Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:29

3
خرداد
7 راهکار برای کاهش چربیهای موضعی

7 راهکار برای کاهش چربیهای موضعی

سبزیجات نقش موثری در کاهش میزان گرسنگی افراد در رژیم‌‌های کاهش وزن خواهند داشت‌، در عین حال آنتی اکسیدان‌های موجود در این گروه غذایی مواد مضر و سمی را که در حین کاهش وزن از بافت چربی آزاد مي‌‌‌‌شوند

دکتر نیاز محمدزاده هنرور؛ استادیار دانشکده تغذیه دانشگاه تهران

 

 

1-از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده پرهیز نمایید

آنچه ما را در رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن یاری مي‌‌‌‌نماید و در اصل مهمترین بازیگر رژیم‌‌های لاغری در نظرگرفته مي‌‌‌‌شود کم کردن کل کالری دریافتی خواهد بود برای نیل به این مقصود ساده‌ترین و عملی‌ترین راه کاهش و به حداقل رساندن مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده مي‌‌‌‌باشد. 

2- به میزان توصیه شده از لبنیات کم چرب استفاده نمایید

نکته قابل توجه و جذاب در رژیم‌‌هایی که منجر به لاغری موضعی مي‌‌‌‌گرند توجه به ساعت بدن و خواب منظم مي‌‌‌‌باشد، مصرف شیر کم چرب در ساعاتی قبل از خواب بدلیل تریپتوفان موجود در آن منجر به تولید ملاتونین و لذا تنظیم شدن سیکل خواب افراد مي‌‌‌‌گردد و این حالت نقش موثری در تعادل هورمون‌های سیری و گرسنگی بوجود خواهد آورد از سوی دیگر عملکرد کلسیم موجود در لبنیات به عنوان تنظیم کننده لیپوژنز مي‌‌‌‌تواند توجیه مناسبی برای مصرف این گروه غذایی در رژیم‌‌های لاغری باشد. 

3- از میوه‌‌ها به رنگ‌‌های مختلف به‌ویژه رنگ قرمز در حد توصیه شده استفاده کنید

میوه‌‌های بخش جدایی ناپذیریک رژیم غذایی سالم مي‌‌‌‌باشند: تحقیقات نشاندهنده تاثیر مثبت آنتوسیانین‌‌ها که همان رنگدانه قرمز موجود در میوه‌‌ها است، مي‌‌‌‌باشد، لذا به نظر مي‌‌‌‌رسد بهره‌گیری از این ویژگی که در خانواده توتها دیده مي‌‌‌‌شود در کنار مصرف متعادل سیب و خانواده مرکبات در افزایش سوخت چربی‌‌ها در بدن مي‌‌‌‌تواند اثر قابل توجهی داشته باشد.

4- در طول روز از چای سبز استفاده کنید

مصرف چای مناسب بعنوان بخشی از سنت ایرانی مي‌‌‌‌تواند در کاهش چربی‌‌ها بدن به ما یاری رساند ترکیبات فعال موجود در چای سبز ضمن افزایش متابولیسم پایه در القا سوخت چربی‌‌ها نقش موثری داشته و مي‌‌‌‌تواند در کنار یک رژیم کاهش وزن کمک قابل توجهی در کاهش سایز افراد ایجاد نماید. 

5- از ماهی به جای گوشت قرمز در طول هفته استفاده کنید

تنظیم نسبت ورود اسیدهای چرب امگا 3 در مقایسه با امگا 6 در طی رژیم‌‌های کاهش وزن بسیار مهم مي‌‌‌‌باشد چرا که افزایش پروسه‌‌های التهابی مي‌‌‌‌تواند در جلوگیری از روند کاهش وزن موثر باشد لذا  افرادی که مي‌‌‌‌خواهند هر چه سریعتر به وزن ایده‌ال و اندامی متناسب برسند باید مصرف ماهی بخار پز را در سرلوحه برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهند: لازم بذکر مي‌‌‌‌دانم که انتخاب روغن مناسب که در تنظیم تعادل اسیدهای چرب موثر باشد نیز جز توصیه‌‌ها خواهد بود لذا  مصرف روغن کانولا و یا زیتون مي‌‌‌‌تواند در این امر ما رایاری نماید. 

6- مصرف سبزیجات را فراموش نکنید

سبزیجات نقش موثری در کاهش میزان گرسنگی افراد در رژیم‌‌های کاهش وزن خواهند داشت‌، در عین حال آنتی اکسیدان‌های موجود در این گروه غذایی مواد مضر و سمی را که در حین کاهش وزن از بافت چربی آزاد می شوند، از بدن دفع مینمایند. 

7- ورزش و نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید

همانند سایر رژیم‌‌ها رژیم‌‌هایی که برای کاهش چربی‌‌های موضعی تنظیم مي‌‌‌‌شوند‌، تنها درکنار یک فعالیت بدنی مناسب مي‌‌‌‌توانند عملکرد بهینه ایجاد نمایند لذا تمام افرادی که وارد رژیم‌‌های کاهش وزن مي‌‌‌‌شوند باید از یک برنامه ورزشی منظم نظیر پیاده‌روی با سرعت متوسط و حداقل زمان 45 دقیقه و مصرف 8 لیوان آب در روز بهره ببرند لازم بذکر مي‌‌‌‌دانم توصیه ورزشی و مصرف مایعات اخیر تنها برای افرادی که از نظر قلب- عروقی  و کلیوی و... مشکل خاصی نداشته و تنها زیر نظر پزشک معالج توصیه مي‌‌‌‌گردد.

 

برچسب ها: چاقی شکمی، کاهش وزن، رژیم کاهش وزن، کاهش چربی، چربی موضعی، چاقی در پهلو، چاقی در ران پا تعداد بازديد: 1088 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز