Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:19

17
تیر
نکاتی برای داشتن ناخن های سالم

نکاتی برای داشتن ناخن های سالم

شکستگی‌‌ها در ناخن‌ها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

از رژیم غذایی که سرشار از میوه و سبزیجات تازه می‌باشد استفاده نمایید، زیرا این مواد دارای ویتامین‌‌های ضروری، مواد معدنی و آنزیم‌‌ها می‌‌باشند.

از مواد غذایی که سرشار از سولفور و سیلیکون می‌‌باشند(مانند کلم بروکلی، ماهی و پیاز) استفاده کنید. همچنین از غذاهایی که دارای یک نوع ویتامین B هستند(مانند سویا، ماءالشعیر و از تمام انواع دانه‌‌ها و غلات) می‌‌توانید در این راه بهره بگیرید.

شکستگی‌‌ها در ناخن‌ها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد. ناخن‌های شکننده، توان نگهداری رطوبت را در خود ندارند. در نتیجه لایه‌‌های ناخن به کلی خشک شده و ترک می‌خورند. پس مصرف کرم‌‌های مرطوب‌ کننده برای دست‌ها و اطراف ناخن‌‌ها توصیه می‌‌شود.

البته نباید فراموش کرد كه قرار دادن بیش از حد ناخن در معرض آب، یکی از دلایل مهم شکنندگی است پس عدم استفاده از دستکش در انجام کارهای منزل می‌‌تواند شکنندگی را بیش از پیش کند. همچنین کمبود ویتامین A و کلسیم نیز باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست می‌شود.

گاهی پاک کردن روده بزرگ از سموم، در درمان شکنندگی ناخن‌ها موثر است. این سموم که معمولا در اثر یبوست به وجود می‌‌آیند، از جذب کانی‌‌هایی که برای استخوان لازمند، جلوگیری می‌‌کنند.

اگر ناخن‌‌های خشک و سختی دارید، هر دو روز یک بار، آن‌ها را به مدت 20 دقیقه در روغن زیتون گرم قرار دهید.

آفتاب، کلر و پاک‌‌ کننده‌‌های قوی از دشمنان ناخن به شمار می‌‌آیند، پس تا حد امكان از آن‌ها اجتناب کنید.

 

برچسب ها: مراقبت از ناخن، سلامت ناخن، توصیه های داشتن ناخن سالم، شکنندگی ناخن، زیبایی ناخن تعداد بازديد: 1847 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز