Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 11:30

6
مهر
تغذیه و كاهش وزن (2)

تغذیه و كاهش وزن (2)

بخش دوم-از خودتان آغاز می‌كنیم، چرا كه همه افراد چاق یا دارای اضافه وزن شباهت عجیب و بهانه‌های غریب مشابه یكدیگر دارند.

 

راهكارهای قابل اجرا

در قبال خورد و خوراك

الف- در برابر هوس ویارگونه به خوردن شكلات و شیرینی، به جای یك تخته شكلات و یا چند عدد شیرینی دانماركی و رولت فقط به تكه‌ای از آنها قناعت خواهم نمود یا با چند عدد نخودچی و كشمش هوس ایجاد شده را برطرف خواهم كرد. اگر در قبال هر هوس ویارگونه‌ای، بین 5 تا 7 دقیقه، خودتان را به انجام كاری مشغول دارید، در پایان این مدت، میل شما به شیرینی، شكلات و ... فروكش خواهد كرد.

ب- اگر در یك مهمانی پر زرق و برق در مقابل سفره گسترده‌ای حاوی انواع خورد و خوراك قرار گرفتم از سالادهای گوناگون و سبزیجات خام و پخته استفاده كرده و از انباشته كردن معده خود با غذاهای اشتها‌برانگیز ولی خانه خراب‌كن یا خودداری كرده و نخواهم خورد یا فقط خواهم چشید.

ج- اگر حوصله پخت و پز نداشته باشم و یا اگر میلی به اجرای برنامه غذایی توصیه‌شده‌ام را در بعضی از مواقع احساس نكنم به جای غذاهای آسان دسترس از لقمه‌های سالم و دلنشین خانگی استفاده خواهم كرد، چرا كه غذاهای آسان دسترس عطر و بوی خوب ولی محتوای بیماری‌زا دارند.

در قبال عدم انجام برنامه‌های ورزشی

الف- اگر به علت نامساعد شدن هوا نتوانم پیاده روی و حركات ورزشی آغاز شده‌ام را در پارك یا حیاط خانه انجام بدهم آن را با شنا كردن در استخر و یا رقصیدن و یا انجام حركات كششی در اطاق جبران خواهم نمود.

ب- اگر حوصله و یا وقت شركت در برنامه‌های ورزشی دسته‌جمعی باشگاهی را نداشته باشم، به دوچرخه سواری یا پیاده‌روی رو خواهم آورد و یا پای پیاده به دیدن عزیزی خواهم رفت.

ج- اگر مانعی در اجرای برنامه ورزشی روزانه‌ام در وقت تعیین شده پیدا كردم آن را در همین روز در ساعت دیگری به انجام خواهم رسانید.

د- عادت خواهم كرد كه در همه حال و همه‌جا شكم را تو كشیده و عضلات مختلف بدنم را به طور مرتب منبسط و منقبض كنم.

اثر انكارناپذیر نظم و ترتیب

در راستای ترك عادات غلط و جایگزینی آنها با روش‌ها و آموزه‌های صحیح، دقیق و منظم لازم است هر اقدامی را در زمان معین و در مكان مشخص و با یك روش دقیق و تأثیرگذار به جا آورید و با بهانه‌های واهی از ادامه راه آغازین و طی شده سرباز نزنید و مطمئن باشید در صورت اجرای دایمی و تكرار مكرر هر اقدام تأثیرگذاری مراحل زیر طی می‌گردد: الف- تغییرات خفیف ولی قابل درك در سیستم مغز و اعصاب شما به تدریج پدیدار می‌گردد.

ب- تحت تأثیر تكرار به موقع و بجا از تأثیرات عوامل مخرب بیرونی كاسته می‌گردد و نهایتا این كوره راه‌های پر نشیب و فراز به شاهراه‌های حركت به طرف اهداف ترسیمی‌تان ساخته و پرداخته خواهند شد.

ج- اگر شما نیز از جمله افرادی می‌باشید كه یك كار عملی و یا حتی یك وسیله موسیقی را فرا گرفته‌اید به یاد خواهید آورد چه سان تحت تأثیر تمرین و تكرار به موقع چنان مهارت و تسلطی پیدا كرده‌اید كه اینك بدون صرف نیرو و انرژی بیشتر و مراجعه به یادداشت و یا نت‌های موسیقی یا پرسش از این و یا آن مربی به طور طبیعی و با اطمینان كامل مراحل اجرای كارتان را بطور پی در پی و سیستماتیك به انجام می‌رسانید.

به علائم، اشارات و آژیرهای خطر جسم و روح خود بها بدهید:

قسمتی از علائم هشداردهنده متداول در تغییر مسیر حركت در جاده سلامتی و سرحالی به شرح زیر می‌باشد:

 احساس خستگی و دلمردگی و خشكی پوست.

 زودرنجی و پرخاش‌جویی ناگهانی.

 اختلالات گوارشی.

 احساس سنگینی و بی‌رمقی در راه رفتن.

 كمبود نفس در سربالایی‌ها یا افزایش سرعت حركت.

 افزایش ضربان قلب و نفس نفس زدن در انجام حركات بدنی یا در سربالایی‌ها و پله بالا رفتن‌ها.

 اختلالات مختلف در خواب رفتن.

 تعریق شدید.

 احساس تب و لرز، پرنوشی و پر ادراری.

 احساس خواب‌آلودگی بعد از میل كردن غذا.

 احساس سنگینی سر و سردردهای گاه و بیگاه توأم با حالت تهوع.

 گرفتگی درد آلود عضلات ساق پا در خواب و بیداری یا هنگام راه رفتن یا شنا كردن.

 احساس درد در مفاصل حركتی.

 كاهش میزان و سرعت مناسب عكس‌العمل در موارد ضروری.

 

 

برای خواندن بخش اول- تغذیه و كاهش وزن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: غذای سالم، تغذیه مناسب، برنامه غذایی مناسب، پیاده روی، احساس سیری، خورد و خوراک مناسب، برنامه های ورزشی تعداد بازديد: 697 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز