Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:40

11
شهریور
ليزر ليپوليز و ليفت جراحی

ليزر ليپوليز و ليفت جراحی

چاقي (OBESITY) كه امروزه به عنوان بيماري قرن شناخته شده است، شايع‌ترين...

ليزر ليپوليز و ليفت جراحی

 

 

چاقی (OBESITY) كه امروزه به عنوان بیماری قرن شناخته شده است، شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به كلینیك‌های جراحی زیبایی و پلاستیك است. به طور كلی عارضه چاقی به 2 گروه كلی چاقی عمومی یا فراگیر (generalized) و چاقی موضعی یا اصطلاحاً سلولیت تقسیم‌بندی می‌شود كه درمان آنها كاملاً متفاوت است برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب درمان مناسب در این مقاله اصول كلی درمان استاندارد چاقی ذكر شده تا خوانندگان محترم بتوانند به دور از مسائل تبلیغاتی در امر درمان خود سهیم و تصمیم‌ گیرنده باشند وزن بدن به تنهایی معیار مناسبی برای ارزیابی چاقی نیست بلكه رابطه بین قد و وزن كه تحت عنوان شاخص جرم بدن

(Body massindex) شناخته می‌شود نقش اصلی و تعیین كننده دارد.

 

ابتدا BMI خود را محاسبه كنید: به عنوان مثال در فرد 170 سانتی‌متری با وزن

 68 كیلوگرم= BMI

 

شاخص جرم بدن(BMI (bodymassindex):

زیر 35-30: درمان‌های چاقی موضعی شامل لیپولیز با لیزر یا بدون عمل جراحی لیفتینگ

بالای 35: ابتدا درمان‌های چاقی فراگیر شامل بالون یا حلقه معده/ بای پس با گاستركتومی

                    sleeve و پس از كاهش وزن و رسیدن به BMI طبیعی انجام لیفت یا لیپولیز.

 

لیپولیز (برداشت چربی) با اشعه لیزر، انقلابی در درمان چاقی

طی دهه اخیر، لیزر لیپولیز از دستاوردهای مهم دانش پزشكی و جراحی به شمار می‌رود كه تحول شگرفی در درمان چاقی‌های موضعی و فراگیر به وجود آورده است. این فناوری با به كارگیری همزمان 2 طول موج 1064 و 1320 نانومتر طی یك جلسه، بافت‌های چربی موضعی و سلولیت‌ها را تخریب و ذوب می‌كند. پرتو لیزر به دلیل تحریك كلاژن سازی در بافت پوست، به حفظ خاصیت ارتجاعی و الاستیك پوست كمك می‌كند و مانع افتادگی و شلی پوست در ناحیه درمان می‌شود. اگرچه هنوز در برخی مراكز، لیپوساكشن به شكل سنتی خود انجام می‌شود اما این مزایا، لیپولیز با لیزر را از روش‌های سنتی گذشته متمایز می‌سازد:

 لیپولیز با لیزر به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

 انجام لیپولیز با لیزر، محدودیت سنی ندارد و ایمنی آن در مطالعات بالینی متعدد در گروه سنی 15 تا 75 سال به اثبات رسیده است. انجام لیپولیز مشكلی در بارداری آینده ایجاد نخواهد كرد.

 لیپولیز با لیزر برای رفع چاقی موضعی در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، ‌غبغب، بازو، شكم، پایین‌تنه، پشت، پهلو، بالای پا و زانو به كار می‌رود طی این عمل حجم‌های بالای چربی بالغ بر 12-10 لیتر، طی یك جلسه از بدن خارج می‌شود.

 لیزر لیپولیز نیاز به برش جراحی و بخیه ندارد و هیچ‌گونه رد یا اسكاری از عمل به‌جا نمی‌گذارد.

 در ارتباط با لیزر لیپولیز عوارض قلبی – عروقی یا افزایش خطر بروز آمبولی چربی گزارش نشده است.

 انجام لیپولیز روشی مقرون به صرفه و بی‌خطر است كه نیاز به بستری یا اقامت در بیمارستان و نقاهت در منزل ندارد. استراحت پس از عمل به مدت 3-2 روز توصیه می‌شود و پس از آن محدودیت فعالیتی وجود نخواهد داشت.

 لیزر لیپولیز و فناوری مورد استفاده نگارنده دارای تاییدیه FDA آمریكا، استاندارد اروپا CE و مجوز وزارت بهداشت و درمان كشور است.

 

لیفت به روش جراحی

اگرچه لیپولیز با لیزر، روشی سهل و ممتنع در درمان چاقی نواحی مختلف است اما همیشه بهترین گزینه نیست در صورت افتادگی شدید و شلی پوست نواحی مختلف بدن، مثلا به دنبال نوسانات و كاهش شدید وزن، بارداری‌های گذشته یا افزایش سن، علاوه بر خارج كردن چربی و كشیدن پوست اضافی نیز ضرورت می‌یابد.

 

 

 

لیفت شكم و پهلو (ابدومینوپلاستی یا TUMMYTUCK)

 طی این عمل، ضمن اصلاح چاقی و افتادگی ناحیه شكم و پهلو، ترك‌های پوستی (Strechmarks) فتق‌ها و بسیاری از خطوط بخیه قبلی ناحیه شكم نیز برداشته می‌شود.

 خط برش و بخیه ظریف عرضی زیر شكم (شبیه خط سزارین) به مرور زمان محو می‌شود.

 معمولاٌ تحت بیهوشی عمومی و یا یك شب بستری در كلینیك انجام می‌شود. بیمار پس از یك هفته قادر به فعالیت‌های طبیعی خواهد بود.

 

لیفت بالاتنه (ماموپلاستی یا ماستوپكسی)

برداشت نسج اضافی یا بالا كشیدن بالاتنه نیز معمولا به صورت سرپایی و یا بیهوشی عمومی انجام می‌پذیرد.

 خط برش و بخیه از دور هاله یا به شكل T معكوس است كه به مرور زمان محو می‌شود.

 در صورت نیاز به افزایش حجم بالاتنه می‌‌توان به همراه لیفت از پروتزهای سیلیكونی در حجم‌های مختلف استفاده كرد این عمل نیز محدودیت سنی خاصی ندارد و مشكلی از نظر بارداری و شیردهی در آینده ایجاد نخواهد كرد.

 

 

 

لیفت صورت، گردن، پلك و ابروها (مانكن لیفت)

 اصلاح افتادگی صورت و خطوط عمیق صورت و پیشانی، اصلاح خطوط خنده (نازولبیال) و اطراف چانه (marionete) بالا كشیدن ابروها، حجم دهی به گونه‌ها و نواحی میانی صورت و بازسازی خط آرواره.

 معمولا تحت بی‌حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می‌شود و با خط بخیه ظریف و نامحسوسی در اطراف گوش همراه است.

 تكنیك‌های تكمیلی مانند تزریق بوتاكس چربی و فیلر و سلول‌های بنیادی (PRP) موجب بهبود كیفیت و ماندگاری نتایج لیفت شده است.

 

لیفت بازو، بالای پا و دور تنه

این  اعمال جراحی نیز معمولا با بیهوشی عمومی و به صورت سرپایی در نواحی دچار افتادگی انجام می‌شود. در افراد جوان‌تر و بدون افتادگی پوست این كار به تنهایی با لیزر لیپولیز امكان‌پذیر است.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 715 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز