Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 08:41

24
مرداد
راه های تقویت سیستم ایمنی بدن (2)

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن (2)

در ادامه مقاله ‌راه های تقویت سیستم ایمنی بدن، به بررسی مواد غذایی که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند، می‌پردازیم. آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا بیمار نشوید!

سیستم ایمنی قوی تر بدن، ابتلا به بیماری های مختلف و عفونت های ویروسی و باکتریایی را کمتر کرده و از نیازتان در مصرف داروهای مختلف می کاهد.

بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف غذاهای سالم، سبزیجات تازه و میوه های مختلف است که برخی از موثرترین آن ها در ادامه معرفی شده اند.

ماست

مصرف روزانه یک کاسه ماست پروبیوتیک کم چرب، باعث قرار گرفتن باکتری های مفید در معده و روده شده و میزان باکتری های مضر را کاهش می دهد. در نتیجه، قدرت سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد.

جو و جوی دوسر

این دانه ها دارای فیبری موسوم به بتا گلوکان هستند که یک آنتی اکسیدان و ضد میکروب مفید می باشد.

بنابر مطالعات،  مصرف جو یا جوی دوسر، 2 بار در هفته، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و روند بهبود زخم را سرعت می بخشد.

همچنین می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک خوب عمل کند.

سیر

سیر دارای ماده فعالی بنام آلیسین می باشد که قادر است به خوبی در مقابل عفونت های مربوط به انواع ویروس ها و یا باکتری ها بجنگد.

بنابراین، مصرف سیر در پخت غذاهای روزانه، می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود. 

چای

مصرف روزانه 5 فنجان چای کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند. زیرا، چای سبز و سیاه دارای اسیدهای آمینه به نام ال-تینین می باشد که قادر است با عفونت های ویروسی و یا باکتریایی مقابله کند.

در ضمن، چای میزان قابل ملاحظه ای آنتی اکسیدان داشته و مصرف آن، بدن را از سلول های رادیکال آزاد پاک می کند.

گوشت گاو 

ماده معدنی " روی" یکی از عوامل پراهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. کسانی که به دلایل مختلف مثل گیاه خواری، گوشت گاو مصرف نمی کنند معمولا با کمبود این ماده معدنی حیاتی مواجه می شوند.

این فلز یکی از عوامل اصلی افزایش تعداد گلبول های سفید خون می باشد که با مصرف روزانه 100 گرم از گوشت گاو به خوبی در بدن تامین می شود.

سیب زمینی

سیب زمینی دارای میزان قابل ملاحظه ای از ویتامینA می باشد.

از طرفی پوست انسان، نقش پررنگی در مقابله با ورود میکروب به درون بدن ایفا می کند و کمبود ویتامین A  عامل اصلی آسیب پذیری پوست بوده و آن را در برابر ویروس ها و باکتری های مختلف شکننده می کند.

بنابراین روزانه با مصرف حدود نصف فنجان سیب زمینی پخته می توانید بدن تان را از این ویتامین حیاتی تامین کرده و به دنبال آن سیستم ایمنی تان نیز تقویت شود.

قارچ

تحقیقات نشان می دهد که مصرف قارچ تعداد گلبول های سفید خون را افزایش داده  و میزان فعالیت های آن را بیشتر می کند.

در ضمن، قارچ باعث تهاجمی تر شدن گلبول های سفید خون شده و آنها را در مقابل میکروب ها جنگنده تر می کند.

سوپ مرغ

طبق تحقیقات معلوم شده، رشته سوپ مرغ دارای ترکیباتی است که جلوی جابه جایی گلبول های سفید آسیب دیده را در بدن می گیرد.

در ضمن، گوشت مرغ دارای اسیدهای آمینه  به نام سیستئین بوده که حین پخت آزاد شده و می تواند با عفونت ناشی از میکروب ها مقابله کند.

 

 

یرای خواندن بخش اول -راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواص سیب زمینی، خواص ماست، تغذیه و سیستم ایمنی، خواص گوشت، سوپ مرغ، خواص سیر، خواص چای، خواص قارچ، تقویت سیستم ایمنی، خواص جو تعداد بازديد: 933 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز