Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:39

4
اسفند
درمان خشکی مو با یک روش خانگی

درمان خشکی مو با یک روش خانگی

خشکی بیش از حد مو یکی از معضلاتیه که اکثر اوقات کلافمون میکنه و عواقبی مثل موخوره و چند شاخه ای شدن نوک موها رو بدنبال داره.

هرچند به قول بعضیا موی خشک بهتر از موی چرب و روغنیه اما خشکی مو اگر جدی گرفته نشه باعث زبری موی سر، شکنندگی، گره خوردگی و ابتلا به موخوره و در نتیجه آسیب جدی به بافت مو خواهد شد.

هنگامی که با مشکلاتی مانند خشکی و شکنندگی مو و یا کم پشتی مو مواجه می شوید، به یاد داشته باشید که شستن هر روز موهایتان می تواند به آن آسیب برساند. شستشوی مکرر و روزانه موها، روغن طبیعی مو را حذف می کند. روغن طبیعی مو برای تقویت مو موثر است. همچنین پیشنهاد می کنیم که بیش از استفاده از اتوی مو یا سشوار استفاده نکنید. به غیر از این نکات سودمند، داروهای خانگی مطمعن و سالمی وجود دارد که می توانید از آنها برای رشد سالم موهایتان استفاده کنید. اگر می خواهید با هزینه کم موهای کم پشت و خشک تان را تقویت کنید، داروهای خانگی پیشنهادی ما را امتحان کنید.

1- روغن زیتون

مقدار کمی روغن زیتون را در پوست سرتان به آرامی ماساژ دهید؛ پس از ماساژ دادن، با یک کلاهک سرتان را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه صبر کنید و سپس موهای سرتان را شستشو دهید.

2- شستشو

هنگام شستن موهایتان از شامپویی استفاده کنید که مخصوص موهای خشک و شکننده باشد. همچنین عاقلانه است که موهایتان را یک روز در میان شستشو دهید. شستن هر روز موها باعث از بین رفتن روغن طبیعی موها می شود و موجب می شود موها ضعیف تر و شکننده تر شوند. شستشوی بیش از حد همچنین باعث از دست رفتن رطوبت مو می شود.

3- گرما

بهتر است موهای خود را بصورت طبیعی و با حوله خشک کنید. استفاده از سشوار و دستگاه های حرارتی از جمله اتوی مو را محدود کنید. با این کار می توانید از خشک شدن و شکننده شدن مو جلوگیری کنید. همچنین بهتر است از اسپری محافظ حرارتی در هنگام استفاده از دستگاه های حرارتی استفاده کنید

4- روغن نباتی و عسل

روغن نباتی و عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را می توان به عنوان یک ماسک مرطوب کننده مو استفاده کرد. آن را روی پوست سر ماساژ و اجازه دهید حداقل به مدت 30 دقیقه زیر کلاه پوشانده شود. سپس سرتان را شستشو دهید. این روش یک نمونه خوب از داروهای خانگی برای موهای خشک و کم پشت است.

5- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را روی پوست سرتان ماساژ دهید. مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ باعث می شوند موهای شما فورا براق و سالم به نظر برسند. همچنین بهتر است سفیده تخم مرغ را با چند قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و به عنوان یک شامپوی جایگزین استفاده کنید.

6- شیر نارگیل و آرد

1 فنجان شیر نارگیل و 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را مخلوط کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یک خمیری منسجم بدست آید. روی پوست سر و موهایتان بمالید. به آرامی ماساژ دهید و بعد از پنج دقیقه بشویید. این روش را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

7- تخم مرغ و شیر

تخم مرغ و شیر علاوه بر این که یک صبحانه خوب محسوب می شوند، می توانید از آن ها به عنوان داروی خانگی برای درمان موهای خشک و کم پشت استفاده کنید. زرده تخم مرغ را هم بزنید و و آن را با یک فنجان شیر خامه گرفته مخلوط کنید تا فوم تشکیل شود. این مخلوط را روی مو و پوست سر اعمال کنید و کاملا ماساژ دهید. حداقل 5 دقیقه اجازه دهید روی سرتان باقی بماند سپس سرتان را شستشو دهید. این روش را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

8- سرکه سیب

½ فنجان سرکه سیب را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. روی پوست سر اعمال کنید و کاملا ماساژ دهید.اجازه دهید حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو بر روی پوستتان باقی بماند. این روش کمک می کند به موهایتان حجم بدهید.

9- سرکه

2 فنجان آب را با ½ فنجان سرکه مخلوط کنید. از این مخلوط برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید و قبل از شستشو اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی سرتان باقی بماند. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری سرکه را در شستشوی نهایی برای درمان خشکی مو استفاده کنید. سرکه دارای اثرات اسیدی است. این روش درمانی می تواند باعث حذف جرم و آلودگی های پوست نیز شود.

 

منبع : دلگرم

 بیشتر بخوانید:

از شر موهای چرب رها شوید

آیا ریزش مو ارثی قابل درمان است؟

آموزش بوتاکس کردن مو در خانه

ریزش موهای تان را با دمنوش سبوس برنج درمان کنید

برچسب ها: سلامت پوست و مو، ماسک های خانگی، درمان خشکی مو، تقویت پیاز مو، از بین بردن موخوره، پرپشت کردن مو باطب سنتی، زبری موی سر، گره خوردگی مو، روغن های طبیعی برای مو، بوتاکس مو تعداد بازديد: 639 تعداد نظرات: 0

نظرشما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز