Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:30

14
اردیبهشت
برطرف کردن پف زیر چشم

برطرف کردن پف زیر چشم

دایره های تیره یا پف زیر جشم به ندرت مشکل سلامتی محسوب می شوند، اما وجودشان باعث می شود که ظاهرتان خسته به نظر آید

 

دایره های تیره یا پف زیر جشم به ندرت مشکل سلامتی محسوب می شوند، اما وجودشان باعث می شود که ظاهرتان خسته به نظر آید، به طوری که گویی چندین روز نخوابیده اید و حتی اگر خواب خوبی در شب داشته باشید، مدام از شما می پرسند که آیا شب، بی خوابی کشیده اید. این پف های زشت زیر چشم، سن تان را بیشتر از آنچه که واقعا هستید، نشان می دهد.

دلایل ایجاد پف زیر چشم

یکی از دلایل چنین پف هایی، کمبود خواب کافی است که معمولا با استراحت برطرف می شوند. اما موارد دیگری مانند پرشدن زیر چشم از مایع به دلیل استفاده از لبنیات شور، آب و هوای گرم و مرطوب، خوابیدن به پشت، آماس پوست و رژیم غذایی نامناسب، کم کاری تیروئید، عملکرد نامناسب غده های اشکی، سندرم نفریتیک که بر اثر صدمه به کلیه ایجاد می شود، التهاب ملتحمه، التهاب پلک ها ، گل مژه، عفونت چشم، حساسیت  و وراثت موجب پف زیر چشم می شود. اما این وضعیت را با درمان های خانگی به آسانی می توانید برطرف کنید.

چند درمان خانگی

کمپرس آب سرد

 پارچه ای را درون یک کاسه آب یخ خیس کنید. آن را چلانده و آب اضافی اش را خارج کنید.  در نقطه ای راحت، بنشینید و سرتان را کمی به عقب کج کنید. چشم ها و بخش پف کرده زیر آن را با پارچه سرد بپوشانید. سپس با انگشتان تان به روی نواحی زیر چشم با ملایمت فشار بیاورید. کمپرس را در محل نگهدارید و وقتی پارچه شروع به گرم شدن کرد، دوباره پارچه را خنک کرده و روی چشم تان بگذارید. این کار را 5 دقیقه انجام دهید.

چای کیسه ای

* دو چای کیسه ای نو را به مدت 30 ثانیه درون آب سرد فرو ببرید. با ملایمت آب اضافی اش را بچلانید. روی صندلی نشسته و هریک از چای کیسه ای ها را به مدت  10دقیقه روی چشم و بخش پف کرده زیر چشم قرار دهید. از چای کیسه ای های سیاه، سبز و یا سفید استفاده کنید. این چای ها، به دلیل دارا بودن تانین، به کم کردن پف چشم و محکم کردن پوست کمک می کنند. چای های گیاهی دیگر برای برطرف کردن پف چشم مناسب نیستند. پس از استفاده کردن چای، پلک چشم تان را بشویید تا رنگ پوست تان تغییر نکند.

چند راه حل ساده دیگر برای رهایی از پف زیر چشم

* چشم هایتان را ببندید و روی بخش پف کرده زیر چشم، به مدت 15 دقیقه یک ورق خیار بگذارید. خیارها پوست را مرطوب می کنند و از تورم می کاهند.

* با ضربات ملایم نوک انگشتان تان به روی بخش های پف کرده زیر چشم، مایع های اضافی را که در یکجا جمع شده اند پخش کنید. بدین ترتیب از پف زیر چشم کاسته می شود.

* خواب کافی داشته باشید. یکی از دلایل پف زیر چشم کمبود خواب است. به طور معمول 7 تا 8 ساعت خواب، مناسب بزرگسالان است. همچنین هنگام خواب، یک بالش اضافی بردارید و سرتان را کمی بلندتر قرار دهید. این کار باعث می شود اطراف چشم تان مایعی جمع نشود و پف نکند.

اگر با تمام وجود این درمان های خانگی پف زیر چشم تان برطرف نشد، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. گاهی اوقات پف چشم علامت برخی بیماری هاست که در ابتدای این مطلب به آنها اشاره شد.

 

برچسب ها: زیبایی چشم، چشم پزشکی، برطرف کردن پف چشم، برطرف کردن سیاهی چشم، درمان اختلالات چشمی، مشکلات چشم و پلک، جوان سازی چشم تعداد بازديد: 2038 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز