Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:41

14
شهریور
سايه‌ و روشن‌های مواد ضدچروك

سايه‌ و روشن‌های مواد ضدچروك

پوست بخش بسيار مهمي از بدن است، زيرا سرتاسر بدن را مي‌پوشاند و ديگران با ديدن ما، آن را مشاهده مي‌كنند. با رعايت چند نكته مي‌توان پوستي نرم و زيبا داشت.

سايه‌ و روشن‌های مواد ضدچروك

 

 

پوست بخش بسيار مهمي از بدن است، زيرا سرتاسر بدن را مي‌پوشاند و ديگران با ديدن ما، آن را مشاهده مي‌كنند. با رعايت چند نكته مي‌توان پوستي نرم و زيبا داشت. بيشتر اين نكات بسيار ساده هستند؛ بنابراين كمي تلاش كنيد تا بتوانيد شاهد بهبود پوست‌تان باشيد.

 

از عادت ناسالم دوري كنيد

برخي چيزها سلامت و تازگي پوست را به خطر مي‌اندازند. سيگار، الكل، مصرف غذاهاي سرخ‌كردني و حتي استرس زياد، تأثيرات منفي روي پوست مي‌گذارد و پيري آن را جلو مي‌‌اندازد.

 

به طور طبيعي پوست خود را مرطوب كنيد

براي داشتن پوستي تازه و شاداب بايد به طور مرتب آن را مرطوب كنيد؛ اما يك مرطوب‌كننده نامناسب مي‌تواند آسيب‌هاي بيشتري به پوست برساند. وجود روغن‌هاي معدني و تركيبات شيميايي در برخي محصولات نه تنها به پوست طراوت نمي‌بخشند، بلكه آن را پيرتر و خسته‌تر هم نشان مي‌دهند؛ بنابراين از مرطوب‌كننده‌هاي طبيعي استفاده كنيد كه حاوي تركيبات طبيعي مثل روغن دانه انگور، كوآنزيم q10 و ويتامين E باشد. اين تركيبات پوست را به صورت عمقي مرطوب مي‌كنند و باعث سلامت آن مي‌شوند. به ياد داشته باشيد كه پوست سالم، از درون سالم نشأت مي‌گيرد. اگر درون ناسالمي داشته باشيد (به دليل بيماري)، اثرات ان را روي پوست‌تان شاهد خواهيد بود. آيا درصدد يافتن كرمي طبيعي براي پوست‌تان هستيد كه واقعاً كارساز باشد؟بسياري افراد مبالغ زيادي صرف خريد كرم‌هاي پوستي مي‌كنند، ولي شايد كوچك‌ترين نتيجه‌اي نمي‌گيرند. يك محصول پوستي با كيفيت بالا باعث كاهش چين و چروك‌ها، خطوط دور لب، سياهي دور چشم و پف زير چشم مي‌شود؛ اما چگونه مي‌توان به باكيفيت بودن يك محصول پي برد؟با عرضه گسترده محصولات آرايشي بهترين و سالم‌ترين آنها كار دشواري است. هنگام خريد اين محصولات دقت داشته باشيد كه فاقد اجزا و تركيبات زير باشند. محصولاتي كه حاوي اين تركيبات هستند، باعث پيري و آسيب‌ديدگي پوست مي‌شوند؟

 

  مواد مضر موجود در محصولات

مواد معطر و خوشبوكننده مصنوعي مي‌توانند حاوي «سم عصب‌گرا» (يكي از پنج آلرژي‌زاي اصلي) باشند.

گليكول: گليكول انواع مختلفي دارد، اما معروف‌ترين آن پلي‌اتيلن گليكول يا همان PEG است. از مهم‌ترين آلوده‌كننده‌هاي موجود در PEG اكسيد اتيلن است.

پرابن‌ها: پرابن‌ها حاوي مواد سرطان‌زا هستند و براساس پژوهش‌ها احتمال بروز سرطان سينه را افزايش مي‌دهند.

وازلين: اغلب محصولات پوستي حاوي شكلي از وازلين هستند. وازلين از تقطير گازولين به دست مي‌آيد. قطرات زغال‌سنگ يكي از شايع‌ترين و مخرب‌ترين انواع وازلين است.

فتاليت‌ها: هر سال بيش از يك بيليون‌تن فتاليت در سرتاسر دنيا توليد مي‌شود كه به طور گسترده در محصولات آرايشي به كار مي‌روند. فتاليت‌ها باعث آسيب‌ديدگي اسپرم و ناباروري مي‌شوند.

تري‌كلوزان: تري‌كلوزان به عنوان ماده ضدباكتري در پاك‌كننده‌ها و دئودورانت‌ها استفاده مي‌شود. اين ماده سمي است و موجب مسموميت كبد و ريه‌ها مي‌شود. چين و چروك پوست و پيري آن در اثر از دست دادن كلاژن اتفاق مي‌افتد. كلاژن نوعي پروتئين اليافي است كه قدرت كششي دارد و باعث ثبات پوست مي‌شود. وقتي كه قدم به آستانه پيري مي‌گذاريم، كلاژن بيشتري از دست مي‌دهيم و پوست‌مان كم‌كم ضعيف و آويزان مي‌شود. با اين اتفاق، چين و چروك‌ها بيشتر و بيشتر مي‌شوند و خطوط بلند روي پوست نمايان مي‌گردند. الاستين نيز نوع ديگري از پروتئين است كه باعث جواني پوست مي‌شود و انعطاف‌پذيري آن را بيشتر مي‌كند. وقتي كه پوست كش مي‌‌آيد، الاستين به آن كمك مي‌كند تا دوباره به حالت قبل برگردد. مشكلي كه وجود دارد اين است كه نمي‌توان كلاژن و الاستين را به طور مستقيم به پوست رساند؛ زيرا مولكول‌هاي پروتئين بسيار درشت هستند و نمي‌توانند جذب پوست شوند. بنابراين به هنگام خريد محصولات پوستي، مرطوب‌كننده‌ها، كرم‌ها و ژل‌ها بدانيد حقيقت آن چيزي نيست كه در تبليغات مشاهده مي‌كنيد. در واقع اين محصولات مثل ماسك‌هايي عمل مي‌كنند كه با شستن پوست اثرشان از بين مي‌رود. شما بايد از طريق مصرف برخي محصولات طبيعي كلاژن و الاستين را به طور طبيعي تحريك كنيد. «cynergy TK» از مواد تحريك‌كننده كلاژن است كه نه تنها توليد كلاژن را افزايش مي‌دهد، بلكه باعث رشد مجدد الاستين نيز مي‌شود. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه با استفاده از اين ماده به مدت هجده روز پياپي، پوست تا 14 درصد بهبود مي‌يابد.

فيتنس وكيم (phytessence wakame) : اين عصاره از آشنه دريايي به دست مي‌آيد كه در درياي ژاپن يافت مي‌شود. اين ماده آنزيم «hyaluroni dase» را كه باعث تجزيه اسيد هيالوريك مي‌شود، مسدود مي‌‌كند. بدون اسيدهيالوريك، در زيرچشم‌ها حلقه سياهي ايجاد مي‌شود و پوست پيرتر از حالت معمول به نظر مي‌رسد.

كوآنزيم Q10‌: يك ماده بسيار مهم است كه در تمام سلول‌هاي بدن وجود دارد. كوآنزيم Q10‌ در واقع آنتي‌اكسيداني است كه از تخريب سلول‌ها توسط راديكال‌هاي آزاد جلوگيري مي‌‌كند. با بالارفتن سن، Q10‌ كاهش مي‌يابد. يكي از شكل‌هاي اصلي كوآنزيم Q10‌، فيتسنس وكيم و سي‌نر‌جي تي‌كي در كنار هم مورد استفاده قرار گيرند، تأثير فوق‌العاده‌اي روي پوست خواهند داشت. شما مي‌توانيد تمام اين مواد موثر را در محصولات طبيعي xtend- life بيابيد. آيا تا به حال نام كمپاني xtend را شنيده‌ايد؟ نگران نباشيد زيرا حتماً به زودي با آن آشنا خواهيد شد؛ زيرا محصولات آن به سرعت در حال عرضه در تمام دنيا هستند. اين كمپاني هيچ نيازي به تبليغات گسترده ندارد، زيرا محصولات طبيعي آن خود بزرگ‌ترين تبليغ است. بيشتر اجزاي تشكيل‌دهنده اين محصولات از گياهان به دست آمده‌‌اند. ماده تحريك‌كننده كلاژن است و به رشد الاستين نيز كمك مي‌كند؛ بنابراين با افزايش خاصيت انعطاف‌پذيري پوست موجب جواني و شادابي آن مي‌شود.

 

 شروع استفاده از كرم‌هاي ضدچروك

زمان شروع استفاده از اين كرم‌ها در افراد متفاوت است. مسلماً كساني كه بيشتر در معرض نورخورشيد هستند، بايد استفاده از اين كرم‌ها را زودتر شروع كنند. در واقع در اين مورد شيوه و روش زندگي بيشتر از سن و سال مطرح است. ميزان چين و چروك‌هاي پوست بستگي به ژن، محيط، روش زندگي و سن دارد؛ ولي از طرفي هم نبايد منتظر ماند تا نخستين چروك‌ها روي پوست ظاهر شوند. به طور كلي سن چهل سالگي، زماني است كه ديگر نبايد نسبت به مصرف اين كرم‌ها سهل‌انگاري كرد. محصولاتي كه چين و چروك‌هاي صورت را به حداقل مي‌رسانند:

1- اولين محصول همانطور كه قبلاً هم گفته شد، كرم ضدآفتاب است. 

2- پس از آن، استفاده از ويتامين A اهميت ويژه‌اي دارد. كليه محصولاتي كه در فرمول تهيه آن ويتامين A به كار رفته است، براي پوست مفيدند، زيرا به تحريك كلاژن و توليد بيشتر آن كمك و از تخريب سلول‌هاي پوستي جلوگيري مي‌كنند. 

3- اسيدهيدروكسي آلفا: محصولات ضدپيري با تركيب اسيدهيدروكسي آلفا براي پوسته پوسته شدن و لايه‌برداري پوست بسيار مفيدند. در مورد لايه‌برداري پوست نبايد زياده‌روي كنيد، چرا كه باعث خشكي پوست مي‌شود و حتي مي‌تواند مشكلات پوستي را چند برابر كند.

4- آنتي‌اكسيدان‌ها: هيچ برنامه‌اي بدون وجود آنتي‌اكسيدان‌ها كامل نمي‌شود. آلودگي هوا، نور خورشيد، استرس و ساير عوامل مي‌توانند به پوست آسيب‌هاي جدي برسانند. راديكال‌هاي آزاد به سلول‌ها حمله‌ور مي‌شوند و آنها را ضعيف و نابود مي‌كنند و تمام اين عوامل باعث چين و چروك‌هاي پوست مي‌شوند؛ بنابراين محصولات ضدپيري كه حاوي آنتي‌اكسيدان هستند، كاملاً موثرند. 

5- كرم دور چشم: استفاده از كرم چشم در محصولات ضدپيري، چين و چروك‌ها را محوتر مي‌‌كند؛ زيرا نشانه‌هاي پيري هميشه از چشم‌ها شروع مي‌شوند. استفاده از محصولات ضدپيري، به همراه يك برنامه غذايي مناسب و سالم و فعاليت‌هاي فيزيكي باعث زيبايي بيشتر شما مي‌شوند. و از جواني فقط در يك محصول جستجو نكنيد؛ به چند عامل در كنار هم نياز است تا به اين نتيجه برسيد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز