Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:37

2
اسفند
رستوران های تمیز را بشناسید

رستوران های تمیز را بشناسید

مهمترین چیزی که معمولاً یک رستوران را محبوب همه می‌کند، تمیزی آن رستوران است اما چگونه می‌توان تشخیص داد که رستورانی تمیز و پاکیزه است؟ در این مقاله با بهداشت رستوران آشنا می‌شوید.

رستوران‌های خوب، ویژگی‌هایی دارند که بیشتر مردم را به خود جلب می‌کنند.

از برخی از این ویژگی‌ها می‌توان به محیط رستوران که به زیبایی تزیین شده است و وسایل شیک مورد استفاده در آن و اخلاق خوب کارکنان آن اشاره کرد.

در این مقاله در خصوص رستوران‌های تمیز و پاکیزه راهنمایی‌هایی ارائه شده است.

رتبه بندی بهداشتی

معمولاً رستوران‌هایی که از طرف وزارت بهداشت در فهرست رستوران‌های خوب قرار گرفته‌اند و از لحاظ بهداشتی به آنها درجه و گواهینامه داده شده است، بدون شک آن مدرک را در صفحه اول وب سایت اینترنتی خود قرار می‌دهند و یا آن را به صورت تابلو به دیوار رستوران خود آویزان کرده و در معرض دیدها قرار می‌دهند. با دیدن چنین گواهینامه‌ای می‌توان به تمیز بودن رستوران اعتماد کرد.

شنیدن نظرات مشتری‌ها

امروزه سایت‌های اینترنتی مختلفی وجود دارد که نظرات افراد مختلف در مورد رستوران‌ها و کیفیت سرویس دهی، میزان کیفیت و تنوع غذاها، بهداشت و همچنین ویژگی‌های منحصر به فردی که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، جمع آوری می‌کنند.

بنابراین، با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توان به سادگی اطلاعات لازم در مورد رستورانی که در نظر دارید را به دست آورید.

کسب جزئیات ریزتر و بیشتر

زمانی که به یک رستوران وارد می‌شوید، زیر میز و صندلی‌ها، اطراف بشقاب‌ها، دیوار و سرویس بهداشتی آن را به دقت بررسی کنید.

اگر آلودگی، گرد و غبار، خرده غذا و یا چربی مشاهده نکردید، با خیال راحت نشسته و از محیط و غذا لذت ببرید.

مشاهده محل شستشوی ظروف

حتماً نگاهی به محل شستشوی ظروف بیندازید و ببینید که به اندازه کافی از مواد شوینده ضد باکتری و همچنین دستمال کاغذی  استفاده می‌کنند یا خیر.

اگر صاحب رستوران اجازه بررسی این مورد را به شما نداد، به آن رستوران اعتماد نکنید. درضمن به دقت کارد، قاشق و چنگال‌ها را بررسی کرده و تمیزی و درخشندگی آنها را بررسی کنید.

به طور کلی، نباید روی ظرف لکه چربی و یا آلودگی‌های دیگری مشاهده شود.

نگاه دقیق به عملکرد پیشخدمت

به دستان و ناخن‌های پیشخدمت‌های رستوران توجه کنید و ببینید که آیا آنها تمیز هستند.

در ضمن، عادات و اعمال آنها را زیرنظر بگیرید. مثلاً، ببینید چندبار دست تو موهایشان می‌کشند یا اینکه چگونه، چه زمانی و چندبار دست‌های خود را می‌شویند.

بررسی آشپزخانه

البته بیشتر مواقع نمی‌توان به راحتی وارد آشپزخانه شد اما می‌توانید به آرامی در اطراف آشپزخانه قدم زده و بوهای موجود را استشمام کنید.

نباید به غیر از رایحه غذا، بوی دیگری به مشام برسد. درضمن اگر بوی روغن سوخته نیز فضا را پرکرده از خوردن غذا در آن رستوران اجتناب کنید.

بررسی فهرست غذاها

رستوران‌های باکیفیت معمولاً جزئیات فهرست غذای خود را درج می‌کنند. همچنین، مشاهده می‌شود که این دسته از رستوران‌ها مطابق با میل و سلیقه مشتری‌های خود طیف متنوعی از غذاها را فراهم می‌کنند.

در ضمن، منوی این گونه رستوران‌ها تمیز بوده و هیچ گونه اثری از چربی، آلودگی و گرد و غبار برروی آن‌ها وجود ندارد.

علاوه بر این، رستوران‌های با کیفیت سعی می‌کنند تا ویژگی‌های منحصر به فردی از قبیل مواد غذایی تازه و ارگانیک و یا ساعات کار متناسب با شرایط مختلف مشتری‌های خود فراهم کرده و از این حیث خود را از دیگران متمایز کنند.

توجه به حس درونی خود

همیشه به حس و ندای درونی خود در مورد یک رستوران توجه کنید.

اگر محیط رستورانی به شما امنیت و احساس آرامش می‌دهد و آن را پاکیزه می‌بینید، به داخل رفته و از غذا و محیط نهایت لذت را ببرید. 

 

برچسب ها: غذا خوردن در رستوران، ویژگی های رستوران خوب، رستوران تمیز، رستوران با کیفیت، غذاهای رستوران، محیط رستوران، بهداشت رستوران تعداد بازديد: 772 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز