Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:11

28
دی
اسپری سلول‌های بنیادین

اسپری سلول‌های بنیادین

TA-65 ژنی را فعال می‌كند كه موظف به تنظیم آنزیمی موسوم به تلومراز است. این آنزیم‌ به كنترل تقسیمات سلولی و طول عمر سلول‌ها كمك می‌كند.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 

 

مكمل گیاهی ضد پیری تولید شد

یك متخصص طب گیاهی اخیرا مدعی شده كه موفق به تولید مكمل جدید ضد پیری شده است كه هم‌اكنون در دسترس عموم مردم قرار دارد. دكتر ال سیرز در این باره خاطرنشان كرد كه این روش درمانی جدید برای مقابله با پیری TA-65 نام دارد و در حال حاضر در آمریكا مجوز گرفته است. TA-65 در واقع مولكولی است كه از یك نوع گیاه چینی گرفته می‌شود و كمك می‌كند كه سن بیولوژیكی فرد دوباره به عقب بازگردد و تست‌های خون نشان می‌دهد كه افرادی كه از این روش استفاده می‌كنند به لحاظ بیولوژیكی واقعا جوان‌تر می‌شوند.

دكتر سیوز كه خودش 54 سال دارد، ادعا می‌كند كه پس از استفاده از TA-65 به مدت یك سال با انجام آزمایشات خونی از خود متوجه شد، سن بیولوژیك ریه‌هایش در حد 25 سالگی و سن قلب و عروق او در حد 35 سالگی كاهش یافته و جوان‌تر شده است.  وی می‌گوید: TA-65 ژنی را فعال می‌كند كه موظف به تنظیم آنزیمی موسوم به تلومراز است. این آنزیم‌ به كنترل تقسیمات سلولی و طول عمر سلول‌ها كمك می‌كند.

درمان ایمن سرطان با رمزگشایی از مولكول‌های RNA

محققان دانشگاه کالیفرنیا در باربارا سانتا مطالعاتی از رویکردهای جدیدی با عنوان نانوزیست‌فناوری سبز ارایه دادند که در آنها از ترکیبات غیرمصنوعی استفاده می‌شود. لوک جاگیر، استاد شیمی و بیوشیمی دانشگاه کالیفرنیا در باربارا سانتا، توضیح می‌دهد که در این زمینه، تحولی در حال شکل‌گیری است که تمامی حوزه‌های بیوشیمی، به‌‌ویژه نانوزیست‌فناوری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این تحول همان درک نقش RNA در سلول‌هاست. وی می‌گوید: با در نظر گرفتن این حقیقت که تا 90 درصد نقشه ژنتیکی انسان به ‌صورت RNA هستند، مشخص می‌شود که RNA یکی از مهم‌ترین زیست‌پلیمرهایی است که زندگی و حیات بر آن استوار است. او اضافه می‌کند: ما هنوز از درک تمامی پیچیدگی‌های RNA در سلول‌های زنده بسیار فاصله داریم. گروه جاگیر، مولکول‌های سه‌بعدی پیچیده‌ی RNA را بررسی می‌کنند و معتقدند که از نانوپلی‌هیدرون‌ها می‌توان در مبارزه با بیماری استفاده كرد.

این مولکول‌ها می‌توانند خود را به شکل‌های دیگری آرایش دهند. جاگیر می‌گوید: ما علاقه‌مندیم تا از این آرایش‌های RNA برای کمک به درمان هدفمند سرطان و سایر بیماری‌ها استفاده کنیم و آشکار است که RNA در شمار بسیاری از فرایندهای کلیدی نقش دارد که سلامت را به همراه می‌آورد.» جاگیر معتقد است روش‌های بر پایه‌ RNA، در ارسال درمان‌های جدید در بدن، ایمن‌تر از استفاده از ترکیباتی مصنوعی است كه ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

او توضیح می‌دهد: با استفاده از مولکول‌های RNA به‌‌عنوان واسطه اصلی، نانوزیست‌فناوری سبز نقش خود را ایفا می‌کند. در این تحقیق سه نوع RNA مختلف از مدل‌های کامپیوتری مولکولی استخراج شد: RNA آنتپریسم شامل هشت RNA، RNA مکعبی شش‌رشته‌ای و RNA مکعبی ده‌رشته‌ای. همچنین مدل‌های سه‌بعدی هر یک با استفاده از میکروسکوپ کرایو- الکترون تهیه شده‌ است.

اسپری سلول‌های بنیادین؛ درمان سریع سوختگی‌های پوستی

دانشمندان دانشگاه یوتا گزارش موفقیت خود را در اسپری کردن مستقیم سلول‌های بنیادین به جای سوختگی اعلام کردند. دانشمندان با استفاده از پلاکت‌های خونی فرد بیمار و ترکیب آن با سلول‌های دارای کلسیم و ترومبین موفق به ابداع محلولی شدند که اسپری کردن بر روی محل‌های سوختگی می‌تواند معجزه‌گر بوده و آن را به سرعت درمان کند.این محلول در آزمایش‌ها و درمان سوختگی‌های جزیی کارایی بالایی از خود نشان داد و به نظر می‌رسد می‌تواند امیدها را برای درمان سوانح پوستی ناشی از سوختگی افزایش دهد.

این شیوه درمانی در ادامه شیوه ابداعی ReCell که در آمریکا در حال سپری کردن دوره‌های بالینی است، ارایه شده است. شیوه درمانی ReCell که در دسته یکی از برترین شیوه‌های درمانی سوختگی به‌شمار می‌رود در کشورهایی مانند استرالیا، اروپا و چین بسیار توسعه یافته و توانسته است به عنوان یکی از سریع‌ترین درمان‌های بمب‌گذاری سال 2002 در بالی مورد استفاده قرار گیرد.دانشمندان باور دارند هر دو این شیوه‌ها برای کاربردی شدن شیوه‌های احیا شدنی در درمان سوختگی‌های پوستی کاملا امیدوارکننده نشان داده‌اند.

 

برچسب ها: درمان سریع سوختگی‌های پوستی، اسپری سلول‌های بنیادین، درمان ایمن سرطان، مكمل گیاهی ضد پیری تولید شد، پلاکت‌های خونی تعداد بازديد: 724 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز