Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:04

19
آبان
فكر كنيد كه تمامش می كنيد

فكر كنيد كه تمامش می كنيد

گاهی اوقات به پایان رساندن یك پروژه، بخش دشوار آن است و برخی عوامل باعث می‌شوند مرتب به عقب برگردید و پیشرفت كاملی نداشته باشید و به خط پایان نرسید.

مترجم: اعظم اسلامی مجد

 

 

گاهی اوقات به پایان رساندن یك پروژه، بخش دشوار آن است و برخی عوامل باعث می‌شوند مرتب به عقب برگردید و پیشرفت كاملی نداشته باشید و به خط پایان نرسید. برخی افراد در اثر ترس از شكست در هنگام به پایان رساندن كاری، آن را تمام نمی‌كنند. اما چه عواملی باعث می‌شوند كه شما به‌طور كامل به هدف‌تان نرسید:

كمال‌گرا بودن
گاهی اوقات عدم تمایل برای به پایان رساندن كاری در اثر نگرانی ناشی از نتیجه آن كار است. شما نگران هستید كه نتیجه كارتان به اندازه كافی خوب نباشد. اما باید باور داشته باشید كه می‌توانید كار شگفت‌انگیزی انجام دهید. كمال‌گرایی بیش از اندازه باعث می‌شود كه هرگز لذت كامل كردن و به پایان رساندن را تجربه نكنید.

راه حل چیست؟
استاندارد‌های خود را توسعه دهید.توجه داشته باشید كه ما نمی‌گوییم استانداردها را از آن چیزی كه هستند، پایین‌تر بیاورید. از خودتان بپرسید، بدترین حالت ممكن كه می‌تواند رخ دهد چیست؟ آیا كسی اهمیتی به این مسأله می‌دهد و اصلاً كسی متوجه آن می‌شود؟خود را روی احساس به پایان رساندن متمركز كنید. پروژه‌ای كه به اتمام رسید و كاری كه تمام شده است را به خاطر بیاورید. چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ شاید احساس راحتی زیاد یا آزاد بودن كنید. حالا تصورش را بكنید اگر كاری را كه در حال انجامش هستید به پایان برسانید، چه احساس خوشایندی خواهید داشت. همین‌ تصور و تجسم به شما انگیزه می‌دهد تا با قدرت بیشتری پیش بروید.به خودتان جایزه بدهید؛ البته وقتی‌كه به خط پایان رسیدید. به این ترتیب به مغزتان یاد می‌دهید كه به پایان رسیدن یعنی داشتن چیزهای خوب و به این ترتیب تمایل شما برای تجربه این مرحله افزایش می‌یابد.

شما یك تصمیم مهم می‌گیرید و از شروع كار لذت می‌برید، اما خیلی زود خسته می‌شوید و جزئیات كار باعث می‌شود كه دلسرد شوید و در جست‌وجوی شروع دیگری برمی‌آیید تا چیز جدیدتری را تجربه كنید.

راه حل چیست؟
به جنبه‌های مثبت به اتمام رساندن كار فكر كنید. به پایان رساندن یك پروژه هیچ منفعتی كه نداشته باشد لااقل باعث بهبود وضعیت مالی‌تان می‌شود.سعی كنید آن كار را با لذت و تفریح بیشتری انجام دهید. یك مثال كوچك و ساده، قرار است اتاق خواب در هم و بی‌نظم‌تان را نظم دهید. اگر در حین كار موسیقی گوش بدهید و خودتان هم زمزمه كنید خیلی راحت‌تر و دلچسب‌تر كارتان را تمام می‌كنید.سعی كنید به افراد خانواده و دوستان بگویید كه می‌خواهید پروژه‌ای را به اتمام برسانید گاهی اوقات فقط همین حرف‌ها باعث می‌شوند نیروی كافی برای حركت كردن پیدا كنید.

همه چیز را بیش از حد جدی می‌گیرید

شما یك تصمیم مهم می‌گیرید و از شروع كار لذت می‌برید، اما خیلی زود خسته می‌شوید و جزئیات كار باعث می‌شود كه دلسرد شوید و در جست‌وجوی شروع دیگری برمی‌آیید تا چیز جدیدتری را تجربه كنید.شما احساس می‌كنید كه به پایان رساندن یك پروژه به معنی شروع یك كار دیگر است و به این دلیل از به پایان رساندن آن پرهیز می‌كنید.

راه حل چیست؟
به خودتان زیاد سخت نگیرید.اگر غذای ساده‌ای درست كنید، ظرف‌های كم‌تری برای شستن خواهید داشت. این‌كار به معنای تنبلی نیست، بلكه زرنگی است شما نباید زندگی را برای خودتان سخت و دشوار كنید.گاهی اوقات لازم است به خودتان كمی زنگ تفریح بدهید تا برای كارهای بعدی عملكرد بهتری داشته باشید. به مغزتان فرصت استراحت كردن بدهید تا با انرژی بیشتری برگردید.
  

برچسب ها: روانشناسی، مهارت های زندگی، کمال گرا بودن، سلامت و روان، ایجاد انگیزه در زندگی تعداد بازديد: 942 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز