Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:35

1
اردیبهشت
ویژگی خمیردندان و مسواك استاندارد

ویژگی خمیردندان و مسواك استاندارد

خمیر دندان فرآورده نیمه جامدی است که به شکل خمیر، کرم یا ژل تهیه می‌شود. استفاده روزمره از خمیر دندان نقش بسیار مهمی در بهبود و حفظ بهداشت دهان و دندان دارد.

مهندس مسعود خبازی؛ کارشناس مسؤول اداره استاندارد كاشان

 

 

 

روزانه حجم وسیعی از فرآورده‌ها وکالاهای فاقد کیفیت (غیر استاندارد) مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد که بسیاری از آنها مضرات وخطرات قابل توجه و بعضا جبران‌ناپذیری برای شهروندان به وجود می‌آورند. به عنوان مثال می‌توان به بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده و همچنین مواد افزودنی غیرمجاز یا عدم کارایی مواد بهداشتی و لوازم آرایشی و گاها بروز بیماری‌های پوستی و سرطان در اثر مصرف و استعمال آنها و یا خطرات استفاده از لوازم خانگی برقی و گازی و... اشاره كرد.

در همین راستا آموزش‌های لازم و ارتقای آگاهی ودانش اعضای خانواده، بالاخص بانوان، تاثیر بسزایی در تامین امنیت و سلامت خانواده‌ها و جامعه خواهد داشت. این سری یادداشت‌های کوتاه به اختصار برخی ویژگی‌های مطلوب (استاندارد ) کالاها یا محصولات مورد استفاده خانواده‌ها و نکات بهداشتی و ایمنی مربوط به آنها را بیان می کند که رعایت آنها توسط اعضای خانواده، سلامت و ایمنی را به ارمغان می‌آورد.

خمیر دندان

خمیر دندان فرآورده نیمه جامدی است که به شکل خمیر، کرم یا ژل تهیه می‌شود. استفاده روزمره از خمیر دندان نقش بسیار مهمی در بهبود و حفظ بهداشت دهان و دندان دارد.

نکات قابل توجه هنگام انتخاب و مصرف خمیردندان:

1- خمیر دندان باید نرم و عاری از هرگونه ذرات درشت و یا دانه‌های جداشونده در داخل دهان باشد.

2- خمیر دندان باید فاقد شکر و یا سایر کربوهیدرات‌هایی که به آسانی قابلیت تخمیر دارند، باشد. 3- خمیر دندان نباید جدا یا تخمیر شود ویا در شرایط معمولی نگهداری یا هنگام مصرف تغییرات فیزیکی پیدا کند.  4- خمیر دندان باید از انتهای لوله در اثر فشار معمولی و درجه حرارت 27 درجه سانتیگراد به شکل یکنواخت خارج شود.  5- در اثر تماس خمیر دندان با جداره لوله آن نباید زنگ‌زدگی ایجاد شود. 6- ظروف حاوی خمیر دندان باید مقاوم و بهداشتی بوده و خطری برای مصرف‌کننده ایجاد نكنند.

مسواک

مسواک از نظر ظاهری باید دارای ویژگی‌های زیر باشد: کلیه سطوح مسواک باید صاف، تمیز، عاری از اضلاع و زوائد تیز و عواملی که باعث خراش دهان و دست می‌شوند، باشد. در صورت استفاده صحیح، نباید هیچگونه مواد سمی از خود آزاد كند. کلیه مواد به کار رفته در ساخت مسواک‌ها باید از نوع بهداشتی بوده و در مقابل مواد موثر، کمکی و اولیه موجود در خمیر دندان استاندارد و بزاق دهان خنثی باشد.

پایه و دسته مسواک یک تکه و از مواد مناسب‌‌ ترموپلاستیک مقاوم در مقابل ضربه و از نوع کند سوز ساخته شده و عاری از مزه و بوی نامطبوع باشد. رنگ موجود در مسواك نباید به سلامتی مصرف‌کننده آسیب برساند. مسواک‌ها برحسب سن مصرف‌کننده (کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) و همچنین بر حسب درجه سختی (خیلی نرم، نرم، سخت و زبر) طبقه‌بندی می‌شوند.

 

برچسب ها: خمیردندان، سلامت دهان و دندان، مسواک، انواع خمیردندان، ظاهر استاندارد مسواک، ترموپلاستیک، روش مسواک زدن، انتخاب مسواک مناسب تعداد بازديد: 1786 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز