Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:05

6
دی
يوگا علايم سندرم فيبروميالژي را كاهش مي‌دهد

يوگا علايم سندرم فيبروميالژي را كاهش مي‌دهد

خواندنی های پزشكی، از تاثیر نداشتن فولیك اسید در كاهش بیماری‌های قلبی تا درمان ضایعات نخاعی با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی در انسان می باشد.

تحریریه پزشك امروز

 

تشخیص اختلال دو قطبی كودكان با اسكن مغزی

با استفاده از اسكن مغزی می‌توان به تشخیص اختلال دو قطبی و اختلال بیش‌فعال نقص توجه در كودكان كمك كرد. با استفاده از تصویربرداری مغزی برای مشاهده چگونگی تاثیرگذاری احساسات روی عملكرد حافظه، می‌توان این دو اختلال روانی مهم را در كودكان شناسایی كرد.

تمایز بین این دو اختلال تنها با كمك بررسی مقیاس‌های رفتاری كار دشواری برای پزشكان است، اما با اسكن مغزی می‌توان به تست‌های جدیدی برای تشخیص صحیح دو بیماری بر اساس نشانگرهای نورولوژیكی و رفتاری دست پیدا كرد.

یوگا علایم سندرم فیبرومیالژی را كاهش میدهد

پزشكان توصیه می‌كنند كه «یوگا» می‌تواند به كاهش علایم سندرم فیبرومیالژی كمك كند. تمرینات یوگا به مبتلایان به این سندرم كمك می‌كند كه درد كمتری را احساس كنند، كمتر خسته شوند و اضطراب آن‌ها نیز كاهش پیدا كند. بیمارانی كه این روش را آزمایش ‌كرده‌اند اظهار می‌دارند كه تاثیر یوگا مدت طولانی باقی می‌ماند. این روش شامل انجام تمرینات یوگا یعنی تركیباتی از حركات آرام كششی و مدیتیشن (مراقبه) بود.

FDA بوتوكس را برای درمان میگرن تایید كرد

سازمان غذا و داروی آمریكا استفاده از داروی بوتوكس را برای درمان سردردهای میگرنی تایید كرده است.

دارو كه تاكنون برای كاهش چین و چروك‌های پوستی تجویز می‌شده، به یك شركت داروسازی اجازه داد كه تولید این دارو را برای بیماران باسابقه طولانی ابتلا به سردردهای میگرنی، آغاز كند. این سازمان، مصرف دارو را برای بیمارانی تایید كرده كه در هر ماه 15 روز یا بیشتر با سردردهای آزاردهنده و شدید میگرنی دست به گریبان هستند.

 تشدید خطر تشكیل سنگ كلیه با استروژن درمانی

استروژن درمانی برای زنان یائسه خطر تشكیل سنگ كلیه را افزایش می‌دهد. استفاده از استروژن درمانی برای این زنان، احتمال تشكیل سنگ‌های كلیه را در آنها به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد به‌طوری كه با استفاده از این روش هورمون درمانی خطر تشكیل سنگ كلیه تا 5 برابر افزایش می‌یابد

تاثیر نداشتن فولیك اسید در كاهش بیماریهای قلبی

مكمل‌های حاوی فولیك اسید كه به عنوان تركیباتی برای كاهش میزان پروتئین خون در بیماری‌های قلبی شناخته شده هستند، عملا بی‌تاثیر هستند و نمی‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان و یا حتی خطر مرگ ناشی از این بیماری‌ها را كاهش دهند.

فولیك‌اسید كه جزو ویتامین‌های گروه B است، از مدت‌ها پیش به عنوان مكمل برای جلوگیری از كم خونی و نیز كاهش خطر بروز نارسایی مادرزادی «Spina bifida» كه اغلب موجب فلج می‌شود، شناخته شده است

داروی ضدافسردگی ریبوكستین؛ بیتاثیر و مضر

داروی ضدافسردگی موسوم به «ریبوكستین» برای درمان اختلال روانی بی‌تاثیر بوده و بلكه حتی ممكن است مضر هم باشد. اطلاعاتی كه اخیرا درباره این دارو منتشر شده مزایا و مضرات آن را بررسی كرده است.

این دارو با نام تجاری «ادروناكس» به عنوان دارویی برای درمان افسردگی حاد در بسیاری از كشورهای اروپایی از سال 1997 تصویب شده بود اما بر اساس بررسی‌های اخیر تردیدها در مورد تاثیر و مضرات این دارو افزایش یافت. ریبوكستین جزو داروهای دسته اول افسردگی موسوم به بازدارنده‌های انتخابی جذب مجدد سروتونین است.

کمبود تستسترون موجب بیماری آلزایمر میشود

آغاز آلزایمر می‌تواند با کاهش سطح هورمون مردانه تستسترون همراه باشد. 

بیخوابی؛ مشكل شایع بیماران مبتلا به آرتروز

بی‌خوابی شایع‌ترین مشكل بیماران مبتلا به آرتروز و ورم مفاصل است.تحقیقات نشان می‌دهد كه بیماری آرتروز روی كیفیت خواب بیماران تاثیر منفی می‌گذارد، به‌طوری كه زمانی كه درد این بیماری كنترل نشود فرد را عصبی و دچار استرس می‌كند. مشكل خواب در سایر بیماران مبتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی نیز دیده می‌شود، اما مشكل خواب در بین بیماران مبتلا به آرتروز شدیدتر و حادتر از بیماران دیگر است.

ماست، سلاح طلایی برای مقابله با آنفلوانزا

از باكتری‌های موجود در «ماست» می‌توان به عنوان سلاحی طلایی برای مقابله با بیماری آنفلوانزا استفاده كرد. پزشكان می‌توانند از این سلاح طلایی برای درمان سرماخوردگی معمولی نیز بهره بگیرند. این متخصصان در دانشگاه بلژیكی گنت موفق شدند، باكتری‌های معمولی موجود در ماست را به گلوله‌های طلایی برای نابود سازی ویروس‌ها تبدیل كنند.

ارتباط واكسن آنفلوانزای خوكی با نوعی بیماری عصبی نادر

واكسن آنفلوانزای خوكی می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به نوعی بیماری عصبی نادر، ارتباط داشته باشد. سرطان یك بیماری كاملا ساخته دست بشر است و مهم‌ترین عامل به وجود آمدن آن زندگی مدرن است.

درمان ضایعات نخاعی با استفاده از سلولهای بنیادی

پزشکان در آمریکا اولین آزمون استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی در انسان را بعد از دریافت مجوز از سازمان‌های نظارتی آن کشور آغاز کردند.

اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی به یك شرکت اجازه داد تا از این سلول‌های بحث انگیز در درمان افرادی که دچار آسیب دیدگی نخاعی هستند، استفاده کند. سلول‌های بنیادی جنینی در انسان، دارای این توان بالقوه هستند که به سلول‌های گوناگونی که در بدن یافت می‌شوند از جمله سلول‌های عصبی، تبدیل شوند. این درمان‌های آزمایشی در بیمارستانی در آتلانتا، ایمن بودن روش درمانی مذكور را بررسی خواهد کرد. در این پژوهش از سلول‌های تنیده شده برای تبدیل شدن به سلول‌های عصبی که به نخاع تزریق می‌شود، استفاده خواهد شد.

تمرینات ذهنی، اثرات ویرانگر سالمندی بر مغز را معكوس میكند

اغلب گفته می‌شود کاهش توان شناختی بخشی از پیری است. اما مطالعه جدیدی بر روی موش‌های صحرایی چنین القا می‌کند که این گفته درست نیست واین که تمرین‌های ذهنی پایه‌ای نه تنها می‌تواند از این کاهش جلوگیری کند، بلکه حتی تاثیرات ویرانگر سالمندی بر مغز را معکوس كند.

 

برچسب ها: يوگا علايم سندرم فيبروميالژي، تشخيص اختلال دو قطبي كودكان، FDA بوتوكس درمان ميگرن، سنگ كليه با استروژن درماني، داروي ضدافسردگي تعداد بازديد: 753 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز