحی شده اند که شما را وادار به خوردن هر چه بیشتر کنند. همچنین برخی از آنها نیز اثرات اعتیاد آور دارند.

کاهش مصرف کربوهیدرات اضافی

معمولا بسیاری از خوراکی ها به صورت پنهان دارای مقادیری از قند هستند و ما خواسته یا ناخواسته آنها را مصرف می کنیم.

بنابراین سعی کنید که آگاهانه به سمت مصرف غذاهای سالم رفته و از غذاهایی که نمیدانید چه ترکیباتی دارند خودداری کنید.

همچنین میزان مصرف شکلات و قند و ... را تا میزان کاهش دهید (نه حذف کامل) تا بدن شما به جای مصرف قند به سمت مصرف چربی های ذخیره بدنتان عادت کند.

نوشیدن آب

اگر به دنبال عملی شدن رژیم لاغری سریع خود هستید نوشیدن آب را فراموش نکنید.

آب طبق تحقیقات انجام شده در کاهش وزن بسیار موثر است به طوری که اگر نیم ساعت قبل از خوردن غذا مصرف شود موجب کاهش جذب کالری می گردد.

همچنین چنانچه شما نیم لیتر آب بنوشید میزان سوزاندن کالری را 24 الی 30 درصد به مدت نیم ساعت افزایش می دهد.

مصرف قهوه

قهوه نه تنها دارای آنتی اکسیدان های مختلف بوده و برای قلب نیز سودمند است بلکه به منظور لاغری و کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشیدن قهوه سبب افزایش میزان انرژی و مقدار سوختن کالری شما می شود. قهوه کافئین دار موجب افزایش 3 الی 11 درصدی متابولیسم و کاهش احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع 2 می شود.

اجتناب از خوردن کالری مایع

نوشیدنی های مثل نوشابه و آبمیوه های صنعتی و شیر کاکائو و .... سرشار از کالری بوده و نه تنها سبب افزایش عجیب چاقی در افراد می شوند بلکه چون مغز شما از کالری مایع تغذیه نمی کند بنابراین روی چربی های شما اضافه می شوند.

نوشیدن چای سبز غیر شیرین

حتما در رژیم لاغری سریع خود از چای سبز استفاده کنید زیرا اثرات زیادی در سوزاندن چربی و ممانعت از چاقی شما دارد. چای سبز می تواند 4 الی 17% از چربی های شما به خصوص چربی های ناحیه شکم را آب کند.

میزان متعادل نوشیدن آن 3 الی 4 بار در روز است و چون مانند چای سیاه سبب اختلال در جذب آهن می شود بنابراین آن را دو ساعت بعد از غذا مصرف کنید.

 افزایش مصرف میوه و سبزی

میوه ها و سبزیجات نه تنها دارای فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن و آب هستند بلکه میزان کالری آنها نیز کم بوده و جای دادن آنها در رژیم لاغری می تواند بسیار سودمند باشد.

با استفاده از آنها میتوان میزان زیادی غذا را بدون ورود کالری زیاد به بدن مصرف کرد.

آهسته تر خوردن

اگر شما سریع غذا بخورید در این صورت کالری زیادی را وارد بدن خود می کنید آن هم بدون آنکه بدن شما متوجه شود که از کالری لبریز هستید.

چنانچه آهسته تر بخورید به کاهش جذب کالری و فعالیت هورمونهایی که با کاهش وزن در ارتباط هستند کمک کرده اید.

 جایگزین کردن روغن نارگیل با روغنهای دیگر

چنانچه شما به جای استفاده از روغنهای دیگر از روغن نارگیل استفاده کنید نه تنها جذب کالری را کاهش می دهید بلکه کمی متابولیسم شما نیز افزایش می یابد.

چربی این روغن کمی با روغنهای دیگر متفاوت بوده و البته به این معنا نیست که آن را به غذای خود اضافه کنید بلکه به جای روغن های دیگر استفاده شود.

خواب کافی

افرادی که خواب کافی ندارند نسبت به سایرین به میزان 55 درصد احتمال چاقی را دارند و بی خوابی موجب افزایش می شود و این مسئله می تواند مربوط به ایجاد اختلال در نحوه عملکرد هورمونهای وابسته به اشتها باشد.

ورزش

حتی اگر نخواهید از طریق ورزش کردن، کالری بسوزاید به علت تحلیل رفتن عضلات در رژیم لاغری، بدن شما کالری کمتری را خواهد سوزاند و نیاز دارید ورزشهایی چون وزنه برداری را انجام دهید تا عضلات شما تحلیل نروند وبدن به سوزاندن کالری خود ادامه دهد.

برچسب ها: رژیم لاغری، رژیم لاغری سریع، رژیم لاغری طبیعی تعداد بازديد: 1054 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز