Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:05

30
آبان
جلوگیری از ریزش مو با این میوه خوشمزه پاییزی!

جلوگیری از ریزش مو با این میوه خوشمزه پاییزی!

نارنگی یکی از میوه های خوشمزه پاییزی است که خواص بسیاری برای پوست و مو دارد، یکی از این خواص جلوگیری از ریزش مو است.

جلوگیری از ریزش مو با نارنگی

یکی از میوه‌های مفید در فصل سرما، نارنگی است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است به همین دلیل مصرف آن از التهاب در بدن جلوگیری کرده و منبع خوبی برای تأمین ویتامین C است؛ یکی از فواید مصرف این میوه این است که از ابتلای افراد به بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند و پوست انسان را روشن کرده و چین و چروک صورت را از بین می‌برد. نارنگی علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های پوستی و رفع چین و چروک مانع بروز چاقی و پوکی استخوان و مانع ریزش مومی‌شود.

بر اساس این گزارش، مصرف نارنگی موجب ترمیم بریدگی و زخم‌های جزئی شده و در جذب آهن غذا کمک می‌کند، لذا مصرف این میوه مفید بعد از وعده غذایی توصیه می‌شود؛ از دیگر فواید این میوه این است که جذب کلسترول را محدود کرده و از چاقی جلوگیری می‌کند.

همچنین وجود فیبر بالا در نارنگی حرکت روده‌ها را آسان کرده و در هضم غذا کمک شایانی به سیستم گوارشی بدن می‌کند؛ مهم‌ترین ویژگی نارنگی تصفیه کردن خون بدن است لذا از آن به عنوان تصفیه‌کننده خون نیز نام می‌برند و روغن موجود در نارنگی آلودگی‌های داخل خون را دفع می‌کند؛ از دیگر فواید مصرف نارنگی می‌توان به تقویت ریشه موی سر اشاره کرد لذا در طب سنتی مصرف این میوه برای افرادی که ریزش مو دارند به شدت توصیه می‌شود.

از طرفی وجود ویتامین C و پتاسیم در نارنگی موجب شده تا مصرف آن استخوان‌های بدن را تقویت کرده و از پوکی استخوان جلوگیری خواهد.

بر اساس این گزارش، موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص بی‌نظیر نارنگی برای بدن انسان است لذا متخصصان طب سنتی مصرف این میوه را به خصوص در فصل سرما به همه افراد توصیه می‌کنند چرا که مصرف آن از ابتلای افراد به سرماخوردگی نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب ها: ریزش مو، جلوگیری از ریزش مو، ریزش مو در خانم ها، نارنگی، دلایل ریزش مو، ریزش مو سکه ای، ریزش مو در پاییز، ریزش مو فصلی، ریزش مو در آقایان، ویتامین های لازم برای مو تعداد بازديد: 475 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز