Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:05

25
تیر
سايه روشن‌های محصولات آرايشی

سايه روشن‌های محصولات  آرايشی

واقعيت محصولات مراقبت از پوست چيست؟ آيا مي‌دانيد كه اغلب تركيبات موجود...

سايه روشن‌های محصولات  آرايشی

 

 

واقعیت محصولات مراقبت از پوست چیست؟ آیا می‌دانید كه اغلب تركیبات موجود در محصولات ضد پیری تا حدودی تحریك كننده هستند و پوست را حساس می‌كنند؟ حتی برخی از آنها حاوی مواد سمی هستند و تولید آنها در بسیاری از كشورها متوقف شده است. اجازه دهید كمی بیشتر به تركیبات اصلی به كار رفته در این محصولات بپردازیم.

 

اسیدهای آلفاهیدروكسی (AHA)

این اسیدها به نام AHAS نیز معروفند و در اصل آنها را از میوه‌ها و آنزیم‌های شیر به دست می‌آروند.

AHA می‌تواند چین و چروك‌های پوست را كاهش دهد، لكه‌های ریز پوستی را محو كند و لكه‌های بزرگ‌تر را نیز كوچك كند، اما یك خبر بد در مورد AHA این است كه این اسیدها می‌توانند بسیار تحریك كننده باشند و پوست را زخم كنند یا آن را به خارش زیاد و سوزش بیندازند.

اسیدهای آلفاهیدروكسی باعث افزایش حساسیت به نور خورشید نیز می‌شوند؛ بنابراین باید حتماً به هنگام استفاده از آنها از كرم‌های ضد‌آفتاب نیز استفاده كنید. با وجود تمام مزایایی كه مصرف این اسیدها روی پوست دارند، می‌‌توان با كمی توجه و دقت بیشتر پوست بهتری داشت.

این روزها اغلب محصولات ضد پیری مراقبت از پوست‌های حاوی اسید بتاهیدروكسی هستند. در واقع اسید بتاهیدوركسی جایگزین AHA شده است تا حساسیت كمتری ایجاد كند. برخی از محصولات نیز هم AHA دارند و هم BHA.

تنها مشكل در مورد مصرف BHA این است كه به دلیل داشتن اسید سالیسیلیك باید در مورد مصرف آنها احتیاط كرد و مثلاً خانم‌های باردار باید از مصرف آنها خودداری كنند. در ضمن افرادی كه به سالیسیلات حساس هستند نیز نباید از BHA استفاده كنند.

 

كلاژن

باعث افزایش رطوبت پوست و كاهش چین و چروك‌ها می‌شود.

 

ویتامین C

باعث افزایش تولید كلاژن و كاهش چین و چروك‌های پوست می‌شود و از پوست در برابر آلاینده‌های محیطی محافظت می‌كند.

 

چند نكته بیشتر بدانیم

سالم غذا بخورید

خوردن غذاهای فرآوری شده، غذاهایی كه قند فراوان دارند و غذاهای شور مسلماً سبب پیری زودرس می‌شود. یك رژیم غذایی سالم تأثیر شگفت‌انگیزی روی جوان‌تر به نظر رسیدن فرد دارد.

تا می‌‌توانید سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید. از آجیل‌ها، حبوبات، دانه‌ها، و غذاهای طبیعی‌تر استفاده كنید. اگر از گوشت و محصولات لبنی استفاده می‌كنید، سراغ انواع ارگانیك آنها بروید تا هورمونی نباشند.

 

ورزش كنید

حركت دادن بدن به طور مداوم اهمیت زیادی دارد؛ چرا كه باعث جریان یافتن خون در بدن، درخشش پوست و عملكرد بهتر همه سیستم‌های بدن می‌شود. پس اگر عادت به ورزش كردن ندارید، بهتر است از همین امروز با هر ورزشی كه بیشتر دوست دارید شروع كنید.

 

صورت‌تان را ماساژ دهید

این كار نتیجه فوق‌العاده‌ای روی پوست دارد؛ ‌مخصوصاً اگر به طور مرتب آن را انجام دهید. هم روشی سالم برای داشتن پوستی سالم و جوان است و هم هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. در ضمن به شما كمك می‌كند تا كمتر دچار سردرد شوید.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

یكی از بزرگ‌ترین رازهای حفظ جوانی و طراوت پوست به روش طبیعی، نوشیدن آب فراوان است آب به دفع سموم از بدن و درخشش بیشتر پوست كمك می‌كند.

وقتی كه بدن به اندازه كافی آب دریافت نمی‌كند، شل و آویزان، خسته و پژمرده می‌شود. آب باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

 

سیگار نكشید

سیگار كشیدن باعث می‌شود رگ‌های خونی نزدیك به سطح پوست باریك‌تر و تنگ‌تر شوند و از طرفی به كلاژن پوست آسیب می‌رساند و قابلیت انعطاف پذیری پوست را كاهش می‌دهد و باعث پیری زودرس آن شود.

 

اسید بتاهیدروكسی (BHA)

این نوع تركیبات موجود در محصولات ضد پیری كمتر از AHAها ایجاد حساسیت می‌كنند. آنها نه تنها در اغلب محصولات ضد پیری مراقبت از پوست یافت می‌شوند بلكه در اغلب محصولات ضد جوش نیز وجود دارند. BHA باعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شود. BHA حاوی اسید سالیسیلیك است و این اسید برای برخی افراد خطراتی به همراه دارد و باعث آسیب سیستم دفاعی بدن می‌شود. اسید سالیسیلیك در بدن و در محیط تولید می‌شود. و باعث اختلال در غدد درون‌ریز می‌شود. افرادی كه پوست‌های حساس دارند باید نسبت به مصرف این تركیبات در محصولات پوستی خود توجه بیشتری داشته باشند تا دچار واكنش‌های آلرژیكی نشوند.

 

DMAE

DMAE یا دی‌میتل‌ آمینواتانول، ماده‌ای است كه در ماهی كولی، سالمون و ساردین یافت و باعث افزایش تولید استیل كولین می‌شود. افزایش تولید استیل كولین در مغز با كاهش علائم پیری و چین و چروك‌های پوست همراه است. تنها مشكل در مورد DMAE این است كه ممكن است ایجاد حساسیت كرده و باعث مسمومیت سیستم دفاعی، خارش و سوزش پوست، حساسیت چشم‌ها و ریه‌ها شود.

 

 

اسید آلفا لیپوئیك

باعث افزایش انعطاف پذیری پوست، كاهش التهابات، كاهش تیرگی دور چشم و كاهش پف زیر چشم‌ها می‌شود.

این ماده می‌تواند خطوط پوست را كاهش دهد، زخم‌های كوچك را درمان و منافذ بسیار باز پوست را كمی جمع كند.

همچنین به افزایش ترمیم بافت پوست، افزایش جریان خون در پوست و افزایش تولید سلول‌های تازه پوستی كمك می‌كند.

 

رتینول

رتینول یك نوع تركیب ویتامین A است كه به نظر می‌رسد خطرات بسیار كمتری به همراه دارد و فقط خانم‌های باردار نباید از این محصولات استفاده كنند، چرا كه باعث زایمان زودهنگام می‌شود. ویتامین A و رتینول در كبد انباشته و باعث بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود.

 

 

 

ویتامین E

ویتامین E یك نوع آنتی اكسیدان بسیار موثر است كه باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و از پوست در برابر مواد مضر و سمی محیطی محافظت می‌كند. همچنین بهبود سریع‌تر زخم‌ها از طریق تاثیر در عملكرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

ویتامینE  از نوع سوكسینات هیچ نوع آسیبی برای پوست و بدن به همراه ندارد، اما ویتامین E از نوع استات توكوفرول، كمی خطرناك است و برخی مشكلات مثل مسمومیت سیستم‌های داخلی بدن مثل دستگاه تناسلی را به همراه دارد. لذا به هنگام خرید محصولات ضد پیری توجه داشته باشید كه حاوی ویتامین E از نوع سوكسینات باشند.

 

هیدروكوئینون

هیدروكوئینون نوعی سبك كننده پوست است كه باعث كاهش لكه‌های روی پوست از طریق كاهش ملانین می‌شود. بسیاری از پژوهشگران می‌گویند این ماده باعث ایجاد سرطان، برخی اختلالات رشدی، مسمومیت مغز و سیستم عصبی می‌شود. در ضمن این ماده باعث بروز برخی واكنش‌های حساسیتی در سیستم دفاعی بدن نیز می‌شود. پوست، چشم و ریه‌ها را تحریك می‌كند و به سیستم تنفسی نیز آسیب می‌رساند.

 

كوآنزیم Q10

آسیب دیدگی‌های ناشی از نور خورشید را كاهش می‌دهد و حتی از آنها جلوگیری می‌‌كند. همچنین رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و از این راه باعث كاهش چین و چروك‌های پوست می‌شود.

 

پپتیدمس

این ماده باعث بهبود زخم‌ها، تحریك پوست برای تولید كلاژن بیشتر، بازسازی مجدد پوست و افزایش عملكرد آنتی اكسیدان ها می‌شود.

 

چای سبز

حاوی تركیبات ضد التهابی و آنتی اكسیدانی است آسیب دیدگی‌های پوست را كاهش می‌دهد و برای افرادی كه به سالیسیلات حساسیت دارند، مفید است.

 

 

خوردن غذاهای فرآوری شده، غذاهایی كه قند فراوان دارند و غذاهای شور مسلماً سبب پیری زودرس می‌شود. یك رژیم غذایی سالم تأثیر شگفت‌انگیزی روی جوان‌تر به نظر رسیدن فرد دارد.تا می‌‌توانید سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید. از آجیل‌ها، حبوبات، دانه‌ها، و غذاهای طبیعی‌تر استفاده كنید. اگر از گوشت و محصولات لبنی استفاده می‌كنید، سراغ انواع ارگانیك آنها بروید تا هورمونی نباشند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز