Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:40

30
فروردین
گفتگو با جواد عزتی (1)

گفتگو با جواد عزتی (1)

او با بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی به شهرتی رسید که میان مردم به عنوان یک چهره طنز معرفی شد. در حالی که خودش معتقد است که به شهرت اعتقادی ندارد و صرفا بازیگر نقش‌های طنز نیست.

اگر چه برنامه طنز "دورهمی" هم برسرزبان‌ها افتاد اما نمی‌توان این مجموعه را در کنار مجموعه‌های موفق و پربیننده کمدی قرار داد. در همین باره با جواد عزتی بازیگر سینما و تلویزیون به صحبت پرداخته‌ایم که بیشتر از آن که چهره او را در مجموعه‌های تلویزیونی ببینیم، شاهد بازی او در سینما هستیم.

البته فیلم "فرشته‌ها باهم می‌آیند" و نیز مجموعه دردسرهای عظیم" دو کار متفاوت از این بازیگر بود که مردم هم چه در سینماو چه در تلویزیون از آن استقبال کردند.

او با بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی به شهرتی رسید که میان مردم به عنوان یک چهره طنز معرفی شد. در حالی که خودش معتقد است که به شهرت اعتقادی ندارد و صرفا بازیگر نقش‌های طنز نیست. وقتی با او صحبت را آغاز می‌کنم و به مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" می‌رسم، با لحنی توام با آرامش می‌گوید که از بازی در این مجموعه راضی و خوشحال است.

او می‌گوید هنرمندی که برای مردم ارزش قائل باشد، موفق و تاثیرگذار در جامعه خواهد بود و تلویزیون نقش مهمی‌در راستای شادی مردم دارد. با او درباره کمبود مجموعه‌های طنز تلویزیونی و نقش‌هایش در فیلم‌های "کلاشینکف"، "همه چیز برای فروش" و "شیار 143" به صحبت پرداخته‌ایم.

چرا بعضی از مجموعه‌های کمدی تلویزیون مورد توجه مردم قرار می‌گیرد اما بعضی مجموعه‌های 90 شبی دیده هم نمی‌شود؟

کمدی‌های امروزی خیلی متفاوت با کمدی‌های چند دهه گذشته است. کمدی باید بیش از کارهای جدی به روز باشد. اگر قرار بود که متن‌های کمدی چند سال گذشته را مرور کنیم، واقعا مردم نمی‌خندیدند. در شرایطی که مردم به سختی لبخند می‌زنند.

پس باید یک متن سریال قوی باشد اگر کمدی‌هایی ساخته می‌شود که مردم با داستان و مسیر آن سریال ارتباط برقرار نمی‌کنند، آن مجموعه ضربه خواهد خورد.

چون کمدی‌های موجود در سریال به روز نیست و احتمالا کارگردان و عوامل جامعه‌امروز را نمی‌شناسند.

مجموعه‌های تلویزیونی امروز مخاطب را جذب می‌کند؟

دردوره‌ای مردم به سختی تلویزیون تماشا می‌کردند.

 تنوع برنامه‌های تلویزیونی همچنان محدود است. با اینکه اکثر کارگردان‌های تلویزیون با عجله کار می‌سازنند و تحویل شبکه می‌دهند.

گاهی فیلمنامه‌های خوب و با ارزش دستخوش عدم برنامه‌ریزی و دور تند زمان می‌شوند.

در این فاصله یکی دو سال اخیر بازیگر فعال و پرکاری در عرصه بازیگری بوده‌اید، نظرتان در این‌باره چیست؟

البته قبل از این دوره که پر کار شده‌ام، یک سال و نیم هیچ کاری را قبول نکردم. تصمیم گرفتم فاصله‌ای کوتاه میان بازیگری و شغلم ایجاد کنم. اما بعد از آن دوره هم با وسواس خاصی نقش‌هایم را پذیرفتم.

چرا ترجیح دادید مدتی دور از فضای بازیگری باشید؟

هر چه بیشتر در عرصه بازیگری پیش می‌روم، وزنه مسئولیتم سنگین‌تر و شیرین‌تر می‌شود. من بازیگری را از ابتدا دوست داشتم و میپسندیدم. واقعا به شهرت کاری نداشتم و برایم کمتر اهمیت داشت. اما تفاوت نقش‌ها انگیزه‌ای برای حضورم در یک مجموعه و یا فیلم سینمایی بود.

شما بازیگری هستید که بیشتر نقش‌های طنز را ایفا می‌کنید. چطور شد که در نقش‌های طنز جواد عزتی پیش قدم بود؟

در یک جمله مجموعه‌های طنز را دوست دارم. البته بازی‌های زیادی هم داشته‌ام که نقش کمدی نبوده و کاملا نقش جدی ایفا کرده‌ام. به همین دلیل فکر می‌کنم تعادلی بین نقش‌هایم ایجاد کرده‌ام. همین الان هم دو نقش متفاوت را در سینما و تلویزیون از بازی من می‌بینید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -گفتگو با جواد عزتی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، گفتگو با بازیگران، بازیگران سینما، گفتگو با هنرمندان، صدا و سیما، گفتگو با جواد عزتی، جواد عزتی تعداد بازديد: 839 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این گفتگو چیست؟

فیلم روز
تصویر روز