Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:53

10
مهر
راهكار‌هايی برای زيبايی بيشتر

راهكار‌هايی برای زيبايی بيشتر

خوردن برخی غذاهای خاص باعث زیباتر شدن پوست، موها، ناخن‌ها و چشم‌ها می‌شوند. رژیم‌های غذایی ...

راهكار‌هايی برای زيبايی بيشتر

 

 

خوردن برخی غذاهای خاص باعث زیباتر شدن پوست، موها، ناخن‌ها و چشم‌ها می‌شوند. رژیم‌های غذایی حاوی تركیبات «فیتو»، DNA را ترمیم می‌كنند و تولید كلاژن را افزایش می‌دهند؛ همچنین موجب كاهش التهابات بدن شده و جریان خون را بهبود می‌بخشند؛ بنابراین نه تنها به سلامت بدن كمك می‌كنند، بلكه باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسید. گاهی اوقات استفاده از كرم‌ها و لوسیون‌های مناسب تأثیر خوبی روی زیبایی ظاهر دارند، اما داشتن یك رژیم غذایی برای داشتن پوستی سالم و زیبا، مهم‌تر است. زیبایی بستگی به سلامت كلی هر فرد دارد. به جای آنكه در صدد باشید پوست‌تان را جذاب‌تر و درخشان‌تر كنید، ابتدا به دنبال روش‌هایی برای افزایش سلامت پوست خود باشید و بهترین انتخاب شما در این زمینه، غذاهایی است كه برای خوردن در نظر می‌گیرید.

 

 

برنامه غذایی: خوردن برخی غذاهای خاص باعث زیباتر شدن پوست، موها، ناخن‌ها و چشم‌ها می‌شوند. رژیم‌های غذایی حاوی تركیبات «فیتو»، DNA را ترمیم می‌كنند و تولید كلاژن را افزایش می‌دهند؛ همچنین موجب كاهش التهابات بدن شده و جریان خون را بهبود می‌بخشند؛ بنابراین نه تنها به سلامت بدن كمك می‌كنند، بلكه باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسید. گاهی اوقات استفاده از كرم‌ها و لوسیون‌های مناسب تأثیر خوبی روی زیبایی ظاهر دارند، اما داشتن یك رژیم غذایی برای داشتن پوستی سالم و زیبا، مهم‌تر است. زیبایی بستگی به سلامت كلی هر فرد دارد. به جای آنكه در صدد باشید پوست‌تان را جذاب‌تر و درخشان‌تر كنید، ابتدا به دنبال روش‌هایی برای افزایش سلامت پوست خود باشید و بهترین انتخاب شما در این زمینه، غذاهایی است كه برای خوردن در نظر می‌گیرید.

 

 زغال‌اخته: این میوه‌های ریز و بیضی و قرمز از مهم‌ترین منابع حاوی مواد ضد پیری هستند كه باعث افزایش خاصیت كشسانی پوست می‌شوند، لثه را تقویت و به سلامت چشم‌ها كمك می‌كنند.

 

 توت فرنگی: از ساختمان كلاژن پوست محافظت می‌كند. كلاژن ماده‌ای است كه به زیباتر شدن پوست كمك می‌كند و با كاهش آن، چین و چروك‌ها روی پوست پدیدار می‌شوند.

 

 سالمون: باعث افزایش نرمی پوست و مانع خشكی و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.

 

 آووكادو: آووكادو حاوی فولیت است كه به خون‌سازی كمك می‌كند و باعث جوانسازی وترمیم سلول‌ها می‌شود.

 

 زردآلو: سرشار از فیبر و بتاكاروتن و لیكوپن است. در ضمن ویتامینC ، ویتامین A، كلسیم، فولیت، آهن، پتاسیم هم دارد و همه این مواد برای پوست بسیار مفیدند.

 

 بروكلی: بروكلی سرشار از فیبر و ویتامین C و فولیت است. تركیباتی به نام «سولفورافین» در بروكلی وجود دارد كه از آسیب دیدگی سلول‌های پوستی جلوگیری می‌كند.

 

 لوبیا: فیبر، فولیك اسید، پروتئین، كلسیم و منیزیم موجوددر لوبیاها موجب ثبات قند و كاهش كلسترول خون می‌شوند.

 

 كشمش سیاه (مویز): سرشار از ویتامین C و آنتی اكسیدان است و مقدار زیادی كلسیم، پتاسیم و منیزیم دارد.

 

 كارتنوئیدها: كارتنوئیدها ماده غذایی نیستند، اما در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند و با سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی مبارزه می‌كنند.

 

 هویج: حاوی بتا كاروتن بسیار زیادی می‌باشد كه یك آنتی اكسیدان قوی است.

 

 سبزیجات چلیپایی: بروكلی، گل كلم، كلم برگ، كلم، كاهو باعث ترشح تركبیاتی به نام گلوكوزینولیت و آنزیم میروسیناس می‌شوند كه همگی خاصیت ضد سرطانی دارند.

 

 ماهی‌ها: سرشار از ویتامین‌های B6,B12,B1,A و اسیدهای چرب امگا می‌باشند كه برای پوست، قلب و مغز مفیدند.

 

 روغن دانه انگور: حاوی سلنیوم، روی، مس و آهن است. همچنین منبع خوبی از «پروسیانیدین آلگومریك» به شمار می‌آید كه باعث خاصیت ارتجاعی و بهبود كیفیت پوست می‌شود.

 

 عسل: یك منبع مغذی از قند تصفیه شده است كه با چین و چروك‌های پوست مقابله می‌كند.

 

 جوی دو سر: سرشار از فیبر و تركیبات كربوهیدرات است. آهن، منگنز، فسفر، كلسیم، ویتامین B و E نیز در آن یافت می‌شود. سیلیكون برای سلامت پوست و افزایش تولید كلاژن ضروری است.

 

 انبه هندی: وقتی كه از این میوه به صورت خمیر روی سطح پوست استفاده می‌شود، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

 

 انار: بهترین منبع تامین آنتی‌اكسیدان‌های پلی فنول است. این آنتی‌اكسیدان‌ها رادیكال‌های آزاد را كه به پوست آسیب می‌رسانند، خنثی می‌كنند.

 

 آب: پوست را به‌طور طبیعی مرطوب و جوان‌تر می‌كند.

 

 

پوست خود رادرخشان‌تر كنید

با كهولت سن و پیری چین و چروك‌های پوست افزایش می‌یابد، پوست كدر و لكه‌های تیره روی آن بیشتر می‌شود و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز همین عوارض را به دنبال دارد. برای آنكه پوست خود را مجدداً درخشان و سبكبار كنید، راهكارهای زیر را به كار بندید:

 

 یك كرم درخشان كننده طبیعی پوست تهیه كنید:

مقداری سفیده تخم‌مرغ و آب لیمو را به یك اندازه با هم تركیب كنید سپس روی یك ماهیتابه كمی حرارت دهید تا بافتی نیمه جامد به دست آید. این خمیر را داخل ظرف دیگری بریزید و بگذارید سرد شود (داخل یخچال). سپس روی پوست بمالید و 15 دقیقه بعد آن را بشوئید.

 

ماسك‌های طبیعی برای پوست

برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست نیاز به لایه‌برداری هفتگی است. با لایه برداری كم‌كم نقاط و لكه‌های تیره نیز محو و چین و چروك‌ها كمتر می‌شوند و یك لایه از سلول‌های مرده از روی سطح پوست‌تان از بین می‌رود. 2 قاشق غذاخوری شكر قهوه‌ای را با آرد جوی دو سر تركیب كرده و یك چهارم فنجان شیر به آنها بیفزائید. خمیر بدست آمده را كمی حرارت دهید تا بافتی سفت‌تر پیدا كند و بعد آن را به آرامی روی پوست خود بمالید و به این‌كار ادامه دهید. بعد از ماساژ پوست، آن‌را بشوئید و سپس از مرطوب كننده استفاده كنید.

 

 یك ماسك درخشان كننده و روشن كننده دیگر پوست

2 قاشق غذا‌خوری آب خیار، آب لیمو و آب گوجه را تركیب كنید و با پنبه آرام آرام روی پوست خود بمالید تا خشك شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشوئید و پس از خشك كردن از مرطوب كننده استفاده كنید.

 

 روشن كردن پوست

یك تركیب فوق‌العاده برای روشن كردن پوست، عصاره شیرین بیان است. بعد از شستن پوست‌تان یك لایه از این عصاره را روی آن بمالید. اگر عصاره شیرین بیان را در جای خنك و تاریك نگهداری كنید، ماندگاری آن بیشتر می‌شود. بهتر از قبل از استفاده از عصاره شیرین بیان، كمی از آن را روی پوست بازوی خود امتحان كنید تا در صورت حساسیت، از مصرف آن بپرهیزید.

 

 برای سفید كردن پوست

2 قاشق چایخوری رازیانه خشك را در دو لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 40-60 دقیقه بماند. سپس با صافی گیاه را از آب جدا كنید و یك قاشق غذاخوری كره به این آب بیفزائید. حالا تركیب به‌دست آمده را روی پوست بمالید و پس از 20 دقیقه پوست خود را بشویید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 604 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز