Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:38

1
دی
تغییر عادات روزمره

تغییر عادات روزمره

رسیدن به یك هدف، تغییر دادن یك عادت، تغییر زندگی، هر یك از ما در طول زندگی تلاش می‌كنیم بعضی عادت‌های خود را تغییر دهیم و یا تغییراتی در زندگی‌مان ایجاد كنیم.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

رسیدن به یك هدف، تغییر دادن یك عادت، تغییر زندگی، هر یك از ما در طول زندگی تلاش می‌كنیم بعضی عادت‌های خود را  تغییر دهیم و یا تغییراتی در زندگی‌مان ایجاد كنیم. گاه می‌خواهیم سیگار كشیدن را ترك كنیم، گاه پرخوری را كنار بگذاریم و وزن كم كنیم یا اینكه شغل جدیدی پیدا كنیم. در واقع چنین تغییراتی یكشبه اتفاق نمی‌افتند و برای رسیدن به آنها نیاز به زمان و تلاش است. بعنی باید فرایندی سپری و عادتی عوض شود تا رفتاری تغییر كند و ما به هدفی برسیم.

تفكر و تأمل قبلی (نه الان نه، الان آماده نیستم)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: برای احساس نیاز به تغییر كردن باید تلاش فراوانی كرد و ناراحتی و سختی را متحمل شد احساس ناامیدی و سرخوردگی از شكست‌های قبلی ممكن است روی تلاش‌های شما اثر بگذارد. افكار و باورهای محدود درباره آنچه كه ممكن است رخ دهد، شما را عقب نگه می‌دارد.

چه چیز شما را به جلو سوق می‌دهد:

 حوادث مثبت و منفی در زندگی  اطلاع و آگاهی از نتایج منفی تغییر ندادن یك عادت بد  دانستن اینكه اگر آن عادت عوض شود چقدر زندگی تغییر می‌كند و این اتفاق چه ارزشی دارد چالش با باورهای قدیمی‌تر  ارزش گذاشتن به خود و اعتماد به نفس

داشتن انگیزه كافی (احتمالا به زودی به آن فكر خواهم كرد)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد:  نبود یك حس قوی برای تغییر یا نداشتن انگیزه كافی  مشكل در ایجاد تعادل و مقابله با محدودیت‌ها  ترس از تغییر كردن  احساس اینكه هنوز وقت تغییر به‌طور كامل نرسیده است و یا هنوز به اندازه كافی آمادگی برای ایجاد تغییری ندارید.

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:

 هیجان از اینكه اگر این تغییر مثبت در زندگی رخ ‌دهد چه می‌شود.  ارتباط با انگیزه اصلی.   الهام گرفتن از افراد موفق  تجربه نتایج منفی رفتارهای قبلی  درك اینكه باید محیط شما و خود شما تغییراتی كند  یادگیری یك مهارت جدید یا آشنایی با دیدگاهی جدی در زندگی.

آمادگی (برداشتن قدم‌های كوچك و آماده كردن خود)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: اینكه باید وارد مرحله عمل شوید، بدون آنكه مهارت‌های كافی را داشته و به اندازه كافی هم اعتماد به نفس داشته باشید. ترس و واهمه كمك گرفتن از دیگران اعلام نیاز برای كمك ندانستن اینكه چگونه باید حمایت بیشتری را جلب كرد و اطلاعات بیشتری به دست آورد. چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:  برداشتن نخستین گام‌ها مثل تحقیق و بررسی كردن جوانب كار  آشنایی با امكانات، در فكر یك شروع بودن در میان گذاشتن فكر و تصمیم خود برای تغییر با خانواده و دوستان ایجاد احساس هیجان و اعتماد به نفس بیشتر در خود

عمل (انجام یك رفتار سالم و درست)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد:  انتظار نتایج محسوس را داشتن كه به زودی هم حاصل می‌شوند.   مقاومت در برابر تغییر  ترس از شكست  احساس بی‌عرضگی و نادان به نظر رسیدن  بازگشت به عادات قبلی، خصوصاً در زمان استرس  عدم حمایت از جانب دیگران 

 تأكید روی كمال نه پیشرفت و رشد

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:  به دست آوردن سیستم حمایتی خوب  مقابله با محدودیت‌ها  تأكید روی عمل و رفتار، نه ماحصل و نتیجه آن  رویارویی با موانع و مشكلات به هنگام برخورد با آنها  جشن گرفتن موفقیت‌ها، هر چند كوچك  ارزیابی مجدد اهداف  نگاه كردن به شكست‌ها و چالش‌ها به چشم فرصت‌هایی برای شناخت خویشتن.

كنترل استرس(تداوم)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: 

 احساس خستگی و ناامیدی  از دست دادن ناگهانی انگیزه‌های اصلی بعد از موفقیت اولیه 

 یك آسیب و صدمه دور از انتظار  احساس خالی بودن و به ته چیزی رسیدن

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد: 

 مهارت كننده مدیریت و كنترل استرس‌ها

  مقابله و دوری از موقعیت‌های دلسرد كننده 

 گذراندن زمان بیشتر با افرادی كه مشتاق رفتارهای مثبت و باورها و اندیشه‌های خوب هستند  تمركز روی بهبود یافتن و آگاهی به دست آوردن.
  

برچسب ها: اعتماد به نفس، کنترل استرس، اعتماد به نفس داشتن، رفتارهای مثبت، تحلیل رفتار متقابل تعداد بازديد: 938 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز