Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:03

3
دی
مکمل های غیر رژیمی را بشناسیم

مکمل های غیر رژیمی را بشناسیم

از مكمل‌های غذایی برتر موجود در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها كه از عصاره‌های استاندارد تهیه می‌شوند و تاثیر آنها بر روی انسان توسط آزمایشگاه‌های معتبر تایید گردیده‌اند، استفاده نمایید.

دکتر لادن گیاهی؛ متخصص تغذیه

 

طیف وسیعی از مكمل‌های غذایی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها وجود دارند.

توصیه می‌شود همیشه از انواع برتر این محصولات كه از عصاره‌های استاندارد تهیه می‌شوند و تاثیر آنها بر روی انسان توسط آزمایشگاه‌های معتبر تایید گردیده‌اند استفاده شود.

برخی  محصولات زیر به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

آنتوسیانیدین: این عصاره آنتیاکسیدانی بسیار قوی که از گیاه قره قاط (bilberry) و پوست انگور قرمز بدست می‌آید به تقویت و نرمی بافت کلاژن، حفظ انعطاف پذیری دیواره سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها و استحکام پوست کمک می‌نماید. این مواد می توانند برای داشتن رنگ و رویی سالم و با طراوت مفید باشند.

کوآنزیم Q10- یا کو-Q به طور طبیعی در بدن ساخته می‌شود، این ترکیب در بهبود توانایی سلول‌ها در استفاده از اکسیژن موثر است.

نتایج تحقیقات نشان می دهند مصرف مکمل کو- Q به جریان اکسیژن به قلب افرادی که بیماری‌هایی نظیر آنژین صدری دارند کمک می‌نماید.

 

استروژن‌های گیاهی: درحال حاضر کپسول‌های حاوی ایزوفلاون که از آرد سویا و سایر منابع مانند شبدر قرمز تهیه می‌شوند، در دسترس هستند.

به نظر می‌آید این مکمل‌ها زنان را در برابر ابتلا به سرطان سینه در دوران پیش از یائسگی، محافظت می‌نمایند.

همچنین نشان داده شده است این مکمل‌ها به کاهش علائم یائسگی نظیر گرگرفتگی کمک می‌نمایند.

نخل اره ای (گل بادبزنی): مطالعات نشان دادهاند، عصاره این گیاه می‌تواند علائم مربوط به رشد خوش خیم غده پروستات را کاهش دهد.

به نظر می‌آید، این تاثیر ناشی از مهار آنزیم تغییر دهنده تستوسترون به ترکیبی است که باعث بزرگ شدن غده پروستات می‌شود.

بنابراین، این گیاه مکمل مفیدی برای مردان محسوب میشود.

کوکب کوهی (اکیناسه): توجه به اینکه این گیاه غنی از انواع فیتونوترینت‌ها است به نظر می‌آید مکمل آن در حمایت از عملکرد سیستم ایمنی مفید باشد.

از کپسول یا قطره این گیاه میتوان در شروع سرماخوردگی یا آنفلوانزا استفاده نمود.

سیر: سیر حاوی فرم فعال آلاسین است، که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌نماید. 

احتمالا مکمل سیر می‌تواند خطر تشکیل لخته خون و سفت شدن دیواره سرخرگ‌ها را کاهش دهد.

جینکو (درخت معبد): عصاره استاندارد جینکو در بهبود جریان خون موثر شناخته شده است، بنابراین این گیاه می‌تواند مکمل مفیدی برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی باشد.

هیپریکوم: عصاره هیپریکوم میتواند در بهبود وضعیت روحی و برطرف شدن افسردگی خفیف موثر باشد. از هیپریکوم برای درمان اختلالات فصلی استفاده می‌شده است.

 

برچسب ها: آنتوسیانیدین، استروژن گیاهی، گل بادبزنی، کوکب کوهی، اکیناسه، مکمل سیر، جینکو، درخت معبد، هیپریکوم، مکمل غیر رژیمی تعداد بازديد: 985 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز