Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:15

2
اسفند
تهديد زیبایی چشم با پف (1)

تهديد زیبایی چشم با پف (1)

علت ایجاد پف چشم، جمع شدن مایع بدن در اطراف چشم است.

 تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

گاهی اوقات، وقتی كه صبح از خواب بیدار می‌شوید و خود را در آیینه می‌بینید، با تعجب متوجه دو كیسه پر از باد در زیر چشم‌های‌تان می‌شوید! این مساله آنقدر آزارتان می‌دهد كه آرزو می‌كنید كاش می‌توانستید امروز از خانه بیرون نروید و كسی شما را با این چشم‌های پف كرده نبیند.

اگر این مساله ادامه داشته باشد، حتما اعتماد به نفس‌تان را هم كاهش می‌دهد؛ ولی بهتر است بیش از این خود را عذاب ندهید؛ چرا كه پف چشم‌ را می‌توان به راحتی برطرف كرد و یا حداقل آن را كاهش داد. برای این كار نخستین قدم، شناخت علت آن است.

دلایل

1- نخستین علت ایجاد پف چشم، جمع شدن مایع بدن در اطراف چشم است. وقتی كه مایع بدن به طور مناسب در سر و بدن جریان نداشته باشد، شب هنگام در حین خواب، این مایع كم‌كم در اطراف چشم‌ها تجمع می‌كند و صبح كه از خواب بیدار می‌شوید، ورم شدید آن را می‌بینید؛ گویی كه ساعت‌ها گریه كرده‌اید.

حال اگر شب‌ها به هنگام خواب بدن‌تان پایین‌تر از سر قرار گیرد، این مایع نمی‌تواند در قسمت سر و زیر چشم‌ها تجمع كند و در كل بدن جریان می‌یابد. علاوه بر این كار، با انجام دو نوع حركت و تمرین نیز می‌توانید از پف زیر چشم جلوگیری كنید:

1) نفس عمیق بكشید 2) مثل عروسك خیمه شب بازی بالا و پایین بپرید.

اگر هر یك از این كارها را هر روز 10 دقیقه انجام دهید، از شر پف چشم خلاصی خواهید یافت.  در اكثر افراد پف چشم فقط گاهی اوقات ایجاد می‌شود و به جز یكی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر دلیلی كه به وجود آمده باشد، قابل درمان است.

1- پف چشم می‌تواند در نتیجه كم‌ آبی بدن باشد كه در این صورت، تنها چاره آن نوشیدن آب و مایعات فراوان است.

2- غذاهایی كه حاوی سدیم بیشتری هستند، این مساله را تشدید می‌كنند پس بهتر است میزان نمك دریافتی بدن را كاهش دهید.

3- كمبود خواب

4- استرس و نگرانی زیاد

5- آلرژی‌ها و حساسیت‌هایی كه با ریزش اشك چشم و عطسه كردن همراه است و برای برطرف كردن آن نیز باید تحت نظر پزشك آنتی‌هیستامین مصرف شود.

6- تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و دوران قاعدگی

7- گریه‌های طولانی مدت

8- كهولت سن و پیری (این حالت از پف چشم را معمولا نمی‌توان برطرف كرد)

چند نكته

پف چشم در آب و هوای گرم بیشتر می‌شود؛ زیرا بدن كمتر می‌تواند مایع موجود در بافت‌ها را دفع كند. مصرف الكل و دخانیات نیز می‌تواند موجب بروز پف چشم شود؛ زیرا وضعیت خواب و هورمون‌های بدن را تغییر می‌دهد. قبل از خواب مقدار زیادی آب بنوشید و بعد از بیداری نیز همین كار را انجام دهید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- تهدید زیبایی چشم با پف- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: پف چشم چيست، علل ايجاد پف چشم، راه هاي درمان پف چشم، پف چشم، دلايل پف چشم، پف زیر چشم‌ها، اشك چشم، بروز پف چشم تعداد بازديد: 1040 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز