Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:44

4
اردیبهشت
میوه و سبزی بخورید سایز کم کنید

میوه و سبزی بخورید سایز کم کنید

لازم به ذکر است که اکثر آمریکایی‌ها به میزان کافی از میوه‌ها و سبزیجات استفاده نمی‌کنند، در برخی از افراد مشاهده شده که چنانچه بخواهند از میوه‌ها استفاده کنند، اکثرا به دنبال آب میوه هستند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن برخی سبزیجات غیرنشاسته‌ای مانند دانه سویا و گل‌کلم و همچنین خوردن میوه‌جاتی از قبیل توت‌ها، سیب و گلابی می‌تواند به کم کردن وزن در یک دوره طولانی کمک کند و به این ترتیب شما می‌توانید اندازه دور کمر خود را کاهش دهید. در حالیکه خوردن برخی سبزیجات نشاسته‌ای مانند انواع لوبیا، ذرت و سیب‌زمینی در ازدیاد وزن موثر است.

لازم به ذکر است که اکثر آمریکایی‌ها به میزان کافی از میوه‌ها و سبزیجات استفاده نمی‌کنند، در برخی از افراد مشاهده شده که چنانچه بخواهند از میوه‌ها استفاده کنند، اکثرا به دنبال آب میوه هستند و اگر بخواهند از سبزیجات استفاده کنند از سیب‌زمینی استفاده می‌کنند. این روش تغذیه نه تنها باعث لاغر شدن نمی‌شود بلکه به واسطه کالری بالا و نشاسته‌ای بودن آ‌ن باعث ازدیاد وزن و چاقی می‌شود.

تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد افرادی که از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده نموده‌اند، لاغر شده‌اند به شرط آنکه در یک دوره طولانی باشد. بدین‌منظور تحقیقی در یک دوره چهارساله انجام گرفت و نتایج به دست آمده کاملا چشمگیر بود و پایین آمدن وزن در اثر مصرف سبزیجات به اثبات رسید.

سبزی‌هایی که دارای نشاسته می‌باشند، مانند سیب‌زمینی، دارای پتاسیم، ویتامینC، ویتامین B6، آهن و پروتئین می‌باشد و بسیار مغذی هستند اما مصرف بیش از اندازه آنها باعث بالا رفتن قند خون و همچنین باعث بالا رفتن وزن می‌شوند.

براساس همین تحقیقات اگر افراد از سبزی و میوه‌هایی استفاده کنند که دارای فیبر بیشتری هستند، زودتر و بیشتر احساس سیری خواهند نمود و کمتر غذاهای پرکالری استفاده می‌کنند و اگر به همین روش تغذیه، ورزش مناسب و خواب کافی و عدم اعتیاد به مخدرها را نیز اضافه نمایند، سریع‌تر به تناسب اندام خواهند رسید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، تغذیه مناسب، درست غذا خوردن، کالری شماری، کالری سنجی، کاهش وزن با سبزی و میوه، کاهش سایز تعداد بازديد: 1756 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز