Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:28

6
اردیبهشت
منتظر ارزان شدن قیمت سکه و طلا نباشید

منتظر ارزان شدن قیمت سکه و طلا نباشید

قیمت طلا به عقب باز نمی گردد اما پیش بینی ها نشان می دهد در شش ماه پیش رو بازار طلا با نوسان اندکی در محدوده 430 تا 450 هزار تومان برای هر گرم طلا روبرو باشد.

قیمت طلا به عقب باز نمی گردد اما پیش بینی ها نشان می دهد در شش ماه پیش رو بازار طلا با نوسان اندکی در محدوده 430 تا 450 هزار تومان برای هر گرم طلا روبرو باشد.

 ابراهیم محمدولی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام این مطلب افزود: در سال ۹۸ همچنان شاهد حباب سکه هستیم. یکی از دلایل حباب سکه عدم بررسی تقاضای مردم از سوی دستگاه‌های مسئول است. این روزها قدرت خرید مردم برای خرید تمام سکه کاهش یافته و بانک مرکزی باید نیاز بازار در حوزه سکه‌های گرمی، ربع سکه و نیم سکه را مورد ارزیابی قرار دهد تا به این شکل حباب سکه از بین برود.

او گفت: در حال حاضر حباب سکه تمام بهار آزادی حدود ۵۶۰ هزار تومان است. معتقدیم که نرخ واقعی سکه تمام بهار آزادی باید چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. امیدواریم با روش‌های اتخاذ شده بانک مرکزی و سایر مسئولان حباب سکه نیز روند کاهشی را به خود بگیرد.

او درباره احتمال ارزانی طلا توضیح داد: قیمت طلا به مانند گذشته و ارزان نمی‌شود. یعنی اگر انتظار ما از ارزانی قیمت طلا این است که هر گرم از این کالای با ارزش به قیمت ۱۰۰ هزار تومان برسد، امری محال است. جمعیت کشور و میزان تقاضا در جهان هر روز رو به فزونی است؛ درحالی‌که میزان تولید طلا در جهان روند کاهشی را به خود گرفته است، با وجود این، چطور می‌توان انتظار ارزان شدن قیمت طلا را داشت؟

این فعال صنفی در خصوص خرید طلای آب شده نیز اضافه کرد: به مردم نمی‌توانیم بگوییم که طلای آب شده نخرند. توصیه ما به خریداران طلای آب شده این است که برخی سواد و اطلاعات کافی درباره فلز طلا ندارند. ممکن است برخی افراد عادی که در این حوزه تخصص لازم ندارند هر فلز طلایی رنگ را طلا تلقی ‌کنند؛ در حالی‌که هر گِردی گردو نیست. برخی از افراد هم هستند که خارج از صنف طلا در حال شیطنت هستند. در بازار دلال‌هایی هستند که هیچ جا و مکان مشخصی ندارند اما به خرید و فروش طلاهای آب شده می‌پردازند؛ ممکن است که برخی از این افراد برخی طلاهای آب شده دارای مشکل را بفروشند که در این شرایط توصیه اتحادیه صنف طلا به مردم این است که طلاهای ساخته شده بخرند.

محمد ولی افزود: برای ما جای سوال است که چرا مردم می‌گویند با خرید طلای ساخته شده سرمایه‌شان را از دست می‌دهند؟ اعتماد ما این است که اخذ اجرت طلا از مصرف‌کننده ضرر محسوب نمی‌شود بلکه پس از مدتی این موضوع به فرصت و سود تبدیل می‌شود. اما در کل درباره خرید و فروش طلاهای آب شده منع قانونی وجود ندارد، اما چون اطلاعات فنی ندارند پیشنهاد می‌کنیم که در این حوزه ورود پیدا نکنند.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص زمان مناسب خرید طلا گفت: مردم در هر شرایطی که فکر می‌کنند پول اضافی دارند می‌توانند خرید طلا را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرند؛ چرا که در این سال‌ها هرکسی که طلا را سرمایه خود قرار داده، ضرر نکرده است. ما هم قبول داریم هزینه‌های اجرت طلا بالاست. در کل هزینه تولید در صنعت طلا به شدت افزایش یافته است. اما با همه این شرایط توصیه ما به مردم این است هر فردی که پول اضافی دارد، برای خرید طلا اقدام کند. ممکن است با وجود شرایط بین‌المللی شاهد نوسان کاهشی قیمت طلا باشیم اما این فلز در آینده می‌تواند پشتوانه خوبی باشد.

 

بیشتر بخوانید:

پیشروی قدم به قدم قیمت سکه در بازار

برچسب ها: طلا، قیمت طلا، سکه، قیمت هر گرم طلا در بازار، قیمت روز سکه، طلای خام، طلای آب شده، قیمت تمام سکه بهار آزادی تعداد بازديد: 1126 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز