Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:58

8
اسفند
بیماران اسکیزوفرنی ماهی بخورند

بیماران اسکیزوفرنی ماهی بخورند

اسكيزوفرني، نوعي اختلال‌ رواني يا مجموعه ای از اختلالات است كه با آشفتگي در فكر( مثل توهم)، در خلق و خوی،در احساس خود با دنياي خارج و در رفتار مشخص مي‌شود

دکتر لادن گیاهی-متخصص تغذیه

علائم اسکیزوفرنی

علائم خاص اين بيماري شامل احساس فريفتگي، خيال‌هاي باطل، توهم، از بین رفتن معاني در گفتار، از بین رفتن تفكر منطقي،  پراکندگی و عدم انسجام در گفتار و غیر قابل فهم بودن گفتار است.

درمانهاي رايج اسکیزوفرنی

معمولاً از داروهاي آرام بخش، داروهای اعصاب و ضد افسردگي استفاده مي‌شود. روان درماني همراه با دارو درماني در بهبود نتيجه درمان در برخی افراد می‌تواند بسیار موثر باشد.

مواد غذایي مفيد در اسکیزوفرنی

اسیدهای چرب ضروری و اسکیزوفرنی

ساردين، ماهي خال مخالي، ماهی آزاد و كيلكا از منابع غني اسيدهای چرب امگا 3 هستند که ممکن است در مبتلايان به اسكيزوفرنيا تحليل رفته باشند.

مایعات و اسکیزوفرنی

جانشين كردن آب ميوه‌هاي كم كالري به جاي نوشيدني‌هاي قندي براي افرادي كه دچار خشكي دهان و تشنگي ناشي از مصرف دارو هستند، توصيه مي‌گردد.

ویتامین B و اسکیزوفرنی

غلات صبحانه، نان‌ها، برنج و ماكاروني سبوسدار دارای مقدار قابل توجهي ويتامين‌هاي گروه  B هستند. كمبود اين ويتامين‌ها باعث برانگيختن و تشديد علائم اسكيزوفرنيا مي‌شود.

مواد غذایی كه بايد در اسکیزوفرنی پرهيز شوند

غلات و اسکیزوفرنی

غذاهای تهیه شده از گندم و فرآورده‌هاي لبني گاه باعث تشدید علائم بیماری می‌شوند. در برخی افراد حذف اين مواد از رژيم غذايي می‌تواند باعث بهبود علائم بیماران شود.

چربیها و اسکیزوفرنی

كره، مارگارين و  روغن، توسط افرادي كه از فنوتیازين و دي‌بنزوديازپين استفاده مي‌كنند، بایدكاهش يابد زیرا افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند در معرض خطر افزايش وزن قرار دارند.

ساير اقدامات در اسکیزوفرنی

  • مكمل 10 گرم روغن ماهي در روز به مدت 6 هفته باعث بهبود علائم بیماری مي‌شود.
  • مكمل‌هاي ويتامين3 B، C، E و اسيد فوليك در پيشگيري از افزايش مشكلات عصبی و رفتاري مرتبط با اسكيزوفرنيا موثرند.
برچسب ها: اسکیزوفرنی، علائم اسکیزوفرنی، درمان اسکیزوفرنی، مواد غذایي و اسکیزوفرنی، مایعات و اسکیزوفرنی، ویتامین B و اسکیزوفرنی، پرهيز غذایی اسکیزوفرنی، غلات و اسکیزوفرنی، چربیها و اسکیزوفرنی تعداد بازديد: 840 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز