Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:47

2
اسفند
بینی كوچك همیشه زیبا نیست (1)

بینی كوچك همیشه زیبا نیست (1)

گروه دیگر بینی‌هایی هستند که قوز کاذب دارند. بینی این افراد نه تنها چیزی اضافه ندارد، بلکه دچار کمبود بافت هم هست.

 دکتر محسن نراقی

 

 

 

بسیاری از مردم تصور می‌کنند بینی زیبا بینی‌ای است که حتماً کوچک باشد. این طرز فکر کاملاً نادرست است و یک منشأ تاریخی در روش‌های قدیمی و سنتی جراحی بینی دارد. بیماران بی‌شماری هر روز به مطب‌های جراحان بینی مراجعه می‌کنند و از آنها می‌خواهند بینی‌شان کوچک شود؛اما واقعیت چیز دیگری است.

برخلاف تصور عموم، بعضی از بینی‌ها نه تنها نباید کوچک شود، بلکه لازم است حتی بزرگ‌تر شود و این بزرگ‌تر شدن در بسیاری از موارد بینی را زیباتر می‌کند. زیبایی در هارمونی و هماهنگی اجزای صورت است، نه بزرگی یا کوچکی آنها. بینی هم در همین راستا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. باید بین اجزای مختلف صورت هماهنگی وجود داشته باشد.

همین هماهنگی و هارمونی است که باعث می‌شود چهره زیبا باشد. اگر به چهره‌هایی که در تمام دنیا به‌عنوان چهره‌های زیبا شناخته می‌شوند دقت کنید، متوجه می‌شوید اجزای چهره آنها با هم بیشترین تناسب را دارد و این ربطی به بزرگی یا کوچکی بینی یا سایر اجزا ندارد.در واقع اگر یک بینی خیلی بزرگ یا کوچک باشد،ممکن است تناسب را به هم بریزد.برای ایجاد تناسب و زیبایی در صورت، جراح باید آنالیز دقیقی از اجزای صورت انجام داده و تناسب بینی را با سایر اجزای چهره بررسی کند.

گاهی برای ایجاد این تناسب لازم است بینی نه تنها کوچک نشود، بلکه حتی بزرگ‌تر شده و چیزی به آن اضافه شود. اینها معمولاً بینی‌هایی هستند که دچار کمبود بافت بوده و باید قسمت‌های دارای نقص تقویت شوند. برای روشن‌تر شدن موضوع در مورد چند گروه از افرادی که لازم است بینی آنها بزرگ شود، توضیحاتی ارائه می‌گردد.

نژادهای شرق آسیا

یکی از گروه‌هایی که باید بینی‌شان بزرگ‌تر شود، افرادی هستند که به‌خاطر نژاد خاص‌شان بینی‌های کوچک دارند؛ مثل مردم آسیای شرقی یا مثلاً افغانی‌ها. این‌افراد وقتی بینی‌شان بزرگ‌تر می‌شود، چهره زیباتری پیدا می‌کنند. در کشورهایی که بینی‌شان خیلی کوچک است، مثل کره یا ژاپن، کار اصلی جراحان بزرگ کردن بینی است.

در ایران هم چنین افرادی زیاد هستند. در این افراد بینی آنقدر کوتاه است که سوراخ‌های بینی کاملاً دیده می‌شود و به آنها بینی‌های خوکی می‌گویند. این اصلاً حالت زیبایی نیست، ولی متأسفانه برخی افراد با جراحی بینی خود را به این شکل در می‌آورند. برخی هم بدون اینکه بینی‌شان دست خورده باشد، چنین مشکلی دارند.

چاله‌های روی بینی

در برخی افراد فرورفتگی‌هایی در قسمت‌های مختلف نوک بینی یا بخش‌های دیگر آن وجود دارد که باعث می‌شود وقتی نور به بینی می‌تابد، بینی حالتی نامتناسب و ناخوشایند پیدا کند. در این موارد باید چیزی به بینی اضافه شود تا این گودی‌ها و فرورفتگی‌ها اصلاح گردد. این مشکل هم ممکن است به‌صورت اولیه در بینی وجود داشته باشد یا در اثر جراحی‌های غلط قبلی ایجاد شده باشد.

 قوز کاذب

گروه دیگر بینی‌هایی هستند که قوز کاذب دارند. بینی این افراد نه تنها چیزی اضافه ندارد، بلکه دچار کمبود بافت هم هست. در این موارد بینی معمولاً در ناحیه ریشه (بالای بینی) دچار کمبود بافت است. این ناحیه خیلی عمیق است و بین دو چشم حالتی گودافتاده ایجاد شده است.

ناحیه دیگری که در این افراد کمبود بافت دارد، پایین بینی است؛ چون در این قسمت ارتفاع بینی کم است و نوک بینی حالتی افتاده پیدا کرده است. نقص در این دو ناحیه باعث می‌شود پشت بینی حالتی محدب و قوزدار پیدا کند؛ ولی این تحدب به‌خاطر زیاد بودن ارتفاع بینی نیست، بلکه به‌خاطر کمبود ارتفاع بینی در بالا و پایین آن می‌باشد...

 

 

برای خواندن بخش دوم- بینی كوچك همیشه زیبا نیست- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: جراحی بینی، بینی زیبا، جراحان بینی، هارمونی، آنالیز، تناسب بینی، چاله‌های روی بینی، قوز کاذب تعداد بازديد: 806 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز