Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 06:28

28
دی
زیبایی با خواب خوب

زیبایی با خواب خوب

کودکانی که در زمان تولد در شعاع کمتر از 500 متری بزرگراه‌ها بوده‌اند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به اوتیسم قرار دارند.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 

خواب خوب انسان را زیباتر می‌کند

پژوهشگران سوئدی ثابت کردند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر می‌کند، صحت دارد. به این ترتیب کسانی که برای مدتی طولانی بی‌خوابی می‌کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر می‌رسند. یك گروه تحقیقاتی از مشاهده‌گران آموزش ندیده خواست که عکس 23 مرد و زن جوان را مقایسه کند.

در واقع در این پژوهش، از چهره داوطلبان دو بار عکس گرفته شده بود؛ یک بار بعد از هشت ساعت خواب مستمر و بار دیگر بعد از 31 ساعت بی‌خوابی؛ همه عکس‌ها بر اساس معیار معینی گرفته شده بودند. فاصله افراد تا دوربین یکسان بود، پوست‌شان از هر نوع لوازم آرایش پاک و همه آن‌ها با حالت صورت مشابه جلوی دوربین قرار گرفته‌ بودند. مشاهده‌گران بدون اطلاع قبلی از تفاوت زمان عکس‌برداری به این نتیجه رسیدند که در عکس‌هایی که بعد از بی‌خوابی گرفته شده، داوطلبان کمتر جذاب به نظر می‌رسند.

بر اساس یافته پژوهشگران سوئدی، آثار خستگی و نبود شادابی در چهره افرادی که با بی‌خوابی طولانی‌مدت مواجه می‌شوند، به وضوح قابل مشاهده است. به گفته پژوهشگران این یافته جدید تحقیقاتی در امور پزشکی بسیار مفید واقع خواهد شد و به پزشکان کمک می‌کند تا سریع‌تر به علایم بیماری در مریضان خود پی ببرند.

اوتیسم  در كمین كودكان مناطق بزرگراه‌ها

پژوهشگران آمریکایی تاکید دارند که زندگی در کنار بزرگراه‌های شلوغ و یا مناطقی که دارای هوای آلوده هستند، خطر ابتلا به اختلال اوتیسم یا در خودماندگی را افزایش می‌دهد. محققان برای فهم چنین ارتباطی طی یك پژوهش، کودکان 24 تا 60 ماهه مناطقی از لس‌آنجلس و کالیفرنیا را مورد مطالعه قرار دادند.

بر اساس نتایج این پژوهش کودکانی که در زمان تولد در شعاع کمتر از 500 متری بزرگراه‌ها بوده‌اند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به اوتیسم قرار دارند. پژوهشگران از این تحقیقات نتیجه می‌گیرند هوای آلوده از عوامل مهم ایجاد التهاب و استرس اكسیداتیو در انسان است و شواهد قوی در دست است که این عامل می‌تواند خطر ابتلا به درخودماندگی را افزایش دهد.

استفاده از طب سوزنی برای درمان تنبلی چشم

گروهی از دانشمندان چینی در بررسی‌های خود نشان دادند که از طب سوزنی سنتی می‌توان برای درمان تنبلی چشم در کودکان بالای 7 سال بهره گرفت. طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی طب سنتی سرزمین‌های خاور دور است که اکنون به نظر می‌رسد می‌تواند در معالجه نقص بینایی در کودکان مبتلا به تنبلی چشم موثر باشد.

در سندرم تنبلی چشم، مغز و چشم‌ها نمی‌توانند به‌طور صحیح با هم کار کنند و بنابراین یکی از چشم‌ها بیشتر از چشم دوم کار می‌کند. به‌طور طبیعی، برای معالجه چشم تنبل، چشم پرکار را با یک باند می‌پوشانند تا چشم تنبل برای افزایش فعالیت تحریک شود. تا سن 7 سالگی استفاده از این روش نتایج بسیار خوبی را در درمان این سندرم نشان می‌دهد اما در کودکان بالای 7 سال، این روش همیشه با نتایج مثبتی همراه نخواهد بود و حتی چشم بانداژشده نیز می‌تواند با افزایش سن، در کودک مشکلات روحی روانی ایجاد کند.

در این تحقیق جدید که به سرپرستی «جیانهائو ژائو» از دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شده است این محققان 88 کودک بین 7 تا 12 سال مبتلا به تنبلی چشم را مورد آزمایش قرار دادند. این کودکان به دو گروه تقسیم شدند هر دو گروه از عینک‌های طبی استفاده می‌کردند.

در این آزمایش برای 43 کودک درمان با طب سوزنی و برای 45 کودک درمان با بانداژ تجویز شد. کودکان گروه اول درمان 5 نوبت طب سوزنی در هفته و گروه دوم بانداژ یک چشم برای دو ساعت در روز را دریافت کردند. هر دو گروه باید یک ساعت تمرین روزانه خواندن و نوشتن از نزدیک را انجام می‌دادند. پس از 25 هفته، درمان بر پایه طب سوزنی مشکل 17 کودک را برطرف کرد، در حالی که بانداژ تنها برای 7 کودک موثر بود. از نظر درصد، بهبود چشم تنبل با پانداژ 7/16 درصد از کودکان را درمان کرد در حالی که طب سوزنی 5/41 درصد از کودکان را بهبود بخشید. بیماری تنبلی چشم زمانی تشخیص داده می‌شود که توانایی بینایی یک چشم 10/3 کمتر از توانایی بینایی چشم دوم باشد.

2 درصد از جمعیت جهانی و 4 تا 5 درصد از کودکان از این بیماری رنج می‌برند تنبلی چشم یکی از اولین بیماری‌های نقص بینایی در جوانان زیر 20 سال است.

 

برچسب ها: درمان تنبلی چشم، خواب خوب انسان را زیباتر می‌کند، اوتیسم در كمین كودكان، طب سوزنی سنتی، بی‌خوابی طولانی‌مدت تعداد بازديد: 713 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز