Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:20

18
خرداد
گفت و گوی اختصاصی با مانی رهنما خواننده موسیقی پاپ

گفت و گوی اختصاصی با مانی رهنما خواننده موسیقی پاپ

بسیاری از مخاطبان موسیقی پاپ، مانی رهنما را با آثار مشهوری همچون "مرسدس" و "پرنده" می‌شناسند و با این آثار خاطره‌های بسیاری را در ذهن خود ساخته‌اند.

گفتگو: بهاره کنجکاوفرد

 

مانی رهنما در گفتگو با "دنیای زنان": پیشنهاد بازیگری در نقش خودم را قبول نکردم.

مانی رهنما جزو نخستین خواننده‌هایی است که با فعالیت خود در عرصه موسیقی پاپ، مسیر این عرصه را برای بسیاری از هنرمندان جوان در این روزها هموار کرد.

مانی رهنما در تیرماه سال 1350 متولد شد و علاوه بر خوانندگی، در زمینه‌هایی همچون آهنگسازی نیز در عرصه موسیقی پاپ فعالیت داشته است.

جدیدترین آلبوم منتشر شده از این خواننده جوان عرصه موسیقی پاپ، "من و تو" نام دارد که در سال 1391 منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت.

این هنرمند به تازگی اجرایی را متفاوت نسبت به دیگر کنسرت‌ها برگزار کرد و مهم‌ترین تفاوت این برنامه، طنین ساز پیانو و همچنین دکلمه در طول برنامه بود.

در ادامه گفتگوی‌ ماهنامه "دنیای زنان" مانی رهنما را بخوانید.

لطفاً از فعالیت‌های جدیدتان برایمان بگویید. آیا آلبوم جدیدی در دست تولید دارید؟

یک آلبوم در دست انتشار دارم که کارهایش انجام شده و مراحل موسیقی و شعر به طور کامل به پایان رسیده و مرحله میکس و مسترینگ هم به پایان رسیده است.

این آلبوم را با همکاری علی اوجی به زودی منتشر می‌کنیم.

در زمینه آموزش هم پس از اینکه سال‌ها برای آن درخواست داده بودم، توانستم مجوز آموزشگاه موسیقی را دریافت کنم که از این راه و به وسیله آموزشگاه مانی رهنما هم بتوانم در خدمت علاقه مندان به موسیقی باشم.

ورود خواننده‌های جدید به عرصه موسیقی پاپ، چه تاثیری بر روند این نوع موسیقی در کشور می‌تواند داشته باشد؟

همیشه در تمامی نقاط دنیا و در همه دوره‌های زمانی، چهره‌های جدید وارد عرصه خوانندگی شدند، خود ما هم یک روزی چهره جدید محسوب می‌شدیم.

برای خواننده‌های جدید آرزوی موفقیت دارم و از آن‌ها می‌خواهم که تنها به دنبال طبع بازار نباشند بلکه بیشتر به محتوا بپردازند چرا که موسیقی تنها برای مجالس شادمانی نیست بلکه موسیقی می‌تواند برای محتوا هم تولید شود.

در شرایطی که کنسرت‌های موسیقی با سر و صداهای بسیار زیاد و با حضور انواع سازها برگزار می‌شود، شما با ابتکار عملی قابل توجه، تنها با نوای پیانو روی صحنه رفتید و با اجرایی بی نظیر مخاطبانتان را غافلگیر کردید. لطفاً کمی از کنسرت اخیرتان برایمان بگویید.

در دوره‌ای که همه چیز پر سر و صدا است، بهتر است که موسیقی نقش آرامش دهنده داشته باشد.

به نظر من صدای پیانو بسیار آرام بخش است و ما در کنار شعرهای تاثیرگذار، اقدام به برگزاری چنین کنسرتی کردیم و خوشحالم که مخاطبان موسیقی به خوبی از آن استقبال کردند.

درکنسرت اخیر برخلاف میل سودجویی که این روزها در زمینه اجراهای موسیقی وجود دارد، بزرگ بودن سالن و تعداد صندلی‌ها برایمان اهمیت چندانی نداشت و بیشتر علاقه داشتم در سالنی اجرا داشته باشیم که درخور و شایسته باشد به همین دلیل فرهنگسرای نیاوران را انتخاب کردیم و قطعه‌هایی را از دو آلبوم پیانویی با نوای پیانوی رضا تاجبخش روی صحنه بردیم.

چیدمان و دکور روی صحنه نکته حائز اهمیت این کنسرت بود و تصمیم گرفتیم به هر یک از دوستانی که وارد سالن می‌شوند یک شاخه گل سرخ به دلیل نزدیک شدن هر چه بیشتر با قطعه " یک پیانوی گل سرخ" داده شود و این تأثیر بسیار خوبی روی مخاطبان داشت.

خوب است که در برخی موارد یک هنرمند به طور کامل در مقابل عزیزان و مخاطبانش خلع سلاح باشد، سپر بیندازد و با عشق در روی صحنه بخواند و من چنین تجربه‌ای را در این کنسرت داشتم که نیازی به خیلی از حواشی و لوازم و مسائل جانبی نیست بلکه لازم است موسیقی خود حرکت کند چرا که در این حرکت همه را هم نوا و هم فرکانس با خود به پیش می‌برد.

در این اجرا خود من هم می‌خواستم ارتباطی بسیار نزدیک با مخاطبانم داشته باشم و به همین دلیل و همچنین به علت استقبال بسیار از سوی مخاطبان و درخواست از جانب افرادی که موفق به حضور در این برنامه نشدند، این کنسرت باز هم تمدید شد.

روند حضور خواننده‌های مختلف در بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در دوره سی و دوم جشنواره شاهد حضور گروه‌ها و خواننده‌های بسیاری بودیم و جای خوشحالی بسیاری دارد اما می‌توانستند طیف بیشتری از خواننده‌های مختلف را در برهه‌های مختلف انتخاب کنند نه اینکه فقط از دوستانی که هم اکنون فعال هستند و بازار به آن‌ها اجازه این فعالیت را می‌دهد، استفاده کنند.

به تازگی پیشنهادی برای خواندن تیتراژ اثر تلویزیونی یا سینمایی داشته‌اید؟ تاکنون برای ورود به عرصه بازیگری پیشنهادی داشتید؟

برای تیتراژ به تازگی پیشنهادی نداشته‌ام اما برای بازیگری پیشنهادی دریافت کردم که بنا به دلایلی، صلاح به شرکت کردن در این بخش نداشتم چون رویکرد و داستان این سریال را در جهت واقعیت واقعی عرصه موسیقی ندیدم وگرنه من خیلی دوست داشتم که در نقش خودم به عنوان خواننده‌ای که دو دهه و اندی در حال فعالیت است، به ایفای نقش بپردازم اما دیدم که روند فیلمنامه، وفاداری بر موسیقی با محتوا و با تعهد نیست.

لطفاً نظر خود را به اختصار درباره این اسامی بیان بفرمایید:

زنده یاد بابک بیات

بابک بیات یک استثنا و یک آهنگساز بسیار بسیار با احساس در عرصه موسیقی به شمار می‌رود .

موسیقی

موسیقی جزء جدانشدنی زندگی بشر در طول هستی بوده و همواره هم، هست. موسیقی در تمام دوره‌های زندگی بشر جاری بوده است.

رضا تاجبخش

عزیز دل من و از بهترین‌های موسیقی در ایران است.

قطعه پرنده

قطعه پرنده یک زیبای ناخواسته بود که در زمان خودش من و بابک بیات را غافلگیر کرد.

شیراز

شهر عشق و مردمان خونگرم و شهر مردمان دارای فرهنگ و شهر مردمان نگران فرهنگ تاریخی و ریشه دار ما است.

به نظر من شیراز همه این عناصر ارزشمند را در ذهن ما یادآوری می‌کند.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، مصاحبه با هنرمندان، مانی رهنما، موسیقی، گفتگو با خواننده، خواننده ایرانی، گفتگو با مانی رهنما، آلبوم مانی رهنما، مصاحبه با خواننده پاپ، خواننده ایرانی مانی رهنما، خواننده مانی رهنما تعداد بازديد: 1571 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز