Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:30

26
تیر
با بادام آرایش کنید!

با بادام آرایش کنید!

بادام‌هایی كه معمولاً می‌خوریم، از نوع بادام شیرین است. بادام تلخ برای طعم بخشی به غذا یا نوشیدنی‌ها و نیز غالباً جهت افزوده شدن به مواد آرایشی استفاده می‌گردد.

بادام‌هایی كه می‌خوریم، دقیقاً دانه‌هایی هستند كه از میوه درخت بادام به‌دست می‌آیند. شكوفه‌های درخت بادام هر تابستان به گل‌های سفید یا صورتی تبدیل می‌شوند. بادام‌ها خود سفید رنگ‌اند، اما با پوسته‌ای نازك به رنگ قهوه‌ای روشن پوشیده شده‌اند و در یك پوسته سخت جای می‌گیرند.

بادام شیرین و بادام تلخ هر دو سرشار از ویتامین E، فیبر غذایی پروتئین و منیزیم هستند. بادام‌هایی كه معمولاً می‌خوریم، از نوع بادام شیرین است. بادام تلخ برای طعم بخشی به غذا یا نوشیدنی‌ها و نیز غالباً جهت افزوده شدن به مواد آرایشی استفاده می‌گردد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد خوردن بادام به كاهش كلسترول كمك می‌كند؛ بنابراین خوردن تنقلات بادامی یك راه خوب برای تناسب اندام است. بادام همچنین به افزایش میزان انرژی بدن، نرم شدن پوست، كاهش اشتها و اصلاح الگوی خواب كمك می‌كند. محصولات مراقبت از پوست كه حاوی بادام هستند، خصوصاً برای درمان پوست‌های خشك و حساس مناسبند.

اگر به مصرف خلال بادام در سالاد علاقه دارید، می‌توانید بادام را برای داشتن ماسك صورت خردتر كنید. تنها دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كرده به‌مدت 5 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس صورت را با آب سرد بشویید. پوست ویتامین‌ها و مواد مغذی بادام را جذب می‌كند و ضمن تقویت شدن، شاداب می‌شود. منتظر چه هستید؟ عجله كنید.

برچسب ها: پوست و مو، پوست و مو و زیبایی، نگهداری از پوست، استفاده از بادام، بادام برای پوست، لطافت پوست، پوست و گیاهان دارویی تعداد بازديد: 1211 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز