Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:34

3
آبان
سلامت را لاغر نكنیم (2)

سلامت را لاغر نكنیم (2)

بخش دوم- توجه خانم‌ها به كاهش وزن و تناسب اندام در تعطیلات عیدنوروز به مراتب بیشتر از سایر ماه‌های سال است؛ چرا كه در این ایام به دلیل رفت و آمد و دید و بازدید و یا مسافرت، خانم‌ها بیشتر به داشتن اندامی موزون تمایل می‌یابند.

 

 عوارض جانبی این دارو و توصیه‌های لازم

در پژوهش‌های انجام شده عوارض جانبی مشاهده شده عبارت‌اند از: خشكی دهان 17 درصد؛ اختلال در خواب و بی‌خوابی ناخواسته 5/85 درصد؛ سوزن سوزن شدن بدن در 12 درصد؛ اختلال در ریتم ضربان قلب (آریتمی) 2 درصد و یبوست در 11 درصد مصرف‌كنندگان گزارش شده است.

مصرف این دارو برای افرادی كه دارای حساسیت بوده و یا به بی‌اشتهایی یا بیش‌خوری‌های عصبی دچار هستند، توصیه نمی‌شود. در ضمن مصرف این دارو همراه با داروهای كاهش‌دهنده اشتها، یا داروهای ضدفشارخون، ضدافسردگی، ضدسرفه، داروهای اعصاب، ضد میگرن، آنتی‌هیستامین، مسكن‌‌ها و آرام‌بخش‌ها ممنوع بوده و افرادی كه دچار نارسایی قلبی، آریتمی و سابقه سكته قلبی هستند، نباید از این دارو استفاده كنند و در مورد افرادی كه دچار بیماری كلیوی یا كبدی شده و یا آب سیاه (glaucoma) و مشكلات غده تیروئید یا سنگ كیسه صفرا دارند، مصرف این دارو می‌بایستی تحت نظر متخصص و با احتیاط كامل انجام پذیرد این دارو نباید برای افراد زیر 16 سال و بالای 65 سال و در طول بارداری و شیردهی تجویز نمی‌شود.

 دی‌اتیل پرویپون هیدروكلراید

دی اتیل پرویپون هیدروكلراید و با نام تجاری تنوایت از جمله داروهای كمك لاغری است كه نباید بدون تجویز پزشك و متخصص مصرف شود. این دارو می‌باید نیم تا یك ساعت قبل از غذا و 4 تا 6 ساعت قبل از خوابیدن به طور كامل و بدون جویدن و خورد كردن بلعیده شود و نباید مدت مصرف آن بیش از یك تا حداكثر 3 ماه ادامه داشته باشد.

این دارو وقتی مؤثر است كه به موازات مصرف آن از رژیم‌های كاهش وزن توأم با حركات بدنی نیز استفاده شود. در صورت داشتن هر یك از اختلالات مثل فشارخون بالا، تیروئید پر كار، آب سیاه، بیماری قند، حاملگی، شیردهی، اعتیاد به الكل، مشكلات قلبی و تصلب شرایین استفاده از این دارو توصیه نمی‌شود.

 عوارض جانبی این دارو

عوارض استفاده از این دارو را به عوارض متعدد خفیف مثل؛ مشكلات بینایی؛ خشكی دهان، بی‌خوابی، بدخلقی، ناراحتی معده، یبوست، تغییر میل جنسی ذكر كرده‌اند. عوارض متوسط ناشی از استفاده از این دارو عبارتند از درد قفسه‌ سینه، مشكلات ادراری، تنفسی و قلبی و عوارض شدید آن نیز عبارتند از: افزایش فشار داخل ریه؛ بیماری‌های دریچه‌ قلب؛ ناآرامی یا آشفتگی و لرزش و اضطراب؛ سردرد؛ سرگیجه؛ بی‌خوابی؛ خشكی دهان؛ اسهال و یا یبوست.

در صورتی كه شما یكی از افراد مصرف‌‌كننده‌ این دارو هستید، به محض بروز یكی از علایم واكنش‌های حساسیتی؛ مشكلات تنفسی؛ ورم لب‌ها، زبان و صورت؛ كهیر؛ بی‌نظمی ضربان قلب؛ تهوع و استفراغ و گیجی و منگی، فوراً به توصیه‌كننده‌ این دارو مراجعه فرمایید.

Zymax

این دارو مانند سایر داروها تا زمانی كه مصرف می‌شود، می‌تواند روند كاهش وزن را سرعت ببخشد ولی در صورت قطع مصرف دارو، عدم تحرك و عدم استفاده از رژیم كاهش وزن، افزایش وزن آغاز و اثرات دارو خنثی می‌شود؛ ولی عوارض دارو كه عبارت است از عصبی‌شدن، بی‌خوابی، پرفشاری خون، سردرد و تپش قلب، ممكن است مدت‌ها باقی بماند. در ضمن افرادی كه داروهایی را جهت اختلالات گردش خون مصرف می‌كنند، یا به بیماری‌های غده تیروئید، دیابت و یا مشكلات روحی مبتلا هستند، پیش از مصرف دارو می‌بایستی با پزشك معالج خود مشورت كنند.

 Xenadrime

این دارو از جمله داروهایی است كه با افزایش انرژی مصرفی، موجبات تسریع در لاغری را فراهم می‌آورد. این دارو می‌باید به صورت 2 كپسول قبل از صبحانه یا فعالیت ورزشی و دو كپسول دیگر در بعدازظهر با چند لیوان آب میل شود. مصرف این دارو برای خانم‌های باردار و شیرده و نیز برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

در ضمن در گروهی از افراد كه تحت درمان پرفشاری خون، بیماری كلیوی، تیروئید، مشكلات روانی، دیابت، افسردگی و بیماری‌های عصبی هستند و یا در مردانی كه به تورم پروستات دچارند، نباید از این دارو جهت سرعت بخشیدن به كاهش وزن خود استفاده كنند.

 

 

برای خواندن بخش اول- سلامت را لاغر نكنیم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بی خوابی، ضربان قلب، داروهای لاغری، عوارض داروهای لاغری، انواع داروهای لاغری تعداد بازديد: 646 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز