Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:30

19
آذر
افراد موفق چگونه زندگی می‌کنند؟

افراد موفق چگونه زندگی می‌کنند؟

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.

من همیشه افرادی را که در زندگی خود و در انجام امور موفق هستند تحسین کرده‌ام، خصوصا افرادی که در زمینه‌های گوناگون در طول زندگی خود توانسته اند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. همه ما در زندگی و در جامعه خود افرادی را می‌شناسیم که از سایرین متفاوت هستند و گویی می‌دانند هر کاری را باید چگونه انجام دهند. اما به راستی راز موفقیت این افراد چیست؟ آنها چگونه زندگی می‌کنند و چه تفاوتی با ما دارند؟
طی سال‌های طولانی من زندگی نامه افراد موفق متعددی را مطالعه کردم، کتاب‌های آنها را خواندم، به مصاحبه‌هایشان گوش کردم، در اینترنت راجع به آنها جستجو کردم... و در نهایت به این نتیجه رسیدم که این افراد از بدو تولد خاص و موفق متولد نشده‌اند. آنها برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده‌اند و همچنان تلاش می‌کنند. آنها کارهایی را انجام می‌دهند که ظرفیت‌شان را برای خودشان و دیگران آشکار می‌کند. در ادامه به برخی روش‌های آنها اشاره می‌کنم.

افراد موفق قاطع و مطمئن اقدام می‌کنند

متاسفانه افراد کمی در زندگی به ایده‌آل‌های ذهنی خود دست پیدا می‌کنند و در واقع فردی می‌شوند که آرزوی بودنش را داشته‌اند. این تراژدی یک علت ساده دارد؛ آنها هیچ گاه عمل نمی‌کنند!کسب علم و افزایش اطلاعات به معنای رشد نیست. رشد زمانی اتفاق می‌افتد که علم و دانش شما تبدیل به عمل می‌شود. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که در حال زندگی هستیم، اما واقعیت این است که ما به معنای واقعی «زندگی» نمی‌کنیم، بلکه فقط وقت خود را می‌گذرانیم. اکثر افراد برای رسیدن به آرزوهای خود هیچ اقدامی نمی‌کنند و منتظرند تا به قول خودشان بخت یا اقبال آنها را به موفقیت برساند. این که ضریب هوشی شما بالاتر از دیگران باشد یا دکترای فیزیک کوانتوم داشته باشید در موفقیت شما هیچ تاثیری ندارد، مگر اینکه با استفاده از علم خود عمل کنید. بین دانستن روش انجام کار و انجام دادن آن کار تفاوت زیادی است. هوش و علم هر دو بدون عمل بلا استفاده هستند؛ به همین سادگی!

اما عمل و موفقیت در گرو گرفتن تصمیماتی درست و به موقع است. افراد باید بتوانند متناسب با اهداف و آرزوهای خود تصمیمات قاطع و صحیح بگیرند. پس شما هم از امروز قاطعانه تصمیم بگیرید و به آن عمل کنید!

افراد موفق تصمیمات منطقی و آگاهانه می‌گیرند

گاهی اوقات ما کارهایی را فقط از روی احساس ناراحتی یا هیجان انجام می‌دهیم. اینگونه کارها و تصمیمات معمولا احمقانه هستند که با نتایج تاسف برانگیزی همراهند. درست است که احساسات ما در بسیاری از وجوه زندگی ما دخیل هستند، اما نوبت به تصیمیمات مهم و بلند مدت که می‌رسد، تصمیماتی که از روی احساس گرفته می‌شوند معمولا نتایج خوبی برای ما در پی ندارند. چنین تصمیمات بر پایه احساسات زودگذر گرفته می‌شوند و قوه عقل و منطق در آنها نادیده گرفته می‌شود.
بهترین راه حل و پیشنهاد در این مورد بسیار ساده است؛ اجازه ندهید احساستان هوش و منطق شما را تحت الشعاع قرار دهد. پیش از گرفتن تصمیمات مهم و سرنوشت ساز، تامل کنید و خوب راجع به آن فکر کنید.

افراد موفق بر نوآوری تمرکز می‌کنند، نه سرگرمی

کمی تامل کنید و به یاد داشته باشید که اکثر کارهایی که ما برای سرگرم کردن خود انجام می‌دهیم در محیط اطراف ما هیچ تاثیری ندارند. در واقع سرگرم کردن خود نوعی تنبلی ذهنی است. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید : «به جای صرف انرژی و وقت زیاد، سعی کنید کارها را هوشمندانه انجام دهید». شاید این جمله کمی کلیشه‌ای و تکراری به نظر رسد، اما مانند سایر کلیشه‌ها، واقعیت‌های بسیاری در این جمله نهفته است که افراد کمی به آن توجه می‌کنند.

به اطراف خود نگاهی بیاندازید. افراد به ظاهر موفق و پرمشغله چگونه زندگی می‌کنند؟ آنها همیشه عجله دارند، همیشه کارهای خود را سریع انجام می‌دهند چون جایی با کسی قراری دارند (که معمولا هم سر قرار دیر می‌رسند)، آنها مدام در جلسات و کنفرانس‌های گوناگون هستند، به ندرت وقت پیدا می‌کنند در جمع‌های دوستی و خانوادگی حضور پیدا کنند، تلفنشان مدام در حال زنگ خوردن است و برنامه آنها تا شب تنظیم شده و فشرده است...

مشغله کاری آنها و برنامه فشرده‌شان به دیگران و به خود آنها مهم و موفق بودن را القا می‌کند؛ اما همه اینها توهمی بیش نیست. آنها مانند همسترهایی هستند که در یک چرخ ثابت در حال دویدن هستند. همیشه به یاد داشته باشید که نتایجی که حاصل می‌شوند مهمتر از  زمانی است که ما برای رسیدن به آن نتیجه صرف می‌کنیم.

افراد موفق خارج از محدوده آسایش خود عمل می‌کنند

یکی از مهمترین ویژگی‌های افراد موفق این است که انجام هیچ کاری را به بهانه خسته بودن یا آماده نبودن به تعویق نمی‌اندازند. در واقع یکی از دلایل عقب ماندن افراد با هوش از پیشرفت این است که آنها احساس می‌کنند برای هر کار باید صددرصد آماده باشند. آنها تصور می‌کنند که تجربه و علم آنها باید در حد عالی باشد. اما متاسفانه این یکی از دلایل عدم موفقیت است.

واقعیت این است که هیچ گاه هنگام بروز فرصت‌ها افراد کاملا آماده نیستند. زیرا این فرصت‌های بزرگ در زندگی ما هستند که ما را مجبور به رشد می‌کنند. این بدین معناست که فردی که می‌خواهد در ابتدا از یک فرصت استفاده کند کاملا احساس آمادگی و راحتی نمی‌کند. فرصت‌هایی در زندگی همه ما وجود دارند که می‌توانند منجر به رشد و موفقیت ما شوند. اگر به دنبال ایجاد تغییراتی بزرگ و مثبت در زندگی‌تان هستید، از این فرصت‌ها استفاده کنید و به بهانه عدم آمادگی آنها را نادیده نگیرید.

افراد موفق در دام کمال‌گرایی نمی‌افتند

بسیاری از ما در زندگی خود بسیار کمال‌گرا هستیم. مثلا خود من در بسیاری از موارد دوست دارم همه چیز کامل و بدون عیب و نقص باشد. بسیاری از ما دوست داریم بهترین غذا را بخوریم یا برای تفریح به بهترین مکان تفریحی برویم... در واقع ما بسیاری از ساعات با ارزش زندگی خود را صرف کامل کردن امور کم اهمیت زندگی خود می‌کنیم و هیچ گاه نیز از این تلاش دست نمی‌کشیم و آن قدر تلاش می‌کنیم تا در نهایت به استانداردهای خود می‌رسیم. اما اگر به هر دلیلی نتوانیم به این استانداردها برسیم چه می‌شود؟ اکثر ما نا امید می‌شویم و این حس بر سایر کارهایمان نیز تاثیر می‌گذارد.

افرادی که واقعا کمال‌گرا هستند در شروع کارها و از همه مهمتر در پایان دادن به کارها با مشکل مواجه می‌شوند. در واقع اینگونه افراد دچار نوعی وسواس می‌شوند که به آنها اجازه نمی‌دهد به آرزوهای خود دست پیدا کنند. من دوستی دارم که سال‌هاست که می‌خواهد یک نمایشگاه نقاشی افتتاح کند، اما همیشه تصور می‌کند که کارهای هنری‌اش در حدی نیستند که بتوان آنها را در معرض دید سایرین قرار داد. در نتیجه امروز، پس از چندین سال، او هنوز هم نتوانسته است نمایشگاه خود را راه‌اندازی کند و به آرزوی خود برسد و البته اگر طرز تفکر خود را تغییر ندهد، هیچ گاه نمی‌تواند به این هدف خود برسد.

فراموش نکنید که دنیای ما به افراد کمال‌گرا امتیازی نمی‌دهد، بلکه این دنیا جای کسانی است که اهل عمل هستند و تنها راه عمل کردن این است که در 99درصد مواقع کارها با نواقصی همراه باشند. پس بهتر است همین امروز تصمیم بگیرید، به آن عمل کنید و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. سپس دوباره کار خود را تکرار کنید، اما این‌بار بدون اشتباهی که بار قبل مرتکب شدید.

افراد موفق همنشینان خوبی دارند

افرادی که در زندگی خود به موفقیت‌های دست پیدا می‌کنند زمان خود را هدر نمی‌دهند، بلکه سعی می‌کنند با افرادی که از تمرکز و انگیزه بالایی در زندگی برخوردارند همنشینی کنند. آنها با افراد پر انرژی تعامل می‌کنند و سعی می‌کنند از آنها انرژی و نشاط دریافت کنند. افراد موفق سعی می‌کنند به افرادی متصل شوند که دارای نفوذ زیادی هستند و به آنها برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. اگر شما همنشینی بد و نامناسب داشته باشید، این فرد بر شما تاثیر منفی می‌گذارد، حتی اگر خودتان متوجه آن نباشید. اما اگر همنشین و دوست مناسبی برای خود پیدا کنید، می‌توانید راحت‌تر به اهداف خود در زندگی برسید.

برچسب ها: موفقیت، نوآوری، افراد موفق، افراد باهوش، راز موفقیت، تصمیمات منطقی، کمال‌گرایی تعداد بازديد: 660 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز