Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:40

30
فروردین
گفتگو با جواد عزتی (2)

گفتگو با جواد عزتی (2)

جواد عزتی: من هنوز هم معتقدم که مردم جامعه ما نیاز به خندیدن دارند و باید این نیاز از طریق برنامه‌های تلویزیون جبران شود. دیده‌ایم که بعضی از برنامه‌ها واقعا خندیدن را به مردم تزریق می‌کند.

دلیل پذیرفتن نقش‌های کوتاه در فیلم‌های سینمایی چه بود؟

بله در فیلم‌های "همه چیز برای فروش" به کارگرانی امیر ثقفی، "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار،"کلاشینکف" به کارگردانی سعید سهیلی و... حضور داشتم. ممکن است تنها در یک سکانس بازی کنی اما همان سکانس بهترین نقش را از کل فیلم داشته باشی؛ این نقش‌ها با وجود حضور کوتاه‌اما تاثیرگذار خواهند بودند.

جشنواره فیلم فجر به نوعی موفقیت کار یک بازیگر به شمار می‌رود. خوشحالم این سه فیلمی‌که نام بردم هر سه در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند.

دوره‌ای از فضای بازیگری چه در سینما و چه در تلویزیون دور شدم. حدود یک سال و نیم هیچ نقشی را نپذیرفتم. منتظر بودم که با یک نقش خوب و تاثیرگذار دوباره به عرصه بازیگری برگردم و این اتفاق افتاد.

بین تئاتر، سینما و تلویزیون کدام را بیشتر می‌پسندید؟

بین تئاتر، سینما و تلویزیون نمی‌توانم تئاتر را از عرصه بازیگری‌ام حذف کنم. یا سینما را نادیده بگیرم.

اما در هر دوره‌ای احساس می‌کنم الان وقت آن است که به صحنه تئاتر برگردم. به همین دلیل گاهی متاثر از فضای تلویزیون، تئاتر را انتخاب می‌کنم. بیشترین بازی‌های من در عرصه بازیگری به تئاتر بر می‌گردد.

تا کنون نقش‌های متفاوتی را چه در سینما و تلویزیون بازی کرده‌اید، در این باره چه نظری دارید؟

پذیرفتن نقش‌های متفاوت به من انگیزه می‌دهد. قبلا هم گفته‌ام اگر قرار باشد نقشی را ایفا کنم که به بازی من برای همیشه یک جهت خاص بدهد، ترجیح می‌دهم اصلا بازی‌اش نکنم.

بیشتر تلاش می‌کنم بازیگری خودم را ورز بدهم و به اصل این هنر بیشتر توجه دارم تا آن جنبه شهرتی که دارد. اگر هم روی پرده سینما هستم و هم در تلویزیون، باید از این فرصت استفاده کنم تا این مسیر را ادامه دهم. مسیری که قطعا انتخاب نقش‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌ها کار سخت‌تری شده است.

چرا مردم مجموعه "دردسرهای عظیم" را دوست دارند اما به مجموعه ای همانند "دورهمی" توجه ای نمی‌کنند؟

ما خودمان هم فکر نمی‌کردیم، با این حجم از استقبال مخاطب در مجموعه "دردسرهای عظیم"مواجه شویم. خدا را شکر، هم با اقبال خوبی مواجه شده‌ایم و هم خودمان راضی هستیم.. این نشان می‌دهد که مردم تلویزیون تماشا می‌کنند و از بین مجموعه‌ها می‌تواند انتخاب کنند. به همین دلیل حس می‌کنیم مجموعه ای پر مخاطب است و مجموعه ای دیگر با کمبود مخاطب روبرو است. همین برای یک گروه نشانه موفقیت است.

من هنوز هم معتقدم که مردم جامعه ما نیاز به خندیدن دارند و باید این نیاز از طریق برنامه‌های تلویزیون جبران شود. دیده‌ایم که بعضی از برنامه‌ها واقعا خندیدن را به مردم تزریق می‌کند.

طنز و کمدی نیاز جامعه ماست و مردم آن را دوست دارند اما نگاه نامناسب بعضی از همکاران که کمدی را در ناخودآگاه خود نسبت به دیگر ژانرها پایین تر می‌بینند باعث شده است که اعتماد به نفس بعضی از دوستان کمدین ما که خیلی کاربلد هستند کاهش پیدا کند و کمتر در این حوزه فعالیت داشته باشند.

شما تا امروز در چهار پروژه مختلف در نقش روحانی بازی کرده‌اید، این موضوع شما را به تکرار نمی‌اندازد؟

موقعیت اجتماعی یک کارکتر، او را شبیه کاراکتر دیگری نمی کند. ممکن است من چندین نقش دکتر یا مهندس را بازی کنم، اما قطعا قصه‌ها و موقعیت‌هایشان با هم فرق داشته که من پذیرفته‌ام.

اینکه من یک نقش با مشابهت‌های ظاهری را چند بار بپذیرم، این فرصت را به من می‌دهد که خودم را محک بزنم و ببینم چقدر می‌توانم به ابعاد جدیدتری از شخصیت آنان پی ببرم.

 

 

برای خواندن بخش اول -گفتگو با جواد عزتی- اینجا کلیک کنید.

منبع: شروع آنلاین

 

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، گفتگو با بازیگران، بازیگران سینما و تلویزیون، گفتگو با هنرمندان، صدا و سیما، تئاتر، گفتگو با جواد عزتی، جواد عزتی تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این گفتگو چیست؟

فیلم روز
تصویر روز