Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:51

17
بهمن
ویتامین B12 و مقابله با آلزایمر

ویتامین B12 و مقابله با آلزایمر

سالمندانی كه بخش فعال بیشتری از این ویتامین را در خون خود دارند، كمتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. البته این ارتباط لزوما به این معنی نیست كه مصرف مكمل‌های ویتامین B می‌تواند از تحلیل ذهنی افراد جلوگیری كند.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

ویتامین B12 می‌تواند برای محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر مفید باشد.

پزشكان می‌گویند: «سالمندانی كه بخش فعال بیشتری از این ویتامین را در خون خود دارند، كمتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. البته این ارتباط لزوما به این معنی نیست كه مصرف مكمل‌های ویتامین B می‌تواند از تحلیل ذهنی افراد جلوگیری كند».

پیش از این نیز متخصصان اعلام كرده بودند كه ویتامین‌های گروه B مثل ویتامین B12 و فولیك اسید به بهبود مبتلایان به سكته مغزی و قلبی كمك می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر هوشمند خاطرنشان كرد: «بسیاری از سالمندان با كمبود ویتامین B12 مواجه هستند و از این حیث بررسی بیشتر تاثیر این ویتامین بر روی فعالیت و توان مغزی، حائز اهمیت است».

 

 

برچسب ها: تغذیه سالمندان، كمبود ویتامین B12، ویتامین‌های گروه B، ویتامین B12 و آلزایمر، ویتامین B12 و سالمندان تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز