Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 2 آذر 1403 - 05:43

21
اسفند
چگونه در بازارهای امروزی سود بیشتر کسب کنیم؟

چگونه در بازارهای امروزی سود بیشتر کسب کنیم؟

در این مطلب به نکات و مسائل مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسب و کار، دانستن آنها مهم است، خواهیم پرداخت.

چگونه سود بیشتری به دست آوریم؟

در چند سال اخیر برندهای متعددی در کشورمان متولد شده‌اند؛ بعضی از این برندها موفق بوده و برخی دیگر در فضای رقابتی حذف شده‌اند. امروزه اصلی‌ترین دلیل در شکست کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیروی نکردن از برنامه های علمی برندسازی است. برندسازی مناسب و رعایت نکات مهم در کسب و کارهای نوین به تنهایی باعث سود بیشتر خواهد شد.

روابط عمومی

فعالیتی که به منظور برقراری ارتباط میان یک شرکت و مخاطبان کلیدی آن شرکت صورت می گیرد را روابط عمومی می نامند. روابط عمومی با بخش های منتخب از عموم جامعه به منظور تاثیرگذاشتن بر احساسات و عقاید یک شخص، محصول، شرکت یا باور ارتباط برقرار می کند.  فعالیت های روابط عمومی به صورت یک واحد درون سازمانی و یا از راه برون سپاری به یک شرکت متخصص در امور روابط عمومی انجام می شود. بی شک تشکیل یک تیم روابط عمومی مناسب و انجام دقیق اصول این حرفه باعث موفقیت در کسب و کارهای نوین خواهد شد.

خبر و آگهی

آگهی یا خبر به اطلاعاتی می گویند که ارزش خبری در خصوص یک رویداد، شخص و یا محصول را داراست و از طریق رسانه های ارتباطی با هدف جلب نظر افکار عمومی منتشر می شود.  باید گفت فعالیت تدریجی است که جامعه را از بخش خاصی که هدف شماست، آگاه می کند و حمایت گروه ها و اشخاص هدف را جلب می کند.  نکته مهم هزینه نداشتن خبر است؛ چنانکه اطلاعات ارائه شده ارزش خبری داشته باشد برای انتشار آن هزینه پرداخت نمی شود.

بازاریابی ارتباطی

بازاریابی ارتباطی معمولا مبتنی بر یک برنامه بلندمدت اجرا می شود و به جای تمرکز بر خرید مقطعی، به یک برنامه بلند مدت تکیه می کند. در این نوع بازاریابی نیازی به درآمد و سود در فروش های مقطعی نیست چرا که تمرکز بر کسب سود در طول زمان خواهد بود. در صورتی که درک درستی از بازار هدف ایجاد شود، و بر اساس برنامه مدون شرکت اقدام کند، کسب و کارهای نوین در مدت معینی و طبق برنامه به سود مناسبی خواهند رسید.

جایگاه سازی مجدد

به تغییر فضای بازار یا ایجاد شرایط لازم برای معرفی یک محصول جدید و یا تغییر جایگاه یک محصول در ذهن مشتریان به خاطر شکست قبلی  جایگاه سازی مجدد می گویند. برخی از کسب و کارهای نوین به خاطر اینکه به طور نامناسب به بازار عرضه شده اند یا به صورت تاثیر گذار جایگاه سازی نشده اند با شکست روبرو می شوند. باید گفت همیشه این امکان وجود دارد که ارزش یک برند را از طریق جایگاه سازی مجدد ارتقا داد.

نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم

درصد بازخوردی که یک شرکت از بازاریابی مستقیم به دست می آورد را نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم می گویند که تحت عنوان نرخ بازگشت نیز شناخته می شود. این نرخ از طریق فرمول تقسیم تعدادی افرادی که به کمپین بازاریابی پاسخ داده اند بر تعداد ایمیل ها و یا نامه های ارسالی به دست می اید و بر حسب درصد محاسبه می شود.

قطعا محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، به کسب و کارهای نوین کمک خواهد کرد تا با بازاریابی اصولی، سود مناسبی را دریافت کنند.

نقاط ارتباط با برند

موقعیت های بسیاری وجود دارد تا مشتری در آن موقعیت با برند در ارتباط باشد که نقش حیاتی و مهم در وفاداری به برند دارد. این موقعیت ها به افزایش بهره‌وری مشتریان از برند و سطح رضایت آنان از برند منجر خواهد شد.

 

منبع : isna.ir

بیشتر بخوانید:

برای سرمایه گذاری طلا بخریم یا سکه ؟

در این ۷ موقعیت خرید کردن ممنوع !

با استارت‌آپ‌ها چه آینده‌ای در انتظار بازار کار است؟

عادت های اشتباه هنگام خرید لباس

برچسب ها: بازاریابی، مشاغل خانگی، کسب و کارهای کوچک، کسب و کار اینترنتی، خرید و فروش اینترنتی، جذب مشتری، ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار، برند سازی، درآمدزایی، کسب درآمد بیشتر، کسب و کارهای نوین، بازگشت سرمایه تعداد بازديد: 616 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز